K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2009, 22:36   #1
orkidee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
orkidee er ny på vejen
fleksjob + weekend arbejde

Hej alle

Ved i om det er oki når arbejdsgiver koordinere ens timer i løbet af en mdr med lidt mindre end man er visiteret til i nogle uger og en uge mere da man så er inde i weekenden? Synes nemlig det er lidt hårdt med de ekstra timer 1 gang i måneden

Hilsen orkidee
orkidee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 22:42   #2
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Det er jeg bestem ikke sikker på er tilladt.

I min kontrakt med firmaet står der, bla. arbejds tider, så hvis der osse står sådan i din kontrakt, så er det bestemt ikke tilladt.

Men jeg ville da spørge min jobkonsulent/sagsbehandler.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 22:52   #3
orkidee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
orkidee er ny på vejen
Hej og tak for hurtig respons

I min kontrakt står der arbejdstid pr. uge 20 timer intet andet jov og mulighed for at hvile ryggen i 5-10 min i timen( det er den kontrakt min job konsulent har sendt til arbejdspladsen)

Chefen har selv spurgt om det er for hårdt, så kan jeg måske nøjes med kun en dag i weekenden pr. måned...
orkidee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 22:53   #4
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Så vil jeg da helt klart tage en snak med ham, om det.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 22:56   #5
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg tror da vist osse der står 22,5 i min, når jeg har haft "overtid" er det helt af egen fri vilje for at hjælpe min arb. plads og være flexibel, som vi sikker alle ved så hænger flexjob jo ikke på træerne.

Det har da helt sikker osse været med til at jeg ikke er en af dem som står forest i køen når der skal fyres folk.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 22:57   #6
orkidee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
orkidee er ny på vejen
Ja du har ret, skal nok bare lige over den der, jeg skal ikke virke syg, ergo jeg kan godt... Det er en process, og den går i den rigtige retning, er ved at acceptere at jeg jo er ansat i et fleksjob...
orkidee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 00:48   #7
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af orkidee Se meddelelser
Hej alle

Ved i om det er oki når arbejdsgiver koordinere ens timer i løbet af en mdr med lidt mindre end man er visiteret til i nogle uger og en uge mere da man så er inde i weekenden? Synes nemlig det er lidt hårdt med de ekstra timer 1 gang i måneden

Hilsen orkidee

Det er ulovligt !!

Du er på overførsels indkomst og du får hverken overarbejdstimer eller søgn- / helligdags udbetaling på den konto eller ekstra ferietimer når du arbejder i week-enderne.

Du er en gratis ekstra hjælp fordi du ikke kan være en del af den normerede personale.

Han kan ikke koordinere dine timer som det passer ham.

Du kan sige til ham at du ikke vil arbejde mere end de timer du er flekset til.

Det er ren udnyttelse af en person som har brug for skåne hensyn i arbejdslivet.

Hvis du har en a-kasse eller fagforening i ryggen ville jeg skynde mig at få kontakt til dem.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 01:07   #8
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja du er så havnet der, hvor mange ender: er fra Flinkeskole alderen, hvor " man" ikke siger fra, men ender med at knække nakken, fordi du bliver presset".

Jeg kan godt forstå dig, men altså: der står inge med en FED CHECK, og takker dig, når du ender med at få det værre...så hvis du kan, skal du sige:

nej desværre..det kan jeg ikke magte.

Håber du passer på dig selv, mange fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 02:14   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
søgn- / helligdags udbetaling har jeg altid fået for i flexjob
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 03:15   #10
mijanse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
mijanse er ny på vejen
jeg arbejder hver 2 weekend i mit flexjob og jeg får betaling for søn og helligdage plus jeg får opsparet afspadsering.

det lyder til din chef tænker på om det er for hårdt for dig så du skal være ærlig over for dig selv og ham. hvis du ikke siger noget tror han jo du har det fint med det.

hvis man har overskud til at være flexibel er det en god ting både for en selv og ens kollegaer og arbejdspladsen. men man skal selvfølgelig passe på ikke at blive udnyttet.
mijanse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob - frivilligt arbejde Storm67 Spørgsmål ang fleksjob 1 30-10-2012 11:12
I arbejde på kontanthjælp (bevilliget fleksjob) Carina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-08-2012 15:23
revalidering til ordinært arbejde fra fleksjob ComBo Spørgsmål ang fleksjob 0 30-03-2010 14:25
Hårdt arbejde sender flere i fleksjob gh72 Politik og Samfund 0 20-08-2009 08:55
Selvstængigt arbejde/fleksjob/ledighedsydelse. Lars Dubo Spørgsmål ang fleksjob 6 27-06-2009 14:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension