K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2014, 12:18   #391
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Mange tak men jeg skal da være der ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 12:28   #392
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kiffer Se meddelelser
Mange tak men jeg skal da være der ?
Ja ja. I skal snakke sammen, men det er lægen der tager noter og udfylder papirene. Du skal afsætte en time, men det kan sagtens være klaret hurtigere. Husk at sige at det er lægeattest til rehabiliterinsteamet.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 23:05   #393
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Min,sagsbehandler sagde hun havde sendt noget til lægen på at det skal laves. Jeg har også sagt det er til jobcenteret
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2014, 08:32   #394
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kiffer Se meddelelser
Min,sagsbehandler sagde hun havde sendt noget til lægen på at det skal laves. Jeg har også sagt det er til jobcenteret
Ja hun har sendt den til lægen. Men sagde du at det var LÆ265 eller sagde du at der skulle sættes en time af? Ellers sætter srkretæren kun et kvarter af som til en normal opfølgning :-)
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2014, 13:19   #395
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Ja jeg sagde at det var en tid til sådanenlægeerklæring til rehabteamet .


Nu sidder jeg og er ved atudfylde det skema. Der står et punkt . Hvem i min familie som kan hjælpe mig med strå job eller uddannelse. Det spørgsmål forstår jeg ikke lige .

Og i flere afrubrikkerne har de skrevetingenoplysninger. I kommentarfeltet. Og under om jeghar forsikringstageren kørende. Har de skrevet ja .men det ikke rigtig . Hvad gør jeg i disse felter?

Sidst redigeret af Kiffer; 31-07-2014 kl. 13:24.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2014, 13:52   #396
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Retter eller skriver tilføjelse til det du mener er fejl - det er jo en kladde du sidder med.

Ang rubrik, hvis du ikke mener at de kan hjælpe dig kan du fx skrive: jeg kan ikke bede om hjælp ifht uddannelse eller arbejde af mine nærmeste, da de i forvejen skal hjælpe mig meget for at hverdagen i hjemmet hænger sammen og jeg ikke kan pålægge dem flere opgaver

Eller hvis du mener de kan hjælpe: så fx de kan hjælpe med at passe unger så jeg kan hvile efter arbejde eller når jeg skal skrive opgave.... (Eller andet)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2014, 21:55   #397
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Einar slet ikke set den besked di har sendt gisne .

Var til et møde med sagsbehandleren . Hun brugte slet ikke de papirer jeg havde udfyldt men jeg skulle fortælle hende med mine ord hvad der skulle stå .

Jeg har spurgt hvad de forventer med at sende den til rehabteamet . De siger den kan gå alle veje så,forstår ikke helt hvorfor og hvordan og hvorledes .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2014, 14:57   #398
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Så har jeg været hos lægen og få lavet den lægeattest til rehabteamet . Jeg spurgte hende hvad hun forventede udfaldet hos dem ville blive . Det ville undre hende meget hvis det ikke blev et fleksjob for hun ville skrive i den er det er usandsynligt at jeg kan trænes op til et højere timeantallet end det ligger på nu og at det er godt for mig at komme ud og arbejde de 1,5 time om dagen .

Har hun nogen indflydelse på det ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 21:51   #399
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Når det er usandsynligt (lægelig udtalelse) at komme højere op i timer er det så muligt med et resourceforløb ?

Hvordan kan jeg forberede mig på mødet med rehabiliteringsteamet ?

Sidst redigeret af Kiffer; 21-08-2014 kl. 21:54.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 01:40   #400
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er svært at svare på disse spørgsmål...

Som disse reformer egentlig var tiltænkt...eller det de fortalte om dem....ja så burde du jo få en førtidspension..måske med et ressourceforløb først...

Men som det har udviklet sig ja så kan det bedre tænkes at det nok bliver et fleksjob...

Om det kan blive et ressourceforløb....tja det kommer jo lidt an på hvordan de ser på det din læge har skrevet...

Det skal lige siges at det ikke er lægen der bestemmer noget som helst...

Kommunen kan lade det komme an på en prøve...feks i et ressourceforløb....for at se om du kan komme op i timer...

Så det er svært at skulle gætte på hvad kommunen bestemmer sig til....

For mig at se ja så kan det går tre veje....et fleksjob....eller et ressourceforløb....eller en førtidspension...

Den sidste mulighed er dog næppe særlig stor da de jo mener at alle mere eller mindre skal igennem et ressourceforløb først før de evt kommer på pension...

Forberedelse til rehab møde....

Har du spørgsmål eller er der noget du vil sige og være sikker på at de forstår.....ja så skriv det for guds skyld ned på et stykke papir....sådan at du ikke står midt i mødet og glemmer fuldstændig hvad du egentlig ville sige...

Tag evt en bisidder...da det kan være rart at kunne tale med en der har været med til mødet....evt for at høre om denne har forstået tingene på samme måde som en selv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension