K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2012, 16:29   #1
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
aktiv jobsøgning på ledighedsydelse

Hey der

Skal man være aktiv jobsøgende på Jobnet osv,når man er på ledighedsydelse?
Jeg har lige flyttet kommune,og min nye sagsbehandler i den nye kommune,mener jeg har pligt til at tilmelde mig på Jobnet og være aktivt søgende.

På forhånd tak.
/ steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 16:38   #2
sambadude
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2011
Lokation: randers
Indlæg: 25
Styrke: 14
sambadude er ny på vejen
ja selvfølgelig - (k)Ledighedsydelse = ledig - til rådighed for arbejdsmarkedet 24 timer i døgnet....
ingen rådighed = ingen ydelse
__________________
syge mennesker er altså lidt bedre and andre

Sidst redigeret af sambadude; 15-05-2012 kl. 16:44.
sambadude er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 17:22   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sambadude Se meddelelser
ja selvfølgelig - (k)Ledighedsydelse = ledig - til rådighed for arbejdsmarkedet 24 timer i døgnet....
ingen rådighed = ingen ydelse
Så må jeg have misforstået noget, for jeg har fået fortalt at ledige fleksjobbere, ikke skal være på jobnet,da jobnet er for dem der kan arbejde ordinært. Så en fleksjobber skal ikke have profil på jobnet.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 19:00   #4
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Så må jeg have misforstået noget, for jeg har fået fortalt at ledige fleksjobbere, ikke skal være på jobnet,da jobnet er for dem der kan arbejde ordinært. Så en fleksjobber skal ikke have profil på jobnet.
hey
Ja det er så også det jeg har fået fortalt i sin tid da jeg blev fleksjobs omfattet,og i min tidligere kommune,hvor jeg har været på ledighedsydelse de sidste 3 år,er jeg aldrig blevet bedt om at tilmelde mig på jobnet
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 19:08   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har en prpfil/søgning på jobnet det er påkrævet for at vise bevise at man er aktiv jobsøgende, for at modtage ledighedsydelse.

jobnet har er da felx job og deltids job-der bare ikke rigtig sammen hæng med det er søges og det Jobnet så "synes" man skal kikke på,det hedder vist mulige job i kalkorigen eller linde.

Har været på i ca 8 år hvor arbejdskiver har kikket 3 gange i den tid sagsbehandler lige så 3 gange ,så der nok ikke den store fare ved ikke at være der,værken på den ene eller anden måde
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 21:20   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Da jeg blev visiteret til fleks fik jeg besked på, at oprette mig på jobnet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 21:43   #7
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Da jeg blev visiteret til fleks fik jeg besked på, at oprette mig på jobnet.
Hey igen

Jamen jeg kan forstå at der er delte meninger om hvad der er ret og pligt,i forbindelse med om man skal være oprettet på Jobnet,når man er på ledighedsydelse.
Det er ikke fordi jeg har noget problem med at oprette mig på Jobnet,men det undrede mig bare,at jeg ikke havde hørt om det før,og jeg har da været på fleksjob siden 2003.
Men jeg vil da søge videre,for at finde dokumentation på dette.
Der var måske også andre,som kunne have gavn af at vide om det er en pligt,at være oprettet på Jobnet, for man kunne jo forestille sig i disse sparetider,at der var et par emsige sagsbehandlere,der kunne finde på at sanktionere fra ledighedsydelse til kontanthjælp,med den begrundelse at man ikke var til rådighed for arbejdsmarkedet,fordi man ikke var oprettet på jobnet.
Ja det var bare en tanke
Jeg synes efterhånden ikke der er grænser for kreativ tankegang hos nogle af de kommunale sagsbehandlere
/steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 07:19   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
i herning komunne skal vi være på jobnet, som min søde sb siger jeg tror ikke det giver noget men på de sidste 5 år er der 3 der har fået job den vej, så måske er du den heldige, men alle fleks jobber skal søge job, vi er jo ledige.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 09:06   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Teletrold Se meddelelser
Der var måske også andre,som kunne have gavn af at vide om det er en pligt,at være oprettet på Jobnet, for man kunne jo forestille sig i disse sparetider,at der var et par emsige sagsbehandlere,der kunne finde på at sanktionere fra ledighedsydelse til kontanthjælp,med den begrundelse at man ikke var til rådighed for arbejdsmarkedet,fordi man ikke var oprettet på jobnet.
Ja det var bare en tanke
Jeg synes efterhånden ikke der er grænser for kreativ tankegang hos nogle af de kommunale sagsbehandlere
/steff
Hvis der opstår trivl på om man står til rådighed for arbejdsmarket, så sættes man i arbejdspraktik .

Det jo svært at bevise at man søger da man oftes ikke får svar på sine ansøgninger.Derfor er det en god ide at være til meldt jobnet,og du skal ikke søge et vist antal hver uge og andet som andre ikke visiteret til flex ,bare have en profil så arbejdskiver kan finde dig,så man åbenbart aktiv.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 10:37   #10
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Hvis der opstår trivl på om man står til rådighed for arbejdsmarket, så sættes man i arbejdspraktik .
.
Hey.
Ja der tror jeg så du måske tager fejl.
Det er faktisk nok,bare din sagsbehandler finder det tvivlsomt,om du står til rådighed for arbejdsmarkedet.
Ovennævnte var jeg selv ude for,da jeg ikke ville underskrive samtykke erklæring til anden aktør,fordi jeg ville have lægeoplysningerne opdateret inden,jeg skulle til anden aktør.
Resultat: 6 mdrs sanktion til kontanthjælp !
/steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobsøgning med fleksbevilling Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2013 20:34
Jobsøgning - flexjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 6 13-04-2012 11:47
Fortrinsadgang ved jobsøgning §ABC Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2012 19:36
Jobsøgning flexjob Peter8 Spørgsmål ang fleksjob 4 23-10-2011 23:39
fleksjob og jobsøgning Bibliotricen Spørgsmål ang fleksjob 4 30-10-2009 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension