K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2011, 13:08   #1
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
max pris selvvalgt kursus?

Hej.

Kan nogle hjælpe med paragraf?

Har hørt et par venner tale om det og min jobkonsulent sagde det også i tlf idag. Men hun har ingen lovtekst.

Der skulle være indført en maxpris pr kursus på 3500 fra den 1 januar. og max prisen er ikke pr uge, men pr kursus... Hvis det passer, kender nogle så kursus for lærer/pædagoer til den pris?

Jeg havde ellers lige fundet det jeg gerne ville på, men en uge koster 4250. Æv.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 17:04   #2
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af skov trold Se meddelelser
Hej.

Kan nogle hjælpe med paragraf?

Desværre kender jeg ikke § eller lovgrundlag

Har hørt et par venner tale om det og min jobkonsulent sagde det også i tlf idag. Men hun har ingen lovtekst.

Når h*n ikke kan henvise til lovgrundlag og § kan det skyldes, at der ikke findes et sted i lovgivningen hvor det står og med alle de love og regler og §§ som jeg efterhånden har læst, har jeg aldrig læst om denne regl/§§

Der skulle være indført en maxpris pr kursus på 3500 fra den 1 januar. og max prisen er ikke pr uge, men pr kursus... Hvis det passer, kender nogle så kursus for lærer/pædagoer til den pris?

Hvis der i din kommune er indført et max beløb for kursus på kr.3500,- kan du se det på din kommunes hjemmeside under referater. F.eks Indkaldelse til møde i Beskæftigelsesudvalget. Brug søgefunktionen på hjemmesiden


Jeg havde ellers lige fundet det jeg gerne ville på, men en uge koster 4250. Æv.
Tjah.. det er jo trals

Vh
Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 17:32   #3
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Kender ikke § men ved det er rigtigt det er lavet om. Spørg på jobcenteret både om § og hvilke muligheder der så er. Og forlang at få en tid hos en sagsbehandler der kan hjælpe dig med at finde mulighederne for dig. Det har du krav på.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 17:53   #4
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
hvis det er 3500 for 6 ugers selvalgt kursus så kan man da ikke kalde det.selvalgt troer ikke det er meget kursus man får får.3500 i 6 uger.

men hvis nu det kursus du taler om mon ikke hun også er untereseret i at du.opkvalifesere dig.ikke andet at gøre end spørge.du kan kun få et nej
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:36   #5
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg hørte i nyhederne en dag i forbindelse med den sidste strejke, at chauførene selv skulle betale de penge for at få et føre bevis, som man skal have for at udføre det erhverv, mon det er det de sags/jobkonsulent tænker på.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:46   #6
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

et førebevis er ikke et kursus, men noget ala et kort man skal bruge, når lastbilen startes.( i forbindelse med, hvis de feks. bliver standset, så kan politiet se om de har holdt de pauser de skal m.m.). dette er normalt at chaufføren betaler dette selv
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:53   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
hej

et førebevis er ikke et kursus, men noget ala et kort man skal bruge, når lastbilen startes.( i forbindelse med, hvis de feks. bliver standset, så kan politiet se om de har holdt de pauser de skal m.m.). dette er normalt at chaufføren betaler dette selv
Det er en "køreskive" der registrere at chauføren har overholdt hviletidsbestemmelserne,hvis det er ne ældre lastbil.

Ups,

Har lige spurgt manden.
du har tildels ret, men det er ikke alle biler som har digetale fartskriver, som førekortet skal bruges i.

Et førekort skal fornyes hvert 5 år,har en mand som står over for at skal have sit fornyet.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:59   #8
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Jeg kender ikke paragraffen men det er besluttet af beskæftigelsesministeriet og der har jo været meget røre om det i nyhederne, da forskellige faggrupper berøres af det...

Man kan jo også skrive til beskæftigelsesministeriet - det er også en måde at synliggøre urimeligheder på...
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 23:12   #9
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej susjer

kunne ikke lige komme på, vad det hed derfor skrev jeg ala kort
ved godt det skal fornyes hver 5 år og lign
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 23:55   #10
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
hej

et førebevis er ikke et kursus, men noget ala et kort man skal bruge, når lastbilen startes.( i forbindelse med, hvis de feks. bliver standset, så kan politiet se om de har holdt de pauser de skal m.m.). dette er normalt at chaufføren betaler dette selv
Førerkort kan også blive betalt af vognmanden, men det afhænger jo af, om man har fået det indføjet i sin ansættelseskontrakt

"køreskiven" hedder en targograf, som er et elektrisk apperat der registere, om chaufføren, har overholdt kørehviletidsbestemmelserne.

Targografen sidder kun i nyere lastbiler. I gamle lastbiler bruges stadig fartskrivere. Men princippet er det samme.

Vh
maybline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Selvvalgt kursus aid Alt det andet 2 25-01-2016 16:39
(Reel) adgang til 6 ugers selvvalgt kursus...? Trine77 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-05-2011 16:37
Selvvalgt kursus desica Spørgsmål ang fleksjob 2 10-02-2011 07:27
ledighedsydelse og 6 ugers selvvalgt kursus Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 2 02-04-2009 02:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension