K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2009, 14:53   #11
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Hej!

Jeg gik også sygemeldt inden jeg blev fleksjob-visiteret og fik mit utroligt dejlige job i nov. 07.......-men dér blev ikke trukket i min erstatning og fik af vide,at kommunen ikke kunne "gøre indkrav" i ens erstatning!!!

Hilsen Brittafriis
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 10:16   #12
Medium Mama
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
Medium Mama er ny på vejen
Hej Brittafriis: ... det lyder sandelig godt .. ss .. og hvor er du heldig.. du er kommet vidre... =)
Dejligt at vide... de ikke kan dette.. tak
og pøj pøj med dig ..og jobbet

Venlig hilsen Medium Mama
Medium Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 22:35   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
[QUOTE=

Supersus: hvordan filan gør man det ?
Ja undskyld,,, jeg føler mig total uvidden ?
Jeg er på sygedagpenge ..

VH Medium Mama[/QUOTE]

Du går i banken, og får lavet en kreditorbeskyttet konto inden de udbetales ( du må nemlig ikke overføre dem senere til kreditorbeskyttet konto hvis de er udbetalt ).
Oplys konto nr til forsikringen så kan INGEN røre dem hverken kommunen, skat eller andre kreditorer.

Du må ALDRIG indsætte penge på den, og kun penge fra erstatningen må indsættes derpå, og de må kun indsættes af forsikringen.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 09:50   #14
Medium Mama
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
Medium Mama er ny på vejen
Supersus: tak søde.. for dit svar *S*

Jeg har rettet henvendelse til banken ..med indspørgning til en sådan konto.. afventer svar retur...

Jeg kan bare ikke helt følge.. hvordan den konto kan være mere beskyttet mod kommunen?

De har jo ret til at vide ALT likvider man har på sine konti?

Selv ens pensionsopsparing(hvis den er høj nok.. og man vel at mærke er på kontant hjælp) har de muglighed for at gøre til en udbetaling... når de vel at mærke har ladet den gå igennem skattefar.. og trukket.. er det 60% af ens opsparing? ... og bede folk komme igen... når dette likvider er opbrugt(antal måneder) !

MEN jeg er sandelig glad ved...hvis dette her er rigtigt.. at de ikke kan røre ens erstatning...
så jeg krydser-. og håber...*S*
Hjertelig tak.. for din hjælp =)

Venlig hilsen Medium Mama
Medium Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 10:17   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Den er beskyttet via lovgivningen, men som skrevet, så er det vigtigt, at du ALDRIG sætter penge ind på den.

Det er kun visse pensionsordninger, kommunen kan forlange, at man skal "leve" af, før man trækkes i hjælp.

Normalt kan kommunen IKKE forlange, at man realiserer en pensionsordning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 10:41   #16
Medium Mama
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
Medium Mama er ny på vejen
Kære Zuza;
Du får mit smil ..og humør mer og mere op ..
(og det ellers en svær opgave) LoL
Det jeg sandelig glad ved.. Hvis I har ret... og det lyder jo til I ved.. hvad I snakker om..
af hjertet tak =0)
Medium Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 17:38   #17
Medium Mama
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
Medium Mama er ny på vejen
..hmm.. så fik jeg svar retur fra min bankrådgiver..

Og hun bekræftede ganske som I sagde.. at man kunne få lavet en kreditorbeskyttet konto...
Men .. hun var meget i tvivl om den var beskyttet mod kommunen...
Hun råede mig til at rette henvendelse til kommunen..eller en advokat.. for at få dette be..eller afkræftet..

Det blir så ikke kommunen.. jeg kontakter.. LooL

v/Medium Mama
Medium Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 21:39   #18
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Medium Mama Se meddelelser
..hmm.. så fik jeg svar retur fra min bankrådgiver..

Og hun bekræftede ganske som I sagde.. at man kunne få lavet en kreditorbeskyttet konto...
Men .. hun var meget i tvivl om den var beskyttet mod kommunen...
Hun råede mig til at rette henvendelse til kommunen..eller en advokat.. for at få dette be..eller afkræftet..

Det blir så ikke kommunen.. jeg kontakter.. LooL

v/Medium Mama
Min bankrådgiver var faktisk også itvivl, men søgte på nettet, og skrev bla til advokat Helsinghoff, og fik mail retur med at de ikke måtte røre den når den var kreditorbeskyttet.

Det står også i loven vedr aktiv social politik § 14 http://www.socialjura.dk/index.php?id=16#5589

§ 14. Kommunen kan ikke yde hjælp, hvis ansøgeren og ægtefællen har formue, som kan dække det økonomiske behov. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr., for ægtefæller 20.000 kr.

Stk. 2. Der ses desuden bort fra den del af en formue, der er nødvendig for at kunne bevare eller opnå en nødvendig boligstandard, eller som bør bevares af hensyn til ansøgerens og familiens erhvervs- eller uddannelsesmuligheder.

Stk. 3. Der skal tillige ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter

1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,

2) lov om erstatningsansvar eller

3) lov om arbejdsskadesikring.

Stk. 4. Beskæftigelsesministeren fastsætter nærmere regler om, i hvilke andre tilfælde der skal ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade.

Stk. 5. Kommunen ser endvidere bort fra formue, som skyldes beløb, der er udbetalt som godtgørelse for varigt mén og ikke-økonomisk skade samt ydelser fra godkendte sociale fonde, stiftelser, foreninger m.v., der er fritaget for beskatning hos modtageren, jf. ligningslovens § 7, nr. 22.



http://www.helsinghoff.dk/ad73/

Se link om kreditorbeskyttelse
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 08:47   #19
Medium Mama
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
Medium Mama er ny på vejen
whats that in the sky.??
Is it a bird ? -. nooo
IT´s supersuuuuus weee.. ,
Du min heltinde Supersus
LooL
Hjertelig tak..for din viden ..og dette link.. det da så tæt.. jeg vist kan komme et svar.. og det da til at bruge...
Det var dog herligt , jeg anede slet ikke der fantes en sådan konto.. men det ved jeg sandelig nu..
FEDT =0)
1OOO GANGE TAK..
Medium Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ude for en arbejdsskade Martinthe Spørgsmål ang fleksjob 1 14-03-2013 07:18
Arbejdsskade awlsig11 Alt det andet 1 02-01-2013 23:12
Arbejdsskade jyttels Alt det andet 2 29-10-2011 19:12
udbetaling af ménerstatning arbejdsskade, hvornår empowerment Dit og Dat 4 21-11-2010 00:03
Arbejdsskade perkschultz Spørgsmål ang fleksjob 1 26-10-2009 11:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension