K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2012, 16:36   #1
Jeanett
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 11
Styrke: 14
Jeanett er ny på vejen
Møde

Av av, hvor kan det dog gøre ondt!

Jeg skal til et møde på torsdag med sagsbehandler og ydelsessagsbehandler. Heldigvis tager min støtte kontakt person med.

Men allerede nu har jeg ondt, smerter for brystet, græder og er generelt rigtig ked af det. Mine selvmordstanker fylder selvfølgelig rigtig meget lige nu (er psykisk syg).

Jeg er gentagende gange gået grædende og nedbrudt hjem fra møder med kommunen, hvor jeg føler at jeg bliver høvlet ned, lige så snart jeg kommer ind af døren og til at jeg går igen.

Kort fortalt, søger jeg en revalidering for at komme tilbage på arbejdsmarkedet via en fornuftig uddannelsesplan.
Den ansøgning blev afleveret tilbage i maj. Havde intet hørt i august, så udskød uddannelsesstart til januar.
De begyndte først at indhente papir fra læger/psykiater i november/december, så uddannelsesstart har heller ikke kunne opnås her i januar og det har gjort ondt, rigtig rigtig ondt!

Nu skal jeg så endelig til dette møde, men, men, jeg er stadig nervøs og har virkelig fysiske smerter ved tanken om det!
Bare det at finde div. papir frem nu, gør at tårerne triller og at der må holdes pauser undervejs, for det gør så ondt!
Jeanett er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 17:28   #2
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Har haft det præcis som dig! Var også rystende nervøs før mit møde med en sb omkring revalidering. Jeg kom til at tale med den SØDESTE sb, jeg indtil videre i mit forløb har har haft. Og det var en hel lettelse, da mødet var slut, følte at hun hørte på MIG. Hun var også hurtig i forhold til ansøgningen. I løbet af en uge fik jeg et ja til revalidering.

Startede i revalidering i september 2010, stoppede i november 2011, det gik desværre ikke helt godt, så er igang med at søge om fleks. Nå det var en anden historie...

Så tag det roligt, der findes faktisk ret søde sagsbehandlere
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 17:52   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Åh hvor jeg kender det, har haft det på samme måde som dig, havde en rigtig træls jobkonsulent for nogle år siden, og turde ikke engang at læse min egen ressourceprofil, og rystede når der lå brev fra kommunen.

Idag har jeg helt anderledes har en god sagsbehandler og en super skøn jobkonsulent som jeg kan samarbejde med, og idag tør jeg læse min egen ressourceprofil.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 18:00   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jamen dog, det er jo ikke meningen, men....

Kære Jeanett og Murik.


.... det skal man ikke være, hverken kvinde eller psykisk syg for at være ubehagelig til mode, på et kommunekontor i dag.

Jeg en 181 cm høj, bredskuldret gammel smed med tatoveringer, MOR, på overarmen og "TIHS LLUB" i panden, ved ikke hvad det betyder.

Jeg føler også ubehag....... nej ikke mere, men i begyndelsen. Så ret I ryggen og forvent at i bliver serviceret iht lovgivningen og ikke hvad den enkelte embedsmand/kvinder mener.

Jeanett.....
du har afleveret en ANSØGNING til REVALIDERING tilbage i MAJ måned 2011. For 8 måneders siden!

Her går du ind på din kommunes hjemmeside og søger på "svarfrister" "frister" eller "sagsbehandlingsfrister" og checker ud hvad dine POLITIKERE i kommunalbestyrelsen har besluttet hvad din sagsbehandler MÅ være om at vurderer din ansøgning til REVALIDERING.

Hvis den er under de 8 måneder spørger du ind til hvorfor din sagsbehandler ikke har meddelt, som vedkommende skal, at sagsbehandlingstiden er overskredet.

Hvis din kommune tilhører den ULOVLIGE gruppe med ingen sagsbehandlingsfrister offentliggjort må du give mig en PB, Personlig Besked, så skal jeg undersøge det nærmere.

Slap af og nyd turen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 18:02   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jeanett

Glad for at læse, at du har en støttekontaktperson at tage med til mødet på torsdag. Ked af at læse du har det så skidt, forsøg ikke at tænke på det hel tiden. Ved det er nemmere sagt end gjort, men prøv alligevel at få nogle åndehuller, hvor tankene kan beskæftige sig med noget andet. Noget du går meget op i sådan, at du i hvert fald får hvilket hovedet og krop bare lidt ind imellem.

Du og din støttekontaktperson bør måske aftale på forhånd, hvornår du/I begge, mener at disse to SB'ere går over stregen. Aftal derpå et signal mel. dig og støttekontaktperson, hvornår du har brug for dennes hjælp til en af 2 muligheder efter I har bedet om at møde kan holdes i en ordentlig tone:

1. bed om pause, og genoptag mødet under forudsætning at det foregår eft. kommunens retningslinier for god kommunikation med deres borgere, herunder gælder for de fleste kommuner at der tales konstruktiv og ordentlig til deres borgere.

[B]2. bed om at mødet kan forsætte en anden dag, hvis ikke samtalen er konstruktiv og fremadrettet, herunder at tonen er ordentlig imellem jer

Hvis ikke du magter selv at sige det, kan du som sagt på aftalt signal til din støttekontaktperson, f.eks. hånden på dennes arm er signalet, bede denne om at sige det for dig. Helt stille og roligt.

I kunne lette situationen ved i start af mødet fortælle at du har det meget dårligt med disse møder, meget gerne vil gennemføre nuværende, men hvis mødet får en form, der belaster dig for meget psykisk el. psykomatisk, ja, så må I enten holde en pause, el. forsætte en anden dag.

Hvis de el. den ene SB fremkommer med forsk. formuleringer: at dette ikke kan lade sig gøre, du samarbejder ikke, ect. Ja, så må I sige, at det er jo netop for at samarbejdet skal blive bedst muligt, at du ser dig nødsaget til ovenstående. Hvis de yderligere fremturer, gør du el .støttekontatkperson opmærksom på at kommunen skal tilrettelægge deres sagsbehandling, så det bliver muligt for borgeren at medvirke til denne, Retsikkerhedsloven § 4.

Ovenståene skal helst sige stille og roligt og med en vis pondus i stemmen.

De bedste ønsker for nogel rimelige dage indtil torsdag og ligeså møde

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 22:38   #6
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Haha Phh

Vil huske dit råd til næste gang, jeg skal til et møde. Hvilket jeg i øvrigt nok skal snart... Men herom nærmere, når jeg ved det
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 15:13   #7
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
rigtig god ide gunvor :-) en ordentlig og fornuftig løsning...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 23:43   #8
Jeanett
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 11
Styrke: 14
Jeanett er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Jeanett

Glad for at læse, at du har en støttekontaktperson at tage med til mødet på torsdag. Ked af at læse du har det så skidt, forsøg ikke at tænke på det hel tiden. Ved det er nemmere sagt end gjort, men prøv alligevel at få nogle åndehuller, hvor tankene kan beskæftige sig med noget andet. Noget du går meget op i sådan, at du i hvert fald får hvilket hovedet og krop bare lidt ind imellem.

Du og din støttekontaktperson bør måske aftale på forhånd, hvornår du/I begge, mener at disse to SB'ere går over stregen. Aftal derpå et signal mel. dig og støttekontaktperson, hvornår du har brug for dennes hjælp til en af 2 muligheder efter I har bedet om at møde kan holdes i en ordentlig tone:

1. bed om pause, og genoptag mødet under forudsætning at det foregår eft. kommunens retningslinier for god kommunikation med deres borgere, herunder gælder for de fleste kommuner at der tales konstruktiv og ordentlig til deres borgere.

[B]2. bed om at mødet kan forsætte en anden dag, hvis ikke samtalen er konstruktiv og fremadrettet, herunder at tonen er ordentlig imellem jer

Hvis ikke du magter selv at sige det, kan du som sagt på aftalt signal til din støttekontaktperson, f.eks. hånden på dennes arm er signalet, bede denne om at sige det for dig. Helt stille og roligt.

I kunne lette situationen ved i start af mødet fortælle at du har det meget dårligt med disse møder, meget gerne vil gennemføre nuværende, men hvis mødet får en form, der belaster dig for meget psykisk el. psykomatisk, ja, så må I enten holde en pause, el. forsætte en anden dag.

Hvis de el. den ene SB fremkommer med forsk. formuleringer: at dette ikke kan lade sig gøre, du samarbejder ikke, ect. Ja, så må I sige, at det er jo netop for at samarbejdet skal blive bedst muligt, at du ser dig nødsaget til ovenstående. Hvis de yderligere fremturer, gør du el .støttekontatkperson opmærksom på at kommunen skal tilrettelægge deres sagsbehandling, så det bliver muligt for borgeren at medvirke til denne, Retsikkerhedsloven § 4.

Ovenståene skal helst sige stille og roligt og med en vis pondus i stemmen.

De bedste ønsker for nogel rimelige dage indtil torsdag og ligeså møde

Gunvor

Tak, Gunvor, for nogen rigtig gode råd!

Det vil jeg helt sikkert snakke med min støttekontaktperson om, evt. vise ham svaret her.

Kan man virkelig godt bede om at forsætte mødet en anden dag, hvis tonen ikke bliver holdt?
Jeanett er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 23:48   #9
Jeanett
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 11
Styrke: 14
Jeanett er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Jeanett og Murik.


.... det skal man ikke være, hverken kvinde eller psykisk syg for at være ubehagelig til mode, på et kommunekontor i dag.

Jeg en 181 cm høj, bredskuldret gammel smed med tatoveringer, MOR, på overarmen og "TIHS LLUB" i panden, ved ikke hvad det betyder.

Jeg føler også ubehag....... nej ikke mere, men i begyndelsen. Så ret I ryggen og forvent at i bliver serviceret iht lovgivningen og ikke hvad den enkelte embedsmand/kvinder mener.

Jeanett.....
du har afleveret en ANSØGNING til REVALIDERING tilbage i MAJ måned 2011. For 8 måneders siden!

Her går du ind på din kommunes hjemmeside og søger på "svarfrister" "frister" eller "sagsbehandlingsfrister" og checker ud hvad dine POLITIKERE i kommunalbestyrelsen har besluttet hvad din sagsbehandler MÅ være om at vurderer din ansøgning til REVALIDERING.

Hvis den er under de 8 måneder spørger du ind til hvorfor din sagsbehandler ikke har meddelt, som vedkommende skal, at sagsbehandlingstiden er overskredet.

Hvis din kommune tilhører den ULOVLIGE gruppe med ingen sagsbehandlingsfrister offentliggjort må du give mig en PB, Personlig Besked, så skal jeg undersøge det nærmere.

Slap af og nyd turen.

Hilsen Peter
Jeg har en "insider", en veninde, som arbejder i en anden kommune, som mener at jeg skal klage over sagsgangen, for hun er helt chokeret over at de ikke overholder deres svarfrist.

Men indrømmet, jeg aner simpelthen ikke hvordan det skal gribes an.....

Jeg synes ikke at jeg kan finde noget med svarfrister på min kommunes hjemmeside?
Sender dig lige en pb.
Jeanett er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 02:55   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du behøver ikke svarfrister for at klage over SÅ lang sagsbehandling, det giver sig selv at det er overskredet med flere meter, især hvis du intet har hørt overhovedet, for som minimum bør de oplyse hvornår du kan forvente en reaktion (bed om det i fremtiden)

Jeg ville IKKE klage, 8 måneder er alt for lang tid siden, du vil ikke få noget ud af det, for det er jo begyndt at køre (formålet med klagen er jo at komme i gang... hvad er formålet ellers?? vælg dine kampe med omhug!) og det vil kunne hæmme samarbejdet med SB´er.
Dog ville jeg nævne det som en bi ting i et brev jeg alligevel skriver, noget i stilen med at jeg er ked af at det skulle tage x tid at behandle min ansøgning om reva, og at jeg forventer sagsbehandlingen i fremtiden vil gå hurtigere.

Men til en anden god gang, så SKRIV til din SB og spørg hvornår du kan forvente et svar, overskrides tiden skriver du noget i stilen med at du går ud fra at det er en forglemmelse at du intet har hørt, og at du forventer inden en ny tidshorisont eller svar, senest den xx (giv 14 dage)
Er der stadig ingen reaktion, skriver du igen i samme stil bare hvor du giver en uge og oplyser at du vil kontakte chefen hvis du stadig intet har hørt.

Ved chefen giver du 14 dage, så en uge, der efter er det borgmester eller borgerrådgiver (hvis der er en i din kommune) Med mindre det er en hastesag så er det helt fair at tiden er meget kortere.

Som udgangspunkt kan man tillade sig at spørge efter 14 dage - 4 uger (hvis man ikke fra start har udbedt sig at få en tidshorisont) alt efter hvad det handler om.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
møde Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 18-03-2013 01:53
Til møde ang pensionssag tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 15-12-2011 10:17
Møde med SB! FrkSilverfox Alt det andet 24 13-07-2011 17:34
til møde men syg nille60 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-02-2010 22:42
Møde med div. sagsbehandler Delph Alt det andet 14 26-02-2009 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension