K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2014, 11:38   #371
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Så ville det naturlige være at du skulle møde rehabiliteringsteamet som indstillede dig til fleksjob og det herefter blev bevilliget.

1. Sagsbehandler og dig udfylder sammen det forberedende skema til rehabiliteringsteamet.
2. Nogle jobcentre har en screeningsenhed som tjekker at alle papirer er udfyldt korrekt m.v inden det sendes videre.
3. Du skal til egen læge til lægeattest
4. Du modtager det forberedende skema til underskrift og kan se hvilket bilag (lægepapir m.v) der er med. Dette underskriver du hvis alt er korrekt.
5. Du møder rehabiliteringsteamet.

Det ville være den korrekte måde, når du er arbejdsprøvet, er lægeligt udredt m.v.

Men det lyder ikke helt til at det kører optimalt hos dit jobcenter
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 12:01   #372
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Tusind tusind tak ! Det er også min opfattelse . Skal jeg selv anmode om at sagsbehandleren indhentes den lægeattest . Der sker jo ellers ikke noget tænker jeg .

Kan jeg selv anmode om at de indhentes den sidste lægeattest og indstiller til klinisk funktion ?
Jeg har pr . Mail fra jobkonsulenten at han ikke forventes jeg kommer højere op i timer i andet erhverv heller . Min tilstand er stationær og uden behandlingsmuligheder . Er dokumenteret .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 12:28   #373
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg ville anmode om at hvis de ønsker en psykiatrisk rapport så skal de indstille dig til klinisk funktion. Men ved selvfølgelig ikke om de gør det.

Men haster det ikke, så ville jeg nok vente til jeg havde talt med dukh i næste uge

Super godt du har det på skrift fra jobkonsulenten, husk at nævne det for dukh
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 21:51   #374
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg har skrevet det :-) men har desværre ikke fået mail retur for det . Så kan nå at snakke med dukh på tirsdag så jeg hører hvad de anbefaler i den sitiution .
Jeg troede at man havde noget at sige i ens egen sag . Synes det virker mærkeligt .
Efter at have læst flere sager herinde hvor kommuner forsøger at gøre fysiske klienter til psykiske . Er det lidt min tanke om det er deres hensigt siden de kun vil bruge deres egen i kommunen og ikke acceptere en udefra .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2014, 09:14   #375
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Nu har jeg fået tid hos uvildig psykolog hvor jeg så selv skal betale .men min spørgsmål er så nu om jobcenteret kan sige at jeg er opstarten i en behandling når jeg har bedt ham lade sådan en vurdering af mig ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2014, 14:57   #376
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kiffer Se meddelelser
Nu har jeg fået tid hos uvildig psykolog hvor jeg så selv skal betale .men min spørgsmål er så nu om jobcenteret kan sige at jeg er opstarten i en behandling når jeg har bedt ham lade sådan en vurdering af mig ?
Man skal aldrig sige aldrig men nej det burde ikke blive opfattet som behandling.
Må man spørge hvad du skal give for en udredning/rapport fra psykologen?
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2014, 16:09   #377
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Ja selvfølgelig ,900 kr pr time.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2014, 17:52   #378
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Nu har jeg printet dagbogs blanketten ud . Hvor uddybende skal det skrivs ? Der er jo ikke så meget plads i rubrikkens er min tanke . Men ser nemmere ud end som at skrive det ind hele iden dagen lang .

Under rubrikkerne står
Morgen
Dag
Opgaver
Aften/nat
Resterende resourceforbrug for dagen :
Hvordan skriver jeg under de forskellige . Eks er dagen idag fået således :
Morgen : ingen problmer med at komme ud af sengen
Morgenmad
Tøj, personlig pleje . Ordne neglelak med min datter .

Dag . Siddet, ligget ved sømmebassinet hos børnene
Været ved fjorden hvor børnene har fanget krabber, gået 100 200 meter retur med stokken .
Frokost med venner .
Opgaver : neglelak med vanessa . finde tøj til børnene .hjem og sætte vaskemaskine tøj over .lave kartoffelsalat .
Aften: forme bøf
Dække bord.
Bad.
Resterende resourceforbrug . Været sammenkædning mand og børn .

Dagens behov for hvile . Sammenlagt 2,5 time alene.
Og siddet , stået ligget skiftevis # 20

Medicinforbrug:
Oxycontin.oxynorm.panodil


Hvordan ville i skrive det ?

Skemaet er dagsbeskrivelse ved arbejdsprøvning men de vil også have dagbogennår jeg har ferie .

Så underholde emner ville i skrive hvad ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2014, 21:48   #379
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Nu sidder jeg lige og tænker på hvad kommunen mener med opstart af behandling . Har læst flere herinde som skriver at de er startet i behandling for anden lidelse . Jeg tænker , hvad så hvis man får en halsbetændelse eller noget som kræver behandling . Den kan vel ikke gå ind under noget som de kan bruge som noget i en sag ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2014, 18:25   #380
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Yes yes yes :-) tusind tak for hjælpen :-) det hjalp at skrive at jeg gerne ville ha lavet det hos uvildig på klinisk funktion i forhold til dem psykiater på kommunen de ville have mig til . Har idag fået mail af sagsbehandlerem at leder osv . Vudere at de har alt til min sag som de skal bruge og at de fremsender mig den forberedene del som jeg skal udfylde
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension