K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2011, 19:42   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Solnedgang,
der findes ikke et bestemt paragraf vedr. det du skrive om, meeeeen, der findes afgørelser, hier er en af disse:

" Gennem mere en ét år har en politiassistent med diagnosen PTSD ventet på en afgørelse fra bopælskommunen, der skulle tage stilling til, om han kunne tilkendes fleksjob.
Kommunen havde allerede arbejdsprøvet den pågældende inden for politiet i anden jobfunktion.
Resultatet af denne afprøvning var, at hans arbejdsevne var varigt og væsentligt nedsat og at han ikke ville kunne opnå nogen form for beskæftigelse på almindelige vilkår. Der var lægefaglig dokumentation for, at det pres et yderligere arbejdsprøvningsforsøg ville udgøre, risikerede at forværre hans tilstand, så han endte med helt at måtte forlade arbejdsmarkedet. Men kommunen ønskede en ny arbejdsprøvning uden for politiet for at være på den sikre side.

Sagen er én i en lang række af sager, der behandles i FTF's socialrådgiverordning, hvor alvorligt psykisk syge medlemmer kræves arbejdsprøvet, ofte på en ny arbejdsplads eller på en revalideringsinstitution, inden kommunen vil tage stilling til fleksjob..."


"... november 2007 kom Ankestyrelsen så med en afgørelse om arbejdsprøvning af en psykisk syg lærer. Den pågældende lærer led af manio-depressiv psykose. Hun havde tilbagevendende manier og depressioner. Hun kunne ikke klare et fuldtidsjob, havde i en periode været delvis sygemeldt og arbejdet 12-14 timer, men endte med at komme op på en ugentlig arbejdstid på 22 timer. Hun havde ansøgt om fleksjob, men fået afslag under henvisning til, at det ikke var dokumenteret, (via en arbejdsprøvning), at hendes arbejdsevne var varigt nedsat i ethvert erhverv. Kommunen kunne ikke udelukke, at hun ville kunne ansættes på ordinære vilkår inden for et andet arbejdsområde.

Beskæftigelsesankenævnet, der behandlede lærerens klage, fandt det formålsløst at arbejdsprøve hende og ændrede derfor kommunens afgørelse. Kommunen ankede afgørelsen til Ankestyrelsen, der behandlede sagen for en præcisering af, hvornår det er åbenbart formålsløst at arbejdsprøve indenfor andet arbejdsområde.

Ankestyrelsen tiltrådte Beskæftigelsesankenævnets afgørelse. Man lagde vægt på lærerens alder og kompetencer og arbejdsgiverens forklaring på, at det havde været forsøgt at afpasse arbejdsforholdene efter lærerens helbredsmæssige begrænsninger. Ligeledes lagde man vægt på, at det var lægeligt dokumenteret, at lærerens lidelse medførte, at yderligere arbejdsprøvning måtte anses for åbenbart formålsløs, idet hun ikke ville kunne fungere i et andet erhverv og der var risiko for, at udsættelsen for så stort pres ville kunne medføre en forværring af hendes helbredstilstand.
Ankestyrelsens afgørelse er væsentlig, når kommunerne fremover skal vurdere, om arbejdsprøvning af en fleksjobansøger er åbenbart formålsløs.

Denne principielle afgørelse gjorde, at kommunen overfor politiassistenten valgte ikke at kræve yderligere arbejdsprøvning, men bevilgede ham fleksjob..."

Jeg synes Lotte68, at I skal tage den afgørelse med i klagen.

Sidst redigeret af Karo; 07-08-2011 kl. 19:51.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 20:04   #22
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Udkast til fælles klage

Her er så et midlertidigt udkast, der er meget mere, der er jo så meget fusk, så fyld endelig på.
Kom gerne med punkter I synes vi skal have med i klagen, og ret evt. gerne ind.
Tænker at vi kunne udforme to klager, en mod Jobcenter Musvaagevej, og en der gælder alle landets Jobcentre. Jeg underskriver med glæde dem begge.

Jeg tror virkelig det vil kunne gøre en forskel hvis vi laver begge dele, da det jo er hele Jobcentersystemets måde at behandle syge borgere på over hele landet, der er efter helt den samme ulovlige model.


Punkterne kunne som udgangspunkt evt. formuleres således:

1.
Jeg ønsker at klage over Jobcenter Musvaagevejs måde at behandle syge borgere på, specielt den meget hårde og diktatoriske tone de generelt benytter overfor borgeren, dette gælder i særdeleshed visitationsteamet.


2.
Jeg ønsker at klage over visitationsteamets måde at behandle syge borgere på, ved totalt at ignorere de lovpligtige partshøringer, og undlade at rette ind efter partshøring jf. bla. Persondataloven om at urigtige oplysninger skal berigtiges.
Dette sker ikke, intet bliver rettet efter partshøringer, hvilket er ulovligt.


3.
Jeg ønsker at klage over at Jobcenter forsøger at bilde borgeren ind, at vi ingen rettigheder har i henhold til Jobcenter, og gang på gang forsøger at få den sygemeldte borger til at deltage i diverse aktivering, uden at oplyse borgeren om at denne ikke er forpligtet til at deltage hvis det kan forværre borgerens tilstand.

4.
Jeg ønsker at klage over at Jobcenter forsøger at tvinge syge borgere til at gå til, af Jobcenter udvalgte speciallæger for at indhente speciellægeerklæringer, med beskeder om hvis man ikke vil deltage i de undersøgelser Jobcenter dikterer man skal, uden begrundelse, vil de konkludere at borgeren ikke vil medvirke til afklaring.
Og dette uanset om jobcenter sender borgeren op til læger som INTET har men den syge borgers sygdom at gøre.
Alt man spørger ind til bliver besvaret som standard: " Vi forventer du deltager i undersøgelsen."
Borgeren har ret til at vælge en relevant læge til at lave en Speciallægeerklæring, og det er jobcenter der skal kunne argumentere, hvis de ikke mener at den pågældende læge vil kunne varetage opgaven, og dette med en ordentlig saglig brgrundelse.

5.
Jeg ønsker at klage over, at ansatte i Jobcenter deltager i ulovlige kurser hvor de bliver undervist i hvordan de kan begrænse tilgangen til førtidspension gennem ulovlige metoder, herunder brug af TERM-læger der førsøger at stempel alle syge som hypokondere, og derved parkere dem i psykiatriens forskningsprojekter som forsøgepersoner.


6. Jeg ønsker at klage over at Jobcenter benytter og forsøger at true fysisk eller psykisk syge borgere til behandling på Liaison psykiatrisk enhed, med kommentarer om at Jobcenter oplever det, som mangel på samarbejdsvilje, hvis ikke man vil modtage behandling på Liaison.
Liaison-psykiatrisk enhed er et forskningsprojekt, som benytter syge borgere til forskning/menneskeforsøg, og denne forskning er at betegne som eksperimentel behandling.
Det er ulovligt at Jobcenter henviser kronisk syge borgere til eksperimeltel behandling som forsøgsperson, som var det et reelt behandlingstilbud, hvilket det på ingen måde er.


7. Jeg ønsker at klage over, at i forbindelse med bl.a. Liaison psykiatrisk enhed, men også i generelle tilfælde, er mange borgere af Jobcenter blevet tvunget til at tage diverse psykofarmika, som kan have meget farlige bivirkninger, men hvis en borger afslår at tage disse medikamenter, bliver det anset igen for at være mangel på vilje til at samarbejde om afklaring fra borgerens side.
Dette gælder såvel fysisk som psykisk syge borgere.
Dette er en grov overtrædelse af menneskerettighederne fra Jobcenters side.

8. Jeg ønske at klage over at fysisk sygdom ikke længere tages alvorligt af Jobcenter og deres samarbejdspartnere, hvilket er livsfarligt og kan lede til at borgeren ikke kommer til at modtage de nødvendige somatiske undersøgelser og derefter behandling der er behov for.
Jobcenter forsøger at somatisere=køre alle kronisk syge over i "hypokonder" kategorien, således undgå indstilling til førtidspension ved at parkere kronisk syge borgere på kontanthjælp på ubestemt tid i årevis.


9.
Jeg ønsker at klage over at Jobcenter overfor utallige borgere i årevis bryder Retssikkerhedslovens paragraf 7, hvori der står at borgere har ret til afklaringsførløb, som allerede skal planlægges 14 dage før en evt. aktivitet er sluttet.
Borgernes sager bliver syltet i årevis i Jobcenter, og mange borgere bliver totalt afskåret kontakt til ansvarlige for ens sag.
Jobsamtaler bliver man indkaldt til hver 3 måned med gentagne trusler om aktivering ligegyldigt hvor syg man er, og rigtig mange borgere har fået at vide at de ved jobsamtalerne ikke må tale om deres pensionssag, da det kun er en jobsamtale.


10.
Jeg ønsker at klage over, at blive truet med ulovlige kommentarer om at borgeren ingen rettigheder har i henhold til Jobcenter, men KUN pligter.
Dette er naturligvis usandt, men desværre meget brugt argument af Jobcenter.

11.
Jeg ønsker at klage over at Jobcentrene ikke, som de skal, lægger stor vægt på resultatet af de arbejdsprøvninger borgen har været i.
Det er under al kritik at Jobcenter sender syge borgere ud i den ene arbejdsprøvning efter den anden, når en arbejdsprøvning HAR vurderet at borgerens arbejdsevne er ubetydelig i ethvert erhverv.

12.
Jeg ønsker at klage over at det næsten er umuligt at få navnene oplyst på personer der sidder i visitationsteamet,
og jeg ønsker at klage over de forsøger at være anonyme ved at lade en stud. jur underskrive deres breve til borgeren, så borgeren ikke kan rette kritik mod en ansat i visitationsteamet, men teamet således får frie hænder til at overtræde loven da det ingen konsekvenser har for den enkelte i visitaitonsteamet.

13.
Jeg ønsker at klage over Jobcenters måde at læse lægelige papirer på, og desuden totalt at ignorere ALLE lægelige papirer der peger på alvorlig kronisk sygdom uden udsigt til bedring.
Det er ulovligt at ignorere sådanne lægelige papirer, men alligevel sker det konstant.


14.
Jeg ønsker at klage over Jobcenters GROVE diskrimination af kronisk syge borgere i dette land, ved at behandle syge borgere diktatorisk og nægte samarbejde med den syge borger, men ved brug at trusler om at tage kontanthjælpen fra den syge borger, og med trusler om at ens sag ikke kan afklares, dikterer at borgeren skal deltage i umenneskelig behandling/mishandling (som det er at aktivere mennesker der er for syge til at kunne aktiveres, og som det ligeledes er, at forsætte med at køre syge der HAR en diagnose rundt i et behandlingssystem hvor det for længst er konstateret, at alle behandlingsmuligheder er udtømte)
Det er fuldstændigt uhørt, at man bliver behandlet som om man ingen menneskelig værdi har overhovedet.

15.
Jeg ønsker at klage over at borgere der har ret til førtidspension, og hvor alt peger på nul arbejdsevne, ikke som loven foreskriver kan få førtidspension, men bliver forsøgt trukket rundt i systemet i årevis fordi kommunen, KUN tager hensyn til deres økonomi, hvilket er ulovligt i disse sager.
Øknomisk hensyn til kommunen må ikke være en grund til at afvise positivt til indstilling til førtidspension, men er det naturligvis, ellers ville Jobcenter jo ikke forsøge at snyde og bedrage borgere, som også bliver det, hvis man ikke selv har sat sig grundigt ind i diverse gældende lovgivning på området.

16.
Jeg ønsker at klage over at Jobcenter meget ofte sætter sig over gældende lovgivning når det gælder svarfrister, herunder når man søger aktindsigt, loven siger ti dage, men ofte går der måneder og flere rykkere før man modtager aktindsigt.
Desuden sætter Jobcenter sig langt ud over loven ved ikke at overholde svarfristen til Borgerrådgiveren der hedde 3 uger.
Ej heller rykkere reagerer Jobcenter på, de kan være op til 4 måneder om at svare på en klage loven siger skal besvares indenfor 3 uger.
Og når så Jobcenter enten svarer, eller endelig sender aktindsigt, får borgeren ingen forklaring på hvorfor det har taget så lang tid, ej heller en undskyldning for den grove overtrædelse af gældende lovgivning, hvilket er under al kritik.

Jeg har forsøgt at gøre punkterne så generelle jeg kunne, og en del skal også rettes til, men så langt så godt, og dette er som sagt kun et udkast, kom gerne med meget mere og rettelser osv. vi skal skam have det hele med.

Sidst redigeret af Lotte68; 07-08-2011 kl. 20:15.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 20:21   #23
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Hej Lotte68

Du har vel ikke en paragraf der understøtter det? Altså at de ikke må arbejdsprøve når lægen fraråder det. Kunne være rart med noget specifikt man kunne smække på bordet når de prøver...
Som Karo skriver er der principafgørelser der understrgger dette, men jeg mener faktisk at være stødt på noget yderligere, kan bare ikke huske hvor, har så meget lovstof liggende efterhånden.

Jeg gjorde bare klart, at hvis de ville aktivere mig, så ville jeg få en erklæring fra min læge på at det vil forværre min tilstand, hvilket jo også i høj grad er sandt, og så stoppede de deres løgne, da de fandt ud af at jeg var klar over at en sådan erklæring kunne stoppe deres modbydelige forhavende med umenneskelig aktivering af borger med alvorlig nakkeskade.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 21:36   #24
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Godt arbejde Lotte68.

Gerne mere kød på punkt nummer 1. Evt. at de antyder at borgere under 40 år ikke bør få førtidspension. At de snager i ens privatliv (finder én på facebook osv.). At de har flere socialformidlere fremfor uddannede socialrådgivere ansat, og dermed ikke giver den vejledning vi har krav på.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 22:06   #25
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Godt arbejde Lotte68.

Gerne mere kød på punkt nummer 1. Evt. at de antyder at borgere under 40 år ikke bør få førtidspension. At de snager i ens privatliv (finder én på facebook osv.). At de har flere socialformidlere fremfor uddannede socialrådgivere ansat, og dermed ikke giver den vejledning vi har krav på.
Tror de to ting skal stå i et punkter for sig selv, så fremtræder de mere tydeligt. Jeg gør hvad jeg kan for at gøre hvert punkt så kort og tydeligt som muligt, så det er nemt og ligetil for alle hurtigt og nemt at forstå hvad det er der er galt.
Tilføjer lige punkterne nederst, vi kan altid rykke rundt på rækkefølgen til sidst når alle punkter er med og redigerede osv.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 22:18   #26
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Fælles klage opdatering 1

1.
Jeg ønsker at klage over Jobcenter Musvaagevejs måde at behandle syge borgere på, specielt den meget hårde og diktatoriske tone de generelt benytter overfor borgeren, dette gælder i særdeleshed visitationsteamet.


2.
Jeg ønsker at klage over visitationsteamets måde at behandle syge borgere på, ved totalt at ignorere de lovpligtige partshøringer, og undlade at rette ind efter partshøring jf. bla. Persondataloven om at urigtige oplysninger skal berigtiges.
Dette sker ikke, intet bliver rettet efter partshøringer, hvilket er ulovligt.


3.
Jeg ønsker at klage over at Jobcenter forsøger at bilde borgeren ind, at vi ingen rettigheder har i henhold til Jobcenter, og gang på gang forsøger at få den sygemeldte borger til at deltage i diverse aktivering, uden at oplyse borgeren om at denne ikke er forpligtet til at deltage hvis det kan forværre borgerens tilstand.

4.
Jeg ønsker at klage over at Jobcenter forsøger at tvinge syge borgere til at gå til, af Jobcenter udvalgte speciallæger for at indhente speciellægeerklæringer, med beskeder om hvis man ikke vil deltage i de undersøgelser Jobcenter dikterer man skal, uden begrundelse, vil de konkludere at borgeren ikke vil medvirke til afklaring.
Og dette uanset om jobcenter sender borgeren op til læger som INTET har men den syge borgers sygdom at gøre.
Alt man spørger ind til bliver besvaret som standard: " Vi forventer du deltager i undersøgelsen."
Borgeren har ret til at vælge en relevant læge til at lave en Speciallægeerklæring, og det er jobcenter der skal kunne argumentere, hvis de ikke mener at den pågældende læge vil kunne varetage opgaven, og dette med en ordentlig saglig brgrundelse.

5.
Jeg ønsker at klage over, at ansatte i Jobcenter deltager i ulovlige kurser hvor de bliver undervist i hvordan de kan begrænse tilgangen til førtidspension gennem ulovlige metoder, herunder brug af TERM-læger der førsøger at stempel alle syge som hypokondere, og derved parkere dem i psykiatriens forskningsprojekter som forsøgepersoner.


6.
Jeg ønsker at klage over at Jobcenter benytter og forsøger at true fysisk eller psykisk syge borgere til behandling på Liaison psykiatrisk enhed, med kommentarer om at Jobcenter oplever det, som mangel på samarbejdsvilje, hvis ikke man vil modtage behandling på Liaison.
Liaison-psykiatrisk enhed er et forskningsprojekt, som benytter syge borgere til forskning/menneskeforsøg, og denne forskning er at betegne som eksperimentel behandling.
Det er ulovligt at Jobcenter henviser kronisk syge borgere til eksperimeltel behandling som forsøgsperson, som var det et reelt behandlingstilbud, hvilket det på ingen måde er.


7.
Jeg ønsker at klage over, at i forbindelse med bl.a. Liaison psykiatrisk enhed, men også i generelle tilfælde, er mange borgere af Jobcenter blevet tvunget til at tage diverse psykofarmika, som kan have meget farlige bivirkninger, men hvis en borger afslår at tage disse medikamenter, bliver det anset igen for at være mangel på vilje til at samarbejde om afklaring fra borgerens side.
Dette gælder såvel fysisk som psykisk syge borgere.
Dette er en grov overtrædelse af menneskerettighederne fra Jobcenters side.

8.
Jeg ønske at klage over at fysisk sygdom ikke længere tages alvorligt af Jobcenter og deres samarbejdspertnere, hvilket er livsfarligt og kan lade til at borgeren ikke kommer til at modtage de nødvendige somatiske undersøgelser og derefter behandling der er behov for.
Jobcenter forsøger at somatisere=køre alle kronisk syge over i "hypokonder" kategorien, således undgå indstilling til førtidspension ved at parkere kronisk syge borgere på kontanthjælp på ubestemt tid i årevis.


9.
Jeg ønsker at klage over at Jobcenter overfor utallige borgere i årevis bryder Retssikkerhedslovens paragraf 7, hvori der står af borgere har ret til afklaringsførløb, som allerede skal planlægges 14 dage før en evt. aktivitet er sluttet.
Borgernes sager bliver syltet i årevis i Jobcenter, og mange borgere bliver totalt afskåret kontakt til ansvarlige for ens sag.
Jobsamtaler bliver man indkaldt til hver 3 måned med gentagne trusler om aktivering ligegyldigt hvor syg man er, og rigtig mange borgere har fået at vide at de ved jobsamtalerne ikke må tale om deres pensionssag, da det kun er en jobsamtale.


10.
Jeg ønsker at klage over, at blive truet med ulovlige kommentarer om at borgeren ingen rettigheder har i henhold til Jobcenter, men KUN pligter.
Dette er naturligvis usandt, men desværre meget brugt argument af Jobcenter.

11.
Jeg ønsker at klage over at Jobcentrene ikke, som de skal, lægger stor vægt på resultatet af de arbejdsprøvninger borgen har været i.
Det er under al kritik at Jobcenter sender syge borgere ud i den ene arbejdsprøvning efter den anden, når en arbejdsprøvning HAR vurderet at borgerens arbejdseven er ubetydelig i ethvert erhverv.

12.
Jeg ønsker at klage over at det næsten er umuligt at få navnene oplyst på personer der sidder i visitationsteamet.
og jeg ønsker at klage over de forsøger at være anonyme ved at lade en stud. jur underskrive deres skrivelser, så borgeren ikke kan rette kritik mod en ansat i visitationsteamet, men teamet således får frie hænder til at overtræde loven da det ingen konsekvenser har for den enkelte i visitaitonsteamet.

13.
Jeg ønsker at klage over Jobcenters måde at læse lægelige papirer på, og desuden totalt at ignorere ALLE lægelige papirer der peger på alvorlig kronisk sygdom uden udsigt til bedring.
Det er ulovligt at ignorere sådanne lægelige papirer, men alligevel sker det konstant.


14.
Jeg ønsker at klage over Jobcenters GROVE diskrimination af kronisk syge borgere i dette land, ved at behandle syge borgere diktatorisk og nægte samarbejde med den syge borger, men ved brug at trusler om at tage kontanthjælpen fra den syge borger, og med trusler om at ens sag ikke kan afklares, dikterer at borgeren skal deltage i umenneskelig behandling/mishandling (som det er at aktivere mennesker der er for syge til at kunne aktiveres, og som det ligeledes er, at forsætte med at køre syge der HAR en diagnose rundt i et behandlingssystem hvor det for længst er konstateret, at alle behandlingsmuligheder er udtømte)
Det er fuldstændigt uhørt, at man bliver behandlet som om man ingen menneskelig værdi har overhovedet.

15.
Jeg ønsker at klage over at borgere der har ret til førtidspension, og hvor alt peger på nul arbejdsevne, ikke som loven foreskriver kan få førtidspension, men bliver forsøgt trukket rundt i systemet i årevis fordi kommunen, KUN tager hensyn til deres økonomi, hvilket er ulovligt i disse sager.
Øknomisk hensyn må ikke være en grund til at afvise posivit indstilling til førtidspension, men er det naturligvis, ellers ville Jobcenter jo ikke forsøge at snyde og bedrage borgere, som også bliver det, hvis man ikke selv har sat sig grundigt ind i diverse gældende lovgivning på området.

16.
Jeg ønsker at klage over at Jobcenter meget ofte sætter sig over gældende lovgivning når det gælder svarfrister, herunder når man søger aktindsigt, loven siger ti dage, men ofte går der måneder og flere rykkere før man modtager aktindsigt.
Desuden sætter Jobcenter sig langt ud over loven ved ikke at overholde svarfristen til Borgerrådgiveren der hedde 3 uger.
Ej heller rykkere reagerer Jobcenter på, de kan være op til 4 måneder om at svare på en klage loven siger skal besvares indenfor 3 uger.
Og når så Jobcenter enten svarer, eller endelig sender aktindsigt, får borgeren ingen forklaring på hvorfor det har taget så lang tid, ej heller en undskyldning for den grove overtrædelse af gældende lovgivning, hvilket er under al kritik.

17.
Jeg ønsker at klage over at Jobcenterne forsøger at gøre det umuligt for alle borgere, så vidt muligt at opnå førtidspension, herunder hvis en borger er under 40 år, bliver dette ulovligt benyttet som argument, for at nægte en borger indstilling til førtidspension, men det handler ikke om alder, det handler om arbejdsevne eller mangel derpå.
Er man over 40, er det blot andre ulovlige midler der bliver taget i brug, men sikkert er det at enhvert tricks bliver benyttet af Jobcenter for at undgå indstillinger til førtidspensioner ligegyldigt hvor ulovligt eller tåbeligt og udsigtsløse, og vanvittige deres forslag til tiltag end måtte være.

18.
Jeg ønsker at klage over at Jobcenter har mange socialformidlere ansat, altså ikke uddannede socialrådgivere, som slet ikke har kompetence til at udrede syge borgere, og disse kender tydeligvis slet ikke gældende lovgivning.
Desuden har selv visitationsteamet ansat medlemmer, der ikke har nogen uddannelse, men som er jurastuderende. Disse studernde er således med til at beslutte om en borger skal indstilles negativt til førtidspension eller positivt, det er fuldstændigt uhørt, at studerende kan være en del af et visitationsteam, de har slet ikke kompetencer til at bestride sådanne stillinger.
At de i visitatiosteamet der rent faktisk er uddannede så med vilje snyder og omgås loven er en anden sag, som også er under et punkt for sig selv i denne klage.


P.S: Solnedgang, har du et link til det du skriver om socialformidlere der er ansat i jobcentrene, jeg er nødt til når jeg laver dette udkast, at have dokumentation på alt jeg skriver i klagen nemlig.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 23:28   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Godt arbejde Lotte68.

Gerne mere kød på punkt nummer 1. Evt. at de antyder at borgere under 40 år ikke bør få førtidspension. At de snager i ens privatliv (finder én på facebook osv.). At de har flere socialformidlere fremfor uddannede socialrådgivere ansat, og dermed ikke giver den vejledning vi har krav på.
Jeg vil blot gøre opmærksom på, at socialformidlere faktisk er uddannede, se her: http://www.google.dk/url?sa=t&source...voeGFA&cad=rja

Og for at det ikke skal være løgn, så kan man også uddannes til diplomsagsformidler.

Dem uden relevant uddannelse plejer at kalde sig sagsbehandlere.

Men en god/lang uddannelse er ingen garanti for god sagsbehandling.
Den allerværste jeg mødte i min 15 år lange kamp var diplomsagsformidler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 07:22   #28
joa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Lokation: københavn
Alder: 54
Indlæg: 29
Styrke: 15
joa er ny på vejen
Jeg vil også meget gerne skrive under, min sag er langt om længe afgjort, jeg fik tilkendt fleksjob. men det har været en lang sej kamp. og særlig det med at de ikke overholde svarfrister samt deres notatpligt.

Jeg søgte aktindsigt der gik mere end 2 måneder og 1 rykker før jeg modtog mine akter og i dem står der ikke opført de gange jeg har ringet.

lige nu er jeg ved at hjælpe en og har også søgt aktindsigt i hans sag, der gik 1,5 måned før vi modtog akterne.

uha Musvågevej kan virkelig gøre mig gal over den måde de behandler en på. jeg vil så lige tilføje at jeg til sidst fik en sagbehandler som læste min sag og gjorde noget for at for det færdig.
joa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 07:45   #29
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Godt arbejde Lotte68.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 08:31   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Så længe det er kommuner som få lov til at undersøge sig selv , blive der kun værre og værre.
Det er helt grotesk, at fupmagere få lov, at behandler klager over sig selv.
Den form for manipulation skal stoppes, ellers alt er ligegyldigt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Visitationsteam? asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-03-2012 18:30
Visitationsteam KBH - svarfrister? Hjælp/erfaring søges. Miav Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-03-2012 09:56
Slagelse Jobcenter Klage. archibald Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 27-06-2011 22:54
Fælles sprog! buster Politik og Samfund 0 11-05-2010 11:28
Kontanthjælp og fælles økonomi Whattodo Alt det andet 6 18-08-2008 19:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension