K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2010, 23:19   #41
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Det er nemlig lige præcis den vinkel, jeg også ser det på.

De kan ikke ændre på mine dårlige hænder og arme, de kan ikke rigtig gøre noget ved den dårlige ryg og hofte, men de kan pladre i timevis over at jeg ryger og har et lavt D-vitamin tal.

Hvis et rygestop og en D-vitamin kur løste alle min helbredsproblemer, så røg jeg på lige med det samme.

Det er dybt urealistisk, så derfor siger jeg nej, og fastholder det nej.
Muligvis kan et rygestop og D vitamin ikke afhjælpe alle dine helbredsproblemer, men et rygestop vil med stor sandsynlighed være positiv for din KOL. Rygestop vil og er så en behandlingsmulighed og så længe der er behandlingsmulighed for bare èn sygdom man fejler og som anslåes at påvirke ens arbejdsevne, så har man pligten til at afprøve disse behandlingsmuligheder. Det er ikke udelukket, som jeg forstår din sag, at et rygestop vil kunne gavne dit helbred.

Kommunen blander sig kun i dit rygeri og din vitaminmangel, hvis det er forhold der forhindrer dig i at arbejde - ligeså gør man med overvægtige, blander sig, hvis overvægten er skyld i at man ikke kan arbejde. Er man alkoholiker og ikke kan arbejde så gælder det samme, at man lader sig behandle via et afvænningsprogram, nægter man bliver kassen lukket omgående.

Om det er fair skal jeg ikke kommentere på, men ingen blander sig normalt i folks laster, men søger man fleks eller pension så er èn af forudsætningerne at ALLE behandlingsmuligheder skal være forsøgt afprøvet.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 23:27   #42
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg køber D3 vitamin på apoteket, 100 stk á 25 mkg til omkring 50 kroner.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 01:32   #43
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg får selv ekstra D-vitamin og kalk.

Ekstra stærke 2 om dagen+ en kalk, i perioder mere.

Det beløber sig fra ca 200-300kr om mrd.hvilket efter min mening, ud over andet medicin er dyrt, især på kontanthjælp.

Nu ved de fleste her, at kommunerne kommer med alle mulige og umulige undskyldninger til at give de syge den rette afklaring, så..KLAP lige hesten.

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 22-11-2010 kl. 01:48.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 08:45   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tager også D3-vitaminerne som piller, men Maj-Britt skriver jo netop hun skal have dem som indsprøjtninger, og at de i 2008 allerede den gang kostedet over 600 kr (og vi må formode de er steget siden). Det er da ikke HELT billigt, og sammen med et rygestop som jeg formoder også skal indeholde noget nikotinafvænning, så nærmer vi os da de 1500 kr om måneden, da tyggegummi, plastre mm er endnu dyrere end smøgerne (dét ved jeg alt om!). Sååååå, selvom det hele kunne gavne, så kræver det jo at pengene kan smides ud til det.

Og jeg synes da på ingen måder Maj-Britts tanke om, at kommunen må punge ud, er nogen vildfaren ide.
Kommuner betaler jo endnu mere for speciallægeerklæringer vi alle sammen skal have, de betaler også for psykologbehandlinger, Fobiskoler, aktiveringer, statusprofiler, osv osv....så lad være og begynd på dét med skatteborgernes penge. Dem bruger vi jo selv lystigt af indirekte.
Så jeg synes godt kommunen kunne tage den lille udgift på deres skuldre, nu de er så interesserede i at Maj-Britt skal i gang.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 09:12   #45
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Muligvis kan et rygestop og D vitamin ikke afhjælpe alle dine helbredsproblemer, men et rygestop vil med stor sandsynlighed være positiv for din KOL. Rygestop vil og er så en behandlingsmulighed og så længe der er behandlingsmulighed for bare èn sygdom man fejler og som anslåes at påvirke ens arbejdsevne, så har man pligten til at afprøve disse behandlingsmuligheder. Det er ikke udelukket, som jeg forstår din sag, at et rygestop vil kunne gavne dit helbred.

Kommunen blander sig kun i dit rygeri og din vitaminmangel, hvis det er forhold der forhindrer dig i at arbejde - ligeså gør man med overvægtige, blander sig, hvis overvægten er skyld i at man ikke kan arbejde. Er man alkoholiker og ikke kan arbejde så gælder det samme, at man lader sig behandle via et afvænningsprogram, nægter man bliver kassen lukket omgående.

Om det er fair skal jeg ikke kommentere på, men ingen blander sig normalt i folks laster, men søger man fleks eller pension så er èn af forudsætningerne at ALLE behandlingsmuligheder skal være forsøgt afprøvet.

Kommunen har ingen hjemmel til at forlange et rygestop, det har jeg ex-ex sagsbehandler og borgmesters ord på, den sidste endda sort på hvidt.

De kan heller ikke tvinge en alkoholiker i behandling.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 09:15   #46
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er der ingen tvivl om, om ikke andet står der nogle grimme ting i deres interne notater, muligvis også noget der ikke passer.

Det sidste har jeg en kraftig mistanke om var tilfældet i min egen sag, så alvorligt, at en kollega havde tilbudt min sidste sagsbehandler, at gå med hende som bisidder.
Uh ja, det står endda i mine papirer, at jeg klager over alt, så afklaringen skal være uden fejl og at sidste sagsbehandler ikke rigtig vidste, hvad han skulle gøre med mig

Men nogen skal jo gå imod systemet og det har alle dage været mig
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 10:15   #47
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej det er rigtigt der er ingen der kan og må tvinge dig og det er jo også fint at have papir på det.

Men har du også papir på at de heller ikke må lukke for din overførelses indkomst,hvis du ikke vil de her to muligheder for at få det bedre ,efter deres mening?

måske er du en af de heldige der kan leve uden den indkomst.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 10:47   #48
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Kommunen har ingen hjemmel til at forlange et rygestop, det har jeg ex-ex sagsbehandler og borgmesters ord på, den sidste endda sort på hvidt.

De kan heller ikke tvinge en alkoholiker i behandling.
De kan ikke tvinge nogen i behandling, man har sin egen frie vilje. Vi lever trods alt i et frit samfund.

Men det er sådan, at når man er på og/eller søger en offentlig ydelse, og har et eller andet, sygdom eller laster, som gør at man ikke kan arbejde og forsørge sig selv, så kan det få konsekvenser for ydelsen man er på, følger man ikke rimelige foreslåede behandlingsmuligheder.

I sygedagpengeloven er det specifikt nævnt, at hvis det at drikke alkohol påvirker arbejdsevnen og evnen til selvforsørgelse, så kan der forlanges behandling som forudsætning for fortsat udbetaling af sygedagpenge, nægter man lukkes kassen.

Så man kan tvinge folk indirekte, ønsker eller vil folk ikke en foreslået behandling, så er de frie til at blive fri, konsekvensen er så bare at der muligvis lukkes for kassen.

Men så klag over den lægekonsulent, hvis han skriver usande ting eller forhold han ikke har belæg for, du skal da ikke tvinges til rygestop eller vitaminer bare fordi han måske personligt er sundhedsfreak.

En lægeudtalelse fra selveste kommunens lægekonsulent, vægtes højt i afgørelser om fleks eller pension, så start med at klag over den du har fået for den vil forfølge negativt langt ned i din sag.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 10:52   #49
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Man skal vælge sine kampe med omhu
var til møde med den samme sagsbehandler som indstillede mig til afslag på pension
det gik da fint, for man skal huske det ikke er personligt, men reglerne man kæmper i mod
den samme sagsbehandler som indstillede til afslag mener en §18 er det rigtig nu.
alle behandlingsmuligheder skal være udtømte før man får pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 12:11   #50
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Nej det er rigtigt der er ingen der kan og må tvinge dig og det er jo også fint at have papir på det.

Men har du også papir på at de heller ikke må lukke for din overførelses indkomst,hvis du ikke vil de her to muligheder for at få det bedre ,efter deres mening?

måske er du en af de heldige der kan leve uden den indkomst.
Det har jeg papir på.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kh-reform mandag Risa Politik og Samfund 36 25-02-2013 20:55
Møde Jeanett Alt det andet 10 10-01-2012 10:56
til møde men syg nille60 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-02-2010 22:42
Jeg tænder af mandag morgen supersus Alt det andet 13 10-09-2009 06:57
På mandag får jeg Maj-Britt Dit og Dat 10 17-12-2008 00:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension