K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2013, 14:09   #41
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Nu er jeg visiteret til 2,5-3 timer om dagen med en del skånehensyn så jo man kan også blive visiteret til et antal timer

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg har sagt det før....men jeg prøver da gerne igen....

Man bliver IKKE visiteret til et bestemt antal timer når man bliver visiteret til et fleksjob...

Et nedsat timeantal.....det er et skånehensyn....

Så når man søger et job...ja så giver det selvfølgelig mening at man søger et der opfylder ens skånebehov.....feks nedsat timeantal....

Da man ikke bliver visiteret til et bestemt timeantal....ja så kan du søge alle de job som kan opfylde dine skånebehov....herunder et mindre timeantal end det du har som skånehensyn...

Hele reformen er lavet så det fremover vil kunne svare sig at gå op i timeantal med hensyn til lønnen...hvilket nok gør at de fleste mennesker nok vil prøve at komme så langt op som overhovedet muligt da de så tjener mere...

Tager man et job med et mindre timeantal...ja så får man tilsvarende mindre i løn...lige som på det alm arbejdsmarkedet..

Men der er så en masse ting som er uklart i reformen....kan man tage to jobs hvis bare ens skånehensyn kan overholdes, hvor mange aftaler kan der sættes op....osv osv...
Dejligt der begynder at kommer lidt mere konkret på bordet i stedet for de passer ikke, det ved jeg osv.

Dog tror jeg ikke vi skal lægge vægt på noget som helst svar fra kommunerne endnu da de jo lige skal spore sig ind på hvor langt de kan gå og hvad andre kommuner gør

Citat:
Oprindeligt indsendt af HvadNuLilleDu Se meddelelser
Har snakket med min sagsbehandler
Hun siger man bare får supleret op til de timer man nu er sat til.
hun mente også man godt måtte have mere end et job
så man kan gå ind som vikar blandt andet hvilket man ikke måtte i den gamle ordning.
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 15:47   #42
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Forstå det nu....man bliver IKKE visiteret til et bestemt antal timer....

Nedsat timeantal er et skånehensyn.....

Det kan feks variere alt efter hvilket job og hvor meget man kan i netop det job...

Så lad nu være med at blive ved...det bliver ikke mere rigtigt af at du siger det flere gange..

Citat:
Arbejdsvilkår
Arbejdsvilkårene fastsættes også som udgangspunkt efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder de sociale kapitler.

Når arbejdsvilkårene aftales, må der tages hensyn til den ansattes arbejdsevne. Det betyder fx, at den ansatte kan have behov for hvilepauser, behov for fravær eller behov for periodevis, men også mere permanent, at gå ned i tid.

Det er vigtigt at være opmærksom på, at den nedsatte arbejdsevne kan medføre, at den pågældende ikke kan arbejde fuldt effektivt på fuld tid, eller at den pågældende kan arbejde fuldt effektivt, men da kun på nedsat tid.
Det betyder, at man i fleksjob kan aftale, at arbejdsindsatsen tilrettelægges, så man arbejder fuldt effektivt på nedsat tid, men modtager løn for fuld tid
. Dette gælder dog kun, hvis man tidligere har været ansat på fuld tid eller har været deltidsansat på grund af de samme årsager, som ligger til grund for fleksjobbet.

Når arbejdsvilkårene er aftalt, vil det i forbindelse med ansættelsesaftalen være en god ide at redegøre for skånehensyn.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3999

Citat:
Job på fuld tid?
Kommunen har pligt til at give et tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre en af følgende undtagelser opfyldes:

Personen ønsker deltidsansættelse i et fleksjob. Man skal dog være opmærksom på, at der ikke findes nogen mulighed for at supplere det eventuelt mangelfulde forsørgelsesgrundlag med andre offentlige ydelser.
Personen i den seneste ordinære beskæftigelse var ansat på deltid, og de seneste sammenlagte 12 måneders ordinær beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var i deltidsbeskæftigelse. At være i deltidsbeskæftigelse vil sige, at man har arbejdet højest 30 timer om ugen i gennemsnit set over en periode på fire uger. Dette gælder dog ikke, hvis et lavere timetal end 30 timer efter overenskomsten anses for fuldtidsbeskæftigelse. Der er fx overenskomster, der anser 29 timer for fuld tid, fordi der er tale om aften- og natarbejde. Aktivering anses i denne sammenhæng ikke for at være ordinær beskæftigelse.

Personer, der har været ansat på deltid i den seneste ordinære beskæftigelse, kan højst få tilbud om et fleksjob for det antal timer, personen har været beskæftiget i deltidsjobbet. Dette gælder dog ikke, hvis personen gennem fx lægefaglig eller sundhedsfaglig vurdering kan dokumentere, at deltidsansættelsen skyldes de samme forhold, som er årsagen til fleksjobbet.
En person, der er visiteret til eller ansat i et deltidsfleksjob, har dog ret til et fleksjob på fuld tid, hvis personen kommer ud for en social begivenhed som fx separation, skilsmisse eller ægtefællens/samleverens dødsfald. Andre ændringer i de personlige forhold kan også give ret til fuld tid, hvis kommunen ud fra en konkret vurdering skønner, at ændringen i de personlige forhold giver grundlag for tilbud om fleksjob på fuld tid, så personen bliver i stand til at forsørge sig selv. Der skal være tale om udefrakommende ændringer. Forhold, som personen selv har en vis indflydelse på, giver ikke ret til et fleksjob på fuld tid. Det kan fx være fødsel, indgåelse af ægteskab, at ægtefællen går på orlov eller efterløn.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c4003

Så nej...jeg må skuffe dig...du er ikke visiteret til et fleksjob 2,5-3 timer om dagen

Du har derimod et skånehensyn der siger du kan arbejde 2,5-3 timer om dagen

Nu har jeg lagt et citat ind fra den fleksjobspjece der findes....den skal så laves om så den omhandler de nye regler....og det har de åbenbart ikke gjort endnu...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 16:35   #43
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Beklager men tro det eller lad være mit flex job er bevilliget til 2,5-3 timer om dagen med div SKÅNEHENSYN og det har jeg sort på hvidt.


Øverste rubrik flex job : visiteret til 2,5-3 timer dagligt
rubrikken under der Skånehensyn : ingen løft- mulighed for at arbejde siddende og stående- ingen ben belastende arbejde osv osv
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 22:01   #44
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Sædvanligvis plejer der at være en kort praktik (typisk 1 måned) forud for etablering af et fleksjob.
Denne praktik har til formål, at afstemme skånehensyn, bl.a. timetal.

Netop fordi, at der ofte er forskel på arbejdsopgaverne og der dermed også kan værre forskel på hvor mange timer man kan arbejde.

Hvis der på et fleksjobbevis står et timetal kan dette derfor kun være vejledende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 22:07   #45
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Mit skåne hensyn er ca 12½ time med indlagt små pauser.

Jeg ringede og spurte hvordan skal jeg forholde mig hvis jeg bliver kaldt til samtale på det 8 timers job jeg havde søgt på. Jeg fik afvide at det ikke kunne lade sig gøre da jeg mindst skulle søge job på 12½ timer (2010)
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 23:33   #46
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Mit skåne hensyn er ca 12½ time med indlagt små pauser.

Jeg ringede og spurte hvordan skal jeg forholde mig hvis jeg bliver kaldt til samtale på det 8 timers job jeg havde søgt på. Jeg fik afvide at det ikke kunne lade sig gøre da jeg mindst skulle søge job på 12½ timer (2010)

Nu er der også nogle sags behandlere der er mere fleksabile end andre, somme tidr tror man ikke de arbejder efter samme regler.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Færre får førtidspension hejhejhej Politik og Samfund 18 02-08-2013 15:31
Færre end 10 timer? frup Spørgsmål ang fleksjob 5 15-12-2011 10:58
Job færre timer end visiteret til Cillenolle Spørgsmål ang fleksjob 3 16-02-2011 20:32
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35
Færre førtidspensioner zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 03-07-2007 12:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension