K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2016, 22:44   #1
Dytter
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Dytter er ny på vejen
Kontanthjælp efter resourceforløb??

Er der nogen i dette forum, der ved, om man kan risikere at blive sendt på kontanthjælp efter endt resourceforløb. Troede egentlig, at man kun kunne ende op med enten flexjob eller førtidspension, men er nu blevet i tvivl, da jeg har hørt rygter om evt.kontanthjælp.
Dytter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2016, 23:11   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kommer helt an på hvad dit ressourceforløb ender med...

Så man kan sagtens ende op på kontanthjælp..

Det er ikke givet at man får enten fleksjob eller førtidspension...

Målet med et ressourceforløb er jo at få folk så tæt på det ordinære arbejdsmarked som muligt..

At det så i de fleste tilfælde ender ud med fleksjob eller førtidspension eller et nyt ressourceforløb....ja det er fordi de kun tildeler ressourceforløb til borgerne når de er så langt ude så de bestemt ikke kan arbejde på det ordinære arbejdsmarked..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2016, 23:58   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
I lov om aktiv beskæftigelsesindsats,
§68a der handler om ressourceforløb, står der:
"Stk. 7. Kommunen skal inden ressourceforløbets afslutning træffe beslutning om, hvilke indsatser der skal iværksættes fremadrettet. "

Kan ikke huske hvem, men jeg fik at vide, at det at smide en tilbage på kh, IKKE kunne betegnes som en indsats.
Det ville kun kunne ske, hvis man blev vurderet så rask, at man ville kunne tage alm ordinært arbejde, og derved blive selvforsørgende.

Om det passer, og er det der sker i den virkelige verden, ved jeg desværre ikke
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2016, 23:06   #4
Dytter
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Dytter er ny på vejen
Jeg er, efter kun 4 uger, netop stoppet i min arbejdsprøvning,- 2,5 timer,1 dag om ugen,-idet min arbejdsgiver ikke turde fortsætte den,da han frygtede et totalt sammenbrud, pga at jeg ca 1 time efter mødetid brød sammen i tårer, rystede og blev så svimmel, at jeg var i tvivl om, hvordan jeg skulle komme hjem. Arbejdsgiver anser min arbejdsindsats for ca 1/2 time ugentlig .Mine smerter blev på samme tid mangedoblet, og aftog kun langsomt, til jeg igen skulle møde næste uge. Min sagsbehandler er på ferie i nogle uger endnu, og jeg er ved at bryde helt ned, ved tanken om at risikere at skulle komme på KH, hvilket for mit vedkommende vil sige ingenting.
Det skal måske lige nævnes, at jeg er over 60 år, med adskillige diagnoser, heriblandt neurasteni (udbrændthed), depression, fibromyalgi og slidgigt. Mit ressourceforløb på 2 år udløber i april/17.
Håber nogen, udfra dette, kan fortælle mig, om jeg går og frygter udfaldet unødigt, eller om jeg er i reel fare for at komme på KH.
Dytter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2016, 23:45   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Håber at du har på skrift fra arbejdsgiver at det er denne der har stoppet din afprøvning...da det ellers kan lægges over på dig at du er stoppet...altså at det er dig selv der har valgt at stoppe forløbet..

Hvis der ligger dokumentation på at det er arbejdsgiver...så ligger det ikke umiddelbart for at du skulle overgå til kontanthjælp...

Men husk at ressourceforløb er et tilbud og at man skal være villig til at prøve de ting de forslår...for ikke at give kommunen en undskyldning for at trække tilbuddet tilbage..

Så længe du er villig til at prøve de ting de forslår...men at det er helbredet der gør at du ikke kan visse ting...ja så vil de sikkert prøve at finde andre ting du kan....medmindre du er så langt i forløbet at de sender sagen til rehabteamet før tid..

Det er de færreste ressourceforløb der ender med at borgeren kommer over på kontanthjælp...

De ender som regel med at borgeren får et nyt tilbud om endnu et ressourceforløb eller med fleksjob eller førtidspension....alt efter hvad der ligger af dokumentation...

Det at de har givet dig et ressourceforløb....ja det giver de dig kun fordi du har en kompleks sag og at alt (relevant) er afprøvet...

Så det ville virke ganske mærkeligt hvis de skulle sende dig over på kontanthjælp...

Det der gør at nogle ender ud med at få kontanthjælp efter et ressourceforløb...det er at de enten ikke er villige til at prøve de ting der bliver forslået i ressourceforløbet eller at de er blevet så raske at kommunen mener at man er parat til det ordinære arbejdsmarked..

Så tror umiddelbart ikke at du skal gå og være så nervøs for det...

Men det er svært for os herinde at vurdere dette med det lidt vi kender til sagen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension