K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2016, 12:15   #11
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Jeg havde min læge med, det gjorde en stor forskel, så jeg tror at du har taget den helt rigtige beslutning.
Held og lykke med mødet.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 12:42   #12
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Super flot at nogle læger rent faktisk vil gøre dette for deres patienter ! Kan kun gå godt og med en veninde ( og optagelser ) skal det nok gå.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 20:37   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carolinekbh Se meddelelser
Tak for jeres svar.
Har efter nogen overvejelse valgt at jeg tager min praktiserende læge med, det tror jeg, at jeg er godt tjent med.
Tænker at kombinere dette med god veninde, der både før og efter møde har tid til at være "privat" støtte på en måde som lægen næppe kan eller vil påtage sig at være det.

Og næ, jeg har ikke tænkt mig at nævne dette for sagsbehandler ligesom jeg heller ikke nævner at min iphone som vanligt er sat i optagemode.

Venligst
Caroline
Det lyder rigtig fornuftigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2016, 22:27   #14
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Min praktiserende læge deltog sammen med mig på det sidste møde, hvor jeg blev visiteret til fleksjob. 6,5 time om ugen

Det var en stor hjælp af min læge og der er ingen tvivl om, hun var støt på sin redelighed, både det hun havde skrevet af diverse attester om mig og andre lægers udtalelser om mig.

Det var et sobert rehabiliteringsmøde, en god tone, fornuftig faglighed og sikke en støtte det gav, at have sin læge med.

Så de gode råd om at have en god kontakt og en god kemi med sin læge er vigtigt.

Det ville være dejligt, hvis det var et krav om at ens læge deltog, da vedkommende som regel har været med i ens sygdomsforløb.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2016, 00:11   #15
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
læge med til møde

Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Min praktiserende læge deltog sammen med mig på det sidste møde, hvor jeg blev visiteret til fleksjob. 6,5 time om ugen

Det var en stor hjælp af min læge og der er ingen tvivl om, hun var støt på sin redelighed, både det hun havde skrevet af diverse attester om mig og andre lægers udtalelser om mig.

Det var et sobert rehabiliteringsmøde, en god tone, fornuftig faglighed og sikke en støtte det gav, at have sin læge med.

Så de gode råd om at have en god kontakt og en god kemi med sin læge er vigtigt.

Det ville være dejligt, hvis det var et krav om at ens læge deltog, da vedkommende som regel har været med i ens sygdomsforløb.
Hvor er I bare heldige eller også er jeg et dumt svin, der intet fortjener. Nej Jeg er bare benovet over, at I derude er og har været så gudsbenådet heldige , at Jeres læge gik med.
Pu , dette er noget af en basker!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2016, 10:23   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
sundhed.dk anbefaler, at man på forhånd orienterer sagsbehandleren om, at man medtager bisidder - du behøver ikke oplyse navn og profession..

Om det er et krav, at man kan tage mere end een person med som bisidder, er ikke klart defineret.

Men hvis du oplyser, at du fx medtager 2 bisiddere, er det jo op til sb at melde tilbage, hvis det ikke kan godkendes.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2016, 17:25   #17
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det fremgår af Forvaltningsloven pgf. 8, at den der er part i en sag, har ret til "at lade sig repræsentere eller bistå af andre".

Der er ingen begrænsning af antallet, og de sidder jo en hel flok på den anden side af bordet.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2016, 17:46   #18
Carolinekbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 40
Styrke: 14
Carolinekbh er ny på vejen
Blot en detalje: Tænker ikke at veninden skal med ind til selve samtalen. Ellers tak for jeres info.
Og jo; det burde egentlig være praksis at praktiserende læge deltog og ikke noget som kun er de "heldige" forundt. Som jeg forstår min prak.læge er det noget han helt automatisk tilbyder og betragter som en del af sit job.
Caroline

Sidst redigeret af Carolinekbh; 02-06-2016 kl. 17:48.
Carolinekbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2016, 14:00   #19
Pop81
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
Pop81 er ny på vejen
til mit rehab.møde havde jeg en rep. fra fagforening, samt min kæreste, der jo er lige så dybt begravet i det her cirkus...
Rep. fra fagforeningen havde tidligere været sagsbehandler så hun kender lidt til den anden side af bordet også...
hun spurgte ret hurtigt om hun havde lov at udtale sig, hvilket rehab.teamet faktisk kan nægte hende da hun jo kun er bisidder...
dog var det et meget roligt og fagligt/sagligt kort og godt møde... hun tog hurtigt ordet og forklarede dem hvordan jeg har det udenfor "kontoret"...
men mest af tiden gik på at rehab.team forklarede mig at jeg skulle lade være at overbelaste mig selv hele tiden... det kommer der ikke noget godt ud af... hmm... det er DEM (kommunens folk) der hver gang har sagt, Tror du ikke du kan klare et kvarter mere om dagen.,...? hvad med 12 minutter så..? og når jeg så har presset citronen så den lignede en rosin, gik jeg grædende hjem og opførte mig som en heks overfor min familie... det gav dem lidt at arbejde med... (sagde de da)

jeg sagde til min sagsbehandler at jeg har to bisiddere med, som støtte og hjælp... ikke hvem og det var OK... måske det er en mulighed... evt... en bekendt er et godt udtryk hvis de trækker efter at få sat en "titel" på?
Pop81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension