K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2010, 12:21   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hvis det er gammel fp så er det nogetm ed heldsbredstillægget at gøre ikke som ny fp alså efter 2003
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 22:07   #12
Jan69
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
Jan69 er ny på vejen
Søg!

Citat:
Oprindeligt indsendt af nongnic Se meddelelser
Min kone lider af en voldsom psykiatrisk lidelse, som bevirker hun dagligt skal tage en masse medicin. Denne medicin holder sygdommen nede, men har som bivirkninger bl.a. vægtforøgelse, mundtørhed og nu viser det sig også, at hendes tænder bliver dårligere, med massive tandlægeregninger til følge.

Min kone er tilkendt førtidspension, men da hun "kun" har boet i Danmark siden 1990, kan hun ikke få fuld pension, men får omkring 8.000 før skat. I forbindelse med tilkendelsen af førtidspension og derved uarbejdsdygtighed, fik hun via sin forsikring på arbejde udbetalt 120.000 kr. i erstatning.

Det er meget svært at få et konkret svar fra kommunen, om hun kan få tilskud til tandlægebehandling. Jeg har fuldtidsjob, vi har fast ejendom og fornuftig økonomi, men med de voldsomme tandlægeudksrivninger, vil vi på et eller andet tidspunkt få underbalance.

Mit spørgsmål går på, om der stilles krav om at min kones formue (eller min) skal bruges først, før et tilskud kan komme på tale. Vores tandlæge oplyser, at den voldsomme mindtørhed medfører forringet spytproduktion, hvilket gør tænderne sårbare.
Hun kan få tilskud hvis hun opfylder betingelserne.
Bare søg, og du får svaret!

Jeg fik afslag til tandbehandling, med den begrundelse at jeg har penge nok til at betale selv.

Jeg havde et rådighedsbeløb på ca. 3000, og tandlægens tilbud på at lave det hele var 2000.

På den baggrund fik jeg afslag, at jeg har penge nok og derfor selv må betale det hele.

1) få en grøn seddel fra kommunen, der bruges til at ansøge
2) giv den til din tandlæge der udfylder den
3) aflever den grønne seddel på kommunen
4) håb og vent til de kommer med en afgørelse
Jan69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 23:08   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hvis man er gammel FPer, så har man en personlig tillægsprocent, som kan være alt fra 0 til 100 %, hvis den er på 100% får man dækket 85% af patientens egen andel af tandlæge regningen, vel og mærke kun til de ting der i forvejen er tilskud til fra sygesikringen. Dvs. da man har skåret ned på de ting der er delvist dækket af sygesikringen, så er det uendeligt få ting der kan ydes tilskud via den personlige tillægsprocent.
Faktisk er den personlige tillægsprocent ikke meget værd i forhold til tandlægen nu om stunder.

Alt andet skal der søges om og der skal søges inden behandlingen påbegyndes.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til tandbehandling på kontanthjælp Passer Alt det andet 8 28-06-2013 08:49
Enkeltydelser (tandbehandling) og "formueforhold" flt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 02-10-2012 20:40
Højesteretsdom om merudgifter til tandbehandling Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 2 19-10-2011 00:03
Tilskud Dinky67 Dit og Dat 7 18-03-2011 10:06
Ang. Tilskud docholiday Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2008 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension