K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2008, 23:04   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan i anbefale mig en god bog?

Nu går vi jo den mørke tid i møde, og jeg tænkte om i har læst nogle gode bøger som i synes i vil anbefale andre at læse

Jeg er til det hele, gys, spænding, krimi, biografier eller bare en god historie!

Trænger bare til at tænke på noget andet end min sag om førtidspension.


Sidst redigeret af Ninja; 28-08-2008 kl. 23:19.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 00:35   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
En god solid bog til hele vinteren : Mataresernes Cirkel af Robert Ludlum
Den er på ca 1000 sider, men jeg havde svært ved at lægge den fra mig da jeg læste den.
Det er en thriller, lidt i cloak and dagger stilen dvs skæg og blå briller, men jeg syntes den var særdeles god.
Hvis Du kan lide science fiction :
Der meldes fra Sahara : Niels E. Nielsen , en postapokalyptisk scifi-historie
Ildtræet : Niels E. Nielsen, samme genre
Akerons Porte : Niels E. Nielsen, samme genre
Engle fra Himlen : Tage Eskestad, scifi/fantasy genre

Hvis Du er til den mere populære slags er Harry Potter bøgerne bedre end filmene efter min mening, men der er tonsvis af gode bøger derude, hvis Du kan klare biblioteksbesøg.
Håber det her kan give et lille "puf" mod en god bog
Held og Lykke med det

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 00:50   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Her er lille liste.. hehe, blandet stil, men kun med forfatter navne:

coelho..guillot.. e.f.hansen.. hildebrandt..harris.. jepsen..kinsella..løn.. laeckberg.. moody..nehm.. perse.. ragde.. rydahl..spence.. wu..aamund..donohue..hosseini... treman.. wood og så videre

Kunne blive ved, men jeg er sq også bognarkoman.

Der findes en god side, men ved ikke om jeg må linke til den, men her kan man finde " noget der ligner" den genre, man evt. sværmer for.

Prøver at sætte linket ind, og ellers må WEBMASTER slette det.


http://www.litteratursiden.dk/

Ps har hørt idag, at du kan downloade lydbøger fra biblo, prøv lige at kigge på " rabatten, der var noget der.. tror det hed ,net biblioteket, eller noget i den retning.

Mange knus Helle

Ps ps det hedder :

Netlydbog.dk.

men findes ikke endnu alle steder i landet. Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 01:17   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helle4 he he tror bestemt godt at vi må linke til en god bog

Vi har jo trods alt også den der hedder et godt link

det er mere link til andre hjemmesider, hvor man bliver ved med at sætte det ind igen og igen i div tråde der er forbudt (kan læses under reglerne )

men bøger er helt fint

Til gengæld har jeg lige tilladt mig at lægge tre indlæg af dig sammen til et enkelt

Og så vil jeg lige samtidig sige at Webmaster nu har gjort sådan at vi kan redigere i vores egene indlæg i 6 timer.

Nå men tilbage til bøger , er det kun mig der er så mærkelig at jeg læser Dean Koontz ???

godt nok lang tid siden at jeg har klaret at læse en hel bog, men håber også at vinteren kan gøre at jeg kan tage mig sammen igen og læse noget mere ...

Helene har du prøver Dean Koontz

(og her kommer så et lille link fra mig ) http://hjem.get2net.dk/biggi/Dean_Koontz_Biografi.html

Jeg har godt nok læst mange af hans bøger men tror stadig at jeg har et par stykker liggende jeg ikke har læst endnu ...

der er også lavet film over hans bøger
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 01:18   #5
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Smile

hejsa

en god bog er jordens søjler med Kenn Follett

3 krimier med stieg larsson, den første hedder: mænd der hader kvinder

Noah Gordon, har har også skrevet nogle gode bøger, bl.a.: Shamanen,
Helbrederen den er også god

Arthur Golden har skrevet en der hedder: Mit liv som Geisha

du må spørge hvis ingen af dem falder i din smag, for jeg har et hav af bøger jeg kan henvise til. jeg har det som et barn i en slikbutik når jeg kommer i en boghandel, jeg har den svaghed at jeg må bare eje den bog jeg læser

god fornøjelse
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 07:34   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej Hedien , Dean Koontz, de er virkelig gode.
Læste først(har jo læst næsten alle ) af Steven King, men så blev han lidt for mærkelig. Så gik jeg over til at synes bedre om Dean Koontz.Men de første bøger, af Steven King kan også anbefales.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 08:30   #7
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
"3 krimier med stieg larsson, den første hedder: mænd der hader kvinder"

Den næste hedder "Pigen der legede med ilden" og er død spændende.
Jeg kan ikke lige komme på hvad den sidst hedder, men de skal helst læses i den rækkefølge.

Jeg hører dem som lydbøger. Det er en fantastisk ting.

Med venlig hilsen Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 10:25   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia det er fuldstændigt det samme her, jeg var også først til Stepen King og gik så til Dean Koontz da King blev for mærkelig, men må indrømme at jeg også godt kan finde på at læse af King engang i mellem og kommer der en film over en af hans bøger så skal jeg også altid se den
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 10:59   #9
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Hejsa

TO KAFFE OG EN STAVEPLADE......

Den må i bare læse. Den er skrevet af kvinden selv, som bogen handler om.
Hun kommer ud for en trafikulykke, og vi følger hendes gang igennem hele systemet, præcis som mange af oz herinde gør. Jeg har aldrig tudet så meget over en bog før, måske fordi jeg på mange områder kunne sammenligne mig med hende.

Rigtig go weekend
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 14:44   #10
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Jeg kan bestemt også anbefale Stieg Larssons triologi. Den er rigtig spændende. Kan så lige tilføje at sidste bind hedder "Luftkastellet der blev sprængt"

En anden bog jeg kan anbefale som en griner til de fleste bruger herinde er Ole Frøslevs "Lykkeland". Den handler om en lærer som pludseligt bliver en brik i det store kommunale spil. Og før hovedpersonen ser som om er han tilmeldt et aggressivitetsterapeutisk kursusforløb samt et jobkompetancevedligeholdelsesforløb. Det sjove ved den lille roman er at den skildre "behandlersamfundet" på en absurd måde men desværre grænsende til det realistiske. Jeg var ved at dø af grin fordi jeg kunne genkende så mange situationer fra mit eget forløb. Men jeg tror man skal have prøvet systemtet for at vide at det ikke er ren fiktion.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan nogen anbefale en advokat peter1974 Spørgsmål ang fleksjob 10 15-04-2011 13:42
Nogle som kan anbefale en god psykriater. KatrineB Alt det andet 3 12-01-2011 22:11
Fleksydelsesordning kan du anbefale det? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 5 31-01-2009 22:45
Hvorfor en psykiater kan du anbefale? telefonmanden Dit og Dat 7 20-10-2008 09:52
Speciallæger - hvem kan I anbefale? cherie Dit og Dat 10 05-02-2008 20:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension