K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2012, 12:18   #1
serhat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
serhat er ny på vejen
hej til alle jeg er ny her jeg har hørt om det kommer efter 2012 ny regler jeg er førtidpension efter 2003 jeg tæke mig at regsr til tyrkiet jeg anmeldte min tykiske adrese hos kommune er det nok .jeg har ringer til københavn komune pension afdeling .jeg spør det men det siger jeg skal ringer til pension styrsen .pension styrelsen er lukker idag .

kæbenhavn borger service kender ikker nogen regler om ny førtidpension .hvad skal jeg gjør skal jeg bliver i danmark eller skal jeg rejser inden 2012 .
serhat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 13:08   #2
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Serhat

Er du førtidspensionist nu? Og gælder dit spørgsmål, om du kan tage din pension med til Tyrkiet?

Du kan prøve at Google "førtidspension uden for eu", så er jeg ret sikker på der kommer svar til dig.

Jeg ved ikke så meget om det, men jeg tror det eneste der er i det, er at fordi du får udbetalt pensionen fra Danmark, så er du også skattepligtig i Danmark.
Også selvom du bor i Tyrkiet.

De nye regler, der træder i kraft pr 1.1.2013, gælder for personer der fremover skal søge førtidspension, og ikke dem der allerede er tilkendt pension.

Jeg håber du kan bruge svaret.

Er der andre der har noget at byde ind med?

VH Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 13:08   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
I øjeblikket er der ingen der ved noget om de nye regler... så forvent ikke der er nogen der kan svare dig om hvad der sker...

De nye regler er en del af skattereformen for at gøre forvirringen fuldkommen, så slet ingen kan finde ud af dem, eller ved noget om noget som helst...

Mit råd til dig er her i sidste øjeblik at søge på kommunen om at få din pension med til det ikke eu land du vil flytte til... det er jo ved at være i sidste øjeblik men kan du nå at flytte din adresse, vil det nok være en god ide at gøre det...


ingen ved noget... men de kvikke gør nok klogt i at handle hurtigt nu...

Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
De nye regler, der træder i kraft pr 1.1.2013, gælder for personer der fremover skal søge førtidspension, og ikke dem der allerede er tilkendt pension.
Da det er en del af skattereformen tror jeg du bliver skuffet hvis du mener det kun er nye pensionister det gælder
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 13:18   #4
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Serhat

Jeg fandt dette link. De nye regler for at udbetaling af førtidspension uden for EU står på side 8.

http://bm.dk/~/media/BEM/Files/Dokum...fop%20pdf.ashx

VH Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 13:23   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det her er teksten, så den sætter vi da lige ind

Citat:
Lavere førtidspension til pensionister, som bor i udlandet (uden for EU/EØS)
Kun en del af førtidspensionen efter ny ordning kan fremadrettet medtages til lande uden for EU/EØS. Med forslaget bringes reglerne for førtidspension i overens-stemmelse med de regler, der allerede gælder for folkepension og førtidspension efter den gamle ordning, hvor pensionstillægget ikke kan medtages til lande uden-for EU/EØS.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 13:53   #6
serhat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
serhat er ny på vejen
tak frida og hexi .firida jeg er ny førtidpension efter ny ordning ,hexi loven siger en del førtidpension må gerne tage hele pensionen med sig .hvem er en del , jeg kommer fra tyrkiet 2 uger siden jeg har fest adrese i tyrkiet .men føst jeg anmelder i dag er det ok
serhat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 13:58   #7
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
hej serhat prøv at læse den tråd der er længere nede på siden den hedder at flytte - der står også en hel del -- held og lykke
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 14:06   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det har jo hidtil været sådan at førtidpensionister på 2003 ordning har kunnet få hele pensionen med til alle lande... i modsætning til førtidspensionister før 2003 ordning og folkepensionister...

Det er det man vil lave om på... så alle fremover ikke kan tage hele pensionen med... det betyder altså at det man kalder nye førtidspensionister... 2003 ordning heller ikke mere kan tage hele pensionen med udenfor EU...

Meningen er at der fremover bliver tilbageholdt noget som måske svarer til det pensionstillæg de gamle pensionister og folkepensionister ikke kan få med... det er ret mange penge det drejer sig om...

Reglerne siger du skal søge på kommunen om at få din pension med før du flytter... så mit råd er at få det gjort da de nye regler er vedtaget men ingen ved hvad der er vedtaget...

Jeg kan ikke gi et mere klart svar end det... og så at hvis man får alt i orden inden nytår kan der slappes af...

Og som havmanden skriver... der er mange flere tråde her på k10 om emnet... søg hvis du vil vide mere...

Men ingen kan give at klart svar....


Her er linket til den anden tråd
http://www.k10.dk/showpost.php?p=253498&postcount=17




...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 14:34   #9
serhat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
serhat er ny på vejen
tak havmanden 60 og hexi jeg har lige ringer kommunen igen talte med en anen hun siger reglerne lige nu gælder for gamle førtidpensioner .for ny førtidpensioner den ikker bliver vedtaget lige nu .
serhat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2012, 14:46   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af serhat Se meddelelser
tak havmanden 60 og hexi jeg har lige ringer kommunen igen talte med en anen hun siger reglerne lige nu gælder for gamle førtidpensioner .for ny førtidpensioner den ikker bliver vedtaget lige nu .
Mig bekendt er både den nye skattereform og reformen for førtidspensionister vedtaget og træder i kraft fra nytår...

Hvis det var mig der stod til at miste så mange penge ville jeg nok bede den anden der nu svarede om at få det på skrift med kommunens underskrift og stempel...



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorlænge går der uden mad? logikeren Dit og Dat 17 25-07-2011 00:39
Uden Løn niceman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 23-11-2010 01:22
Uden Løn niceman Alt det andet 1 20-11-2010 07:13
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Ftp. uden arbejdsprøvning. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 06-09-2010 19:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension