K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2009, 09:48   #1
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Karantæne ved stop af flexjob?

Hej!

ER der noget med at man får karantæne hvis man bliver nødt til at sige sit flexjob op? Jeg mener at have læst man skal have arbejdet mindst 9 mdt for at man har ret til ledighedsydelse?! Og er der også krav om 9 mdt beskæftigelse hvis arbejdsgiver fyrer en (fx pga krisen)?

vh Tino
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 13:36   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tino du må aldrig selv sige et fleksjob op, er der noget galt så skal du have fat i din jobkonsulent og i skal sammen søge at løse det med virksomheden, kan i ikke det så skal din jobkonsulent og du være enige om at du stopper ellers mister du din ledighedydelse ....


Hvis du er ansat og din virksomhed fyre dig (feks pga finanskrisen ) så vil du få ledighedydelse forudsat at du kommer fra ledighedydelse .. komme du fra kontanthjælp så er det tilbage på kontanthjælp med mindre du har været ansat (praktik perioden tæller ikke med ) i 9 mdr ...
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 22:04   #3
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Mange tak for svaret! Jeg kunne ikke selv huske hvordan reglerne var mht de 9 mdr. ansættelse. "Sjovt" nok havde min jobkonsulent slet intet svar på hvordan de regler er. Hun troede sådan lige umiddelbart at man da bare kan sige sit fleksjob op, hvis man alligevel ikke fungerer der og så bare søge videre. (Og hun får faktisk løn for den slags svar!) Det føles nogle gange som at deltage i skjult kamera - ha ha!!!! Hvad skulle jeg gøre uden K10?!!!

Men tilbage til det job... jeg foreslog så istedet at starte i ulønnet praktik, fordi jeg var bange for at miste ledighedsydelse hvis det kiksede med mit helbred og jeg måtte stoppe. Men jeg kommer fra ledighedsydelse nu, og så er der altså ikke et krav om 9 mdr. ansættelse. (Godt at vide i disse tider). Tak igen!
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 22:20   #4
Despina
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: 7000
Indlæg: 50
Styrke: 17
Despina er ny på vejen
Hej Tino, jeg fik af min konsulent at vide, at siger man selv sit flexjob op, får man 5 ugers karantæne. Det eneste, der kan løsne en fra jobbet, er 1) at man flytter kommune, eller 2) at man får en lægeerklæring på, at man ikke kan holde til det arbejde, man har.

Men som Hejdien skriver: SIG ALDRIG selv din stilling op!
Despina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 22:30   #5
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Tak for det, det vil jeg straks notere mig!
(OG du burde næsten få kosulentløn for de oplsyninger af min jobkonsulent, he he!)
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 22:33   #6
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Dette er lidt udenfor spørgsmålet, og måske ikke rette tråd, men jeg var til :

Fælles kontaktsforløbsmøde, i sidste uge .. (confused: Har jeg aldrig prøvet før)

der var der, et par stykker der ikke var mødt op.. og vi fik at vide at: medmindre disse personer ikke havde en god/ gyldig grund, ville de miste deres ledighedsydelse!!

Så husk det kære venner, mød op selv om I er ved at skide grønne grise over nye tiltag, anede ikke hvad mødet gik ud på, og sov nærmest ikke dagen før mødet.

ps der stod bare i brevet : kontaktforløbsmøde angående rettighedder og pligter bla bla, sædvanlige § kl. 10-12 i xxx lokaler.

Nå det var nu ok.. fik sq spurgt ind til en masse. hehe

Helle.

Sidst redigeret af helle4; 23-03-2009 kl. 22:38. Årsag: har forsøgt at flytte dette indlæg til andet sted, føj, jeg er not comp nørd arghh.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 03:07   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tino Se meddelelser
Mange tak for svaret! Jeg kunne ikke selv huske hvordan reglerne var mht de 9 mdr. ansættelse. "Sjovt" nok havde min jobkonsulent slet intet svar på hvordan de regler er. Hun troede sådan lige umiddelbart at man da bare kan sige sit fleksjob op, hvis man alligevel ikke fungerer der og så bare søge videre. (Og hun får faktisk løn for den slags svar!) Det føles nogle gange som at deltage i skjult kamera - ha ha!!!! Hvad skulle jeg gøre uden K10?!!!

Men tilbage til det job... jeg foreslog så istedet at starte i ulønnet praktik, fordi jeg var bange for at miste ledighedsydelse hvis det kiksede med mit helbred og jeg måtte stoppe. Men jeg kommer fra ledighedsydelse nu, og så er der altså ikke et krav om 9 mdr. ansættelse. (Godt at vide i disse tider). Tak igen!

Tino det er altid værd at huske de tre måneders praktik man kan have inden en fastansættelse, den tid er netop beregnet på at både arbejdsgiver og arbejdstager kan få tid til at tilpasse jobbet og at se om skånehensyn er noget der kan realisere sig i forhold til jobbet...

Normalt er netop praktikken noget flekser bander langt væk fordi de jo gerne vil have løn for deres arbejde fra starten af , og mange kommuner er mere end slemme til at tilbyde tre måneder gratis til arbejdsgiver...

Selv har jeg det sådan at jeg syntes det er meget rart for netop det tilfælde at jobbet ikke kan gå op med mine skånehensyn , men ikke et sekund længere end nødvenigt det vil sige at kan arbejdsgiver og jeg se at det går efter 14 dage ja så er det der ansættelsen er...

Hvis du er den mindste smule i tvivl så sig det selv til en evt arbejdsgiver hvis ikke jobkonsulenten vil , fortæl altid om dine skånehensyn (også selv om jobkonsulenten ikke vil have det ) skriv til din sagsbehandler hvad du har fortalt arbejdgiver og at din jobkonsulent ikke ville have at skåne hensyn blev oplyst ...

og husk at praktikken er til at du kan finde ud af om du magter jobbet , og det er her du har mulighed for at sige fra... husk også at man kan sige nej tak til et job hvis man kan argumentere for at det ikke passer... og sidst men ikke mindst Huske jobkonsulenter er ikke gud, det er noget de bare tror , de er ikke andet end alt mulig mænd med en kort uddannelse
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 17:41   #8
Despina
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: 7000
Indlæg: 50
Styrke: 17
Despina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tino Se meddelelser
Tak for det, det vil jeg straks notere mig!
(OG du burde næsten få kosulentløn for de oplsyninger af min jobkonsulent, he he!)
Hehe, ja det er utroligt, at der er så stor forskel på konsulenter alt afhængig af, hvor man bor i landet.
Despina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Karantæne/ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 5 02-02-2017 02:27
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
sygedagpenge stop / Flexjob bevilling. le cuere Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 06-04-2011 00:31
karantæne - ledighedsydelse Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 0 07-10-2007 12:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension