K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2009, 19:55   #1
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Vismændene vs Oprah

Danskerne bør betale, hver gang de går til lægen eller besøger skadestuen. Også kosten ved indlæggelse på hospital er et oplagt emne for brugerbetaling. Det mener de økonomiske vismænd, i deres nyeste rapport. De peger bl.a. på at det koster 150 kr. at gå til læge i Norge. Forslagene sigter på at adfærdsregulere danskernes brug af sundhedsydelser.

Ak ja, nu har der ellers lige været en begejstret Oprah Winfrey på banen, der har rost Danmark til skyerne og kaldt os verdens lykkeligste folk. Hendes reportage om Danmark blev sendt ons. d. 21. oktober 2009, hvor hun svimede over cyklerne, barselsorlov, gratis lægebesøg, gratis uddannelse og arbejdsløshedsunderstøttelse. Oprah fortalte også seerne, at man aldrig kunne havne på gaden som hjemløs i Danmark.

Kære venner, nu skal vi huske at nyde det - meget tyder på det er sidste gang det danske velfærdssamfund kan sole sig i det lys.
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 22:02   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Mon Oprah....

....huskede at fortælle at de åh så lykkelige danskere har det højeste gennemsnit af selvmord i verden?

Ja hvis at bo på den vis er lig med at være rig, så hellere fattig tak.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 23:19   #3
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg synes sørme også, det er et noget sært billede, Oprah har fået af Danmark. Vi bor tilsyneladende også allesammen i strømlinede, store designerlejligheder. Hvis det her er et typisk dansk hjem, så har jeg aldrig været i et: http://www.oprah.com/media/20091021-...tine-home-tour

Jeg er heller ikke sikker på, at amerikanerne ville være lige så begejstrede, hvis de hørte, hvad vi betaler i skat. En fuld topskat, så er du oppe i nærheden af at betale 70% af din indkomst. Det ville Oprah nok ikke være så begejstret for.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 23:29   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
næ, sådan et hjem har jeg da heller aldrig set.. dyrt men ikke særlig hyggeligt efter min smag.. haha... uf, jeg ville ikke have det rart med at kigge ned der..


familien er ud af god arkitektklan... og design... så det var da et fedt reklamestunt de fik der..

Sidst redigeret af Huldra; 22-10-2009 kl. 23:31. Årsag: slog lige familienavnet op..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 23:54   #5
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
oprah winfrey

ja,jeg synes heller ikke,at det var et alm. dansk hjem,det som oprah havde skudt i kameraet til sit show,jeg var på hendes hjemmeside og kigge,det var da lige,lidt højt travet i den bolig klasse,her i DK,de havde fundet frem til ,samt det var et mega koldt og strøm linet hjem,ingen hygge og varme der...hvis alle i USA tror vi i det kolde nord,bor sådan,ja,så må de tro om igen,der blev kun vist de gode sider af DK og ikke talt noget om de problemer vi må slås med,i hverdagen, som vi ser i medierne hver dag året rundt...

@ Peter Hansen

hørt hørt,hvad blir' det næste vi skal have smidt i hovedet,synes vi betaler nok skat her i DK,vi skal vel ikke til,at betale for at få maden på et hospital,hvis vi blir' syge...i tyskland betaler de også for et læge besøg,som i norge,selv tror jeg,at der blir' bruger betaling,på veje ,lægebesøg,biblioteker,fysioterapeut,en mer betaling på medicin,hjælpe midler,til de ældre...samt en højere moms,...så skulle den fehmern bro forbindelse,smides af ........ til,de penge kunne bruges på andre ned slidte ting her i DK,vi har ikke råd til den bro til tyskland ,vi betaler gildet og de andre griner af os,smart smart fundet på,DK blir' kun et gennem kørsels land,for ferie turister,som skal på ferie i andre lande,fra nord til syd og omvendt,samt vi så kun lige mangler, at skulle betale for at trække vejret...

Sidst redigeret af anetta; 22-10-2009 kl. 23:57. Årsag: stave fejl
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 23:58   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ja, ja....

....når man er nødt til at læne sig så tungt op ad bo bedre og møbelkataloger, er det tegn på at man ikke har nogen selvstændig smag.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension