K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2009, 14:24   #41
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Ja og disse sager hører vi nok ikke mere om nu og så begynder heksejagten på alle mulige andre der ikke har gjort en skid .


Nu er det heldigvis sådan, at det er de 11.200 invandrere de taler om skal kigges efter i sømmene... men ganske som jeg forudså, så fabler venstre politikere nu om, at det vil være bekosteligt, så lur mig om hele denne episode ikke bare lige så stille flader ud igen, og der ikke bliver gjort en hujende fis aligevel, andet end at disse "elementer" der er dukket frem i pressen lige bliver "sat på plads, for offentlighedens skyld"... jeg vil næsten æde min gamle hat på, at det er sådan det bliver... laver de nogen almene tiltag overhovedet, så bliver det et eller andet element der bliver puttet ind i ansøgningsreglerne om førtidspension, sådan at man tjekker alle inden tilkendelse af FP.

At undersøge 11.200 invandrere vil blive lidt af en opgave, og jeg er sikker på, at jobcentrene har rigeligt at se til... så hvis det skal gøres, bliver det nok SKAT eller anden specialenhed der sættes til at gøre arbejdet.

Som før skrevet, så lader det til, at politikerne er fokuseret på bedrageri elementet i denne sag, og HELDIGVIS ikke reglerne for tilkendelse af FP... men jeg krydser stadig fingre...
  Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 14:31   #42
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trine Se meddelelser
Desværre er det jo sådan i det virkelige liv, at uanset hudfarve, politisk indstilling osv., så er der sociale bedragere.

Det er alle disse soiale bedragere - som vi vel hver især har mødt på vores vej - der gør, at vi der er havnet på social ydelse alle skæres over en kam og i den grad bliver overvåget og mistænkeliggjort....

Vi forarges over skattesnyd, Stein Bagger osv., men mange af os kan alligevel ikke helt lade være med at få/lave "sort arbejde"!

Hvor er grænsen?

Hvorfor er det værre at en iraker laver socialt bedageri end en af "vore" egne? Argumentet har bl.a. været at det er forkasteligt, at han kan være politiker i sit hjemland og ikke kunne arbejde i DK.

Nu er det dog heldigvis sådan, at ENHVER dansker kan have en politisk lønnet tjans. Selv om vi eks. er FTP'er kan vi da heldigvis bidrage på lige fod med resten af den befolkningen, bare vi husker at vi naturligvis har oplysningspligt som vi har underskrevet på i en tro og love erklæring.

Trine
Der er ingen forskel på om det er en iraker eller en dansker... problemet er bare, at FORDI det omhandler invandrere, så bliver en fjer til en hel hønsefarm, og det meste overdrives og pumpes op til astronomiske højder, svært hjulpet af bla.a. DF

Jeg er bange for, at debatten giver grønt lys for yderligere stramninger af FP tilkendelserne pga. at danskerne hidser sig uhæmmet meget op over at det er invandrere der er i søgelyset... det er et skjult "grønt lys" for VKO til at ødelægge og stramme mere af vores velfærdssamfund... danskerne glemmer i farten af denne debat, at der altså også er andre end invandrere på FP og i det sociale system... hver eneste gang man hører eller læser mennesker der har noget imod det sociale system vi har i danmark, så smides der næsten som tommelfingerregel en pointe med ind, om at invandrere lukrerer på det sociale system... derfor ender det også med, at invandrer = overførselsindkomster.... og det er farligt.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efter sukker og fedt afgifts ophør, er priser steget helt vildt. Indiansummer Politik og Samfund 30 18-12-2012 02:29
Hvorfor dælen afskaffe fedt skatten? Enteneller Politik og Samfund 27 28-06-2012 05:45
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
leg politiker for en dag... buster Politik og Samfund 2 07-10-2009 15:33
En politiker Stella Politik og Samfund 8 16-09-2007 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension