K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2014, 00:36   #81
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Smiler ej så meget kunne jeg aldrig finde på at fortælle hende men er vel nød til at skrive det på. Jeg har valgt at opretholde vores sexliv så vidt som muligt men det har en meget negativ påvirkning på dagen og dagen efter så det er jo jævnt hele ugen ... Har hun ret til at sige at vi ikke må have så meget samliv ?
Kort og godt NEJ. Det hører under privatlivets fred. Det skal ingen blande sig i.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 00:44   #82
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det er jeg glad for at høre. Kan tydelig huske hun sagde til mig at jeg ikke må lave huslig arbejde hvis jeg ikke også kunne arbejde .. Så måtte min kæreste overtage nogen af pligterne . Så herhjemme bliver der bestemt ikke ordnet gulve, pudset vinduer osv særlig tit mere .. Kunne jo godt tænkes at det var det samme med ens voksentid . At man ikke måtte gøre det så ofte når det går ud over hvor meget ondt jeghar efterfølgende...
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 00:49   #83
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Pensam tilkender kun ydelser når man ER kommet på offentlig pension.

De leverer ikke info til pensionsinfo.

Og har man ikke betalt fortsættelsesforsikring selv efter 12 måneders stop af indbetaling fra arbejdsgiver har man mistet de fleste dækninger for altid.

Men ring og spørg dem.

Man har som medlem også gratis socialrådgiver via dem.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 08:24   #84
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Kan tydelig huske hun sagde til mig at jeg ikke må lave huslig arbejde hvis jeg ikke også kunne arbejde .. Så måtte min kæreste overtage nogen af pligterne .
Hmmm, den ville jeg nok bede om, at få på skrift.

For det første, så er der vel også grænser for hvad din man kan klare, hvis han også skal kunne passe sit arbejde.
Der er jo ikke meget mening i det hvis han også ender i systemets vold, fordi han skal passe hele husholdningen ud over sit job.

For det andet, hvis du var alene med et par mindre børn, så var du jo nødt til, at gøre det selv.

Hvis du bliver visiteret til fleks, og får et fleksjob på de timer du er vurderet til i din arb.prøvning, er det så en holdbar situation, at din mand skal klare alt det huslige, fordi du skal kunne passe dit fleksjob?

Selvom man har en nedsat arb.evne har man stadig ret til, at have et "liv".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 08:45   #85
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Det er jeg glad for at høre. Kan tydelig huske hun sagde til mig at jeg ikke må lave huslig arbejde hvis jeg ikke også kunne arbejde .. Så måtte min kæreste overtage nogen af pligterne . Så herhjemme bliver der bestemt ikke ordnet gulve, pudset vinduer osv særlig tit mere .. Kunne jo godt tænkes at det var det samme med ens voksentid . At man ikke måtte gøre det så ofte når det går ud over hvor meget ondt jeghar efterfølgende...
Så har hun vist glemt at læse denne. Vi har faktisk ret til et privat liv og ret til at kunne restituere.

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...49/1260716.pdf
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 09:02   #86
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Og her går jeg er en ekstra byrde for in kæreste . Er det virkelig sandt at jeg gerne må ordne huset selv selvom jeg får så ekstra ondt at jeg ikke kan så meget samme dag og den efterfølgende ... Ihhh altså !!!! Det er da snart for meget det her !!!

En ting er at. Jeg har fysisk ondt en anden er at jeg er føler belastning for min familie fordi hun har sagt og siger sådan så bliver jeg godt nok arrig . Helt ærligt . Det her er snart ved at være for meget !
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 09:08   #87
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Jeg fik tildelt hjemmehjælp under min arbejdsprøvning.
Og så blev det nøje beskrevet i rapporten at mit funktionsniveau var gået så meget ned at det var nødvendigt.
Det blev vægtet meget i den endelig afgørelse.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 09:15   #88
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg har haft tænkt om jeg kan få noget hjælp herhjemme men troede ikke det var en mulighed når hun netop siger at min kæreste skal ordne det .

Kan jeg selv søge det eller hvordan ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 09:25   #89
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Og her går jeg er en ekstra byrde for in kæreste . Er det virkelig sandt at jeg gerne må ordne huset selv selvom jeg får så ekstra ondt at jeg ikke kan så meget samme dag og den efterfølgende ... Ihhh altså !!!! Det er da snart for meget det her !!!

En ting er at. Jeg har fysisk ondt en anden er at jeg er føler belastning for min familie fordi hun har sagt og siger sådan så bliver jeg godt nok arrig . Helt ærligt . Det her er snart ved at være for meget !
Jeg stod i samme dilemma. For ondt til at hjælpe til i hjemmet efter deltagelse få timer hos anden aktør.

Min partsrepræsentant gav jobcenterets sagsbehandler en udskrift af det link jeg før satte ind og siden har jobcenteret ikke forsøgt hverken arbejdsprøvning, anden aktør m.v men sendte istedet for en ergoterapeut hjem til mig og lave en funktionsevenebeskrivelse, hvor hun beskrev hvilke problemer jeg har ved helt alm. Huslige opgaver - beskrev fx hvordan jeg bevæger mig/ hvilke hjælpemidler jeg har/ hvilke opgaver der får smerterne til at stige.

Siden da har jobcenteret respekteret at det skal være overskud og kræfter til de få opgaver jeg stadig kan udføre herhjemme
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 10:34   #90
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du tager medicin der gør at du ikke må køre bil, så er det dit ansvar ikke at køre bil..

Og læger har indberetningspligt i forhold til morfinpræparater.

Hvis du har skrevet til kommunen at du kører hver dag med morfin over den tilladte dosis i kroppen, kan de politianmelde dig.

Det er dit ansvar at skrive til kommunen at du presser dig selv så hårdt at du er nødt til at tage morfin.. og at enten er du nødt til at undlade medicinen, så du yder mindre, eller også er de nødt til at løse dit transportproblem.

Og så må du vente på at de finder ud af hvad de vælger.

Det tyder jo på at du måske er på vej mod fleksjob.. og så vil du igen stå med et kørselsbehov.

Når du har børn er der måske også et kørselsbehov.

Du kan ikke vælge at køre medicinkørsel/spritkørsel blot fordi det er praktisk.. du er nødt til at få løst det.

Med hensyn til nerver, så kan nogle nerver vokse ud og komme til at fungere igen, og andre ikke. Store nerver kan flyttes alt efter hvor de ligger, hvis de er mast.

Har selv haft en overskåret nerve i en finger, der gik ca to år uden følelse, hvorefter det brændte som ild i et halvt år, og da det klingede af havde jeg genvundet delvis følelse igen, og idag er smerterne væk.

En større nerve i armen, er dog for skadet, og bliver aldrig normal.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension