K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2014, 08:32   #361
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Spørg skriftlig, med hvilken begrundelse, at du skal dette, og forlang skriftlig svar.

Husk at du nævner at du selvsagt gerne deltager, når du har fået et svar.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2014, 14:38   #362
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Så har jeg været til møde med hende . Hun siger det er fordi det skal belyses hvordan min psyke påvirker min arbejdsevne og det er kommunens psykiater som skal afgøre det .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2014, 14:43   #363
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
måske det er en god ide - det er svært at få afsluttet sin sag uden papirer på ens psyke og hvordan ens fysiske sygdom/smerter påvirker en psykisk.

jeg ville dog selv være betænklig ved at det er kommunens psykiater som skulle afgøre det. Jeg ville kun deltage hvis jeg selv kunne vælge psykiater eller allerhelst hvis det foregik ved klinisk funktion - det andet gjorde jeg ikke
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2014, 14:58   #364
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det har jeg også sagt men hun siger det ikke er godt nok . Det skal være i jobcenteret og det er ikke nok at smerteklinikken har skrevet at jeg er psykisk afklaret

Men kan man nægte det og sige man vil en uvildig ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2014, 15:47   #365
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det gjorde jeg.

Jobcenteret havde papirer fra smerteklinikkens psykolog, men det synes de ikke var nok. De ville have mig til psykiater.

Og valgte heldigvis selv at sende mig til klinisk funktion. På klinisk funktion snakkede jeg med en samfunds/socialmediciner og næste dag ringede en sekretær og fortalte at de aflyste min samtale med deres psykolog. De fandt at det var spild af tid.

Herefter skrev de i deres rapport at jeg var velbelyst både psykisk og fysisk.

Jeg havde aftale med min partsrepræsentant at jeg ikke tog til jobcenterets egen psykiater/psykolog, hvis de ville have det - uanset hvad.

Men da der ikke skete mere efter klinisk funktion, ved jeg jo ikke hvordan de evt. Ville tage at jeg sagde nej.

Hvis det var mig - ville jeg maile til sagsbehandler evt. Jobcenterchef at du gerne delatger i den undersøgelse/samtale de ønsker. Men kun hvis du enten selv kan vælge læge eller det foregår ved klinisk funktion ...... Og så vente og se hvad de siger til dette.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 01:37   #366
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
CmDet er hermed gjort . Så det spændende hvad de finder på at sige til det .
Har nævnt det idag til mødet men hun afviste klinisk funktion for det kostede dem penge sagde hun. Så jeg sagde at jeg selv kunne betale at få en hos en . Men det ville hun ikke godtage . De kunne kun bruge den deres egen psykiater i kommunen skulle lave .
Jeg sagde at jeg ville en uvildig men hun nægtede at den kunne bruges.
Jeg tænker at jeg må kontakte dukh for det lyder mærkelig synes jeg . Men mon nogen af jer kender reglerne og lovene for det ? Jeg spurgte hvad videre skal ske i min sag men det kunne hun ikke svare på . Så jeg status. 0 efter endt arbejdsprøvning som hun forøvrigt vil starte mig op i igen selvom jobkonsulenten siger jeg ikke kommer til at rykke mig yderligere (har det pr mail. )
Mine forlængede periode slutter nu her om 2 mdr og tænker om det er fordi de bare vil trække den yderligere . Har læst i forlængelse nr 2 at den kan forlænges i op til 69 uger i følge den nye lov . Og hvis og når hun pludselig ønsker sådan en erklæring går det vel ind under den for der står noget med afklaring. Hun siger at hun vil se på 1 eller 4 og ikke nr 2 . Og hvad sker der hvis hun ikke når og få lagt en plan for mig frem til sagen skal på rehbbmøde ?
Når jeg spørger hvad planen er kan de ikke svare mig .
Er her ikke nogen som kan. Hjælpe mig ? Og har jeg slet ikke nogen medbestemmelse i min sag overhovedt . ? Jeg kender jo om nogen min krop bedst.
Har det papir fra smerteklinikken som er 3 mdr. Gammelt . Det siger hun er for gammelt . Det ligesom hun prøver at sige alt for at jeg skal sige ja til den samtale i jobcenteret . Jeg vil gerne lave den undersøgelse men synes ikke det er fair at de skal bestemme at jeg skal ha lavet den hos deres samarbejdspartner som er ansat af kommunen.

Jeg har været ude for at jobkonsulenten har skrevet noget helt forkert som både praktik stedet og jeg har kommenteret og irrettesat så har mistillid til dem .
Jeg har sammen med sagsbehandleren taget kopier til sagen som pludselig ikke findes mere i sagen . har idag bedt dem finde ud af hvor de papir er for det er fortrolige dokumenter og jeg ønsker ikke de bare ligger og flyder rundt . Hun gjorde meget ud af at fortælle mig at de jo skulle have klientens samtykke til det med den undersøgelse for ellers ville de få en sag på nakken.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 07:20   #367
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tror det er en god ide at ringe og snakke DUKH og få lidt vejledning derfra ifht både psykiater og din sag i det hele taget.

Ja, klinisk funktion koster jobcenteret penge - men skal din sag for rehabiliteringsteamet, så siger loven faktisk at det er klinisk funktion som jobcenteret SKAL bruge ifht speciallægepapirer.

Problemet ligger måske også i at klinisk funktion er en uvildig enhed som jobcenteret ikke kan styre + loven giver ikke lov til at deres rapport må tilsidesættes.

Læs specielt kapitel 1, patagraf 1 stk. 3 og stk. 4:
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=164129#Kap5
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 09:16   #368
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Tusind tusind tak for svaret . SKAL de bruge erklæringen fra klinisk funktion for at sagen kan komme til rehab ? Så har hun snydt mig igen
emenlig B
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 09:42   #369
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, men ønsker de en speciallægeerklæring som fx psykiater til brug i rehabiliteringsteamet, eller en samlet vurdering, så skal de bruge klinisk funktion. Skal din sag ikke for rehabiliteringsteamet må de gerne bruge andre læger.

Så når du hører fra jobcenteret ifht din mail igår og hvis de fastholder egen psykiater så spørg hvem der skal bruge psykiaterens udtalelse. Hvis det er til rehabiliteringsteamet så henvis til den paragraf jeg linkede og se hvordan de reagerer på det.

Skriv lige hvilke råd du får af dukh (er nysgerrig)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2014, 10:11   #370
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Ja selvfølgelig vil jeg det . Hende jeg slag tale med kommer først på tirsdag. Men jeg vil følge dit råd . Milliarder tak ! Det betyder så meget for mig !

Sagen er pt således at jobkonsulenten mener at jeg er på det timeantal som ikke kan blive forhøjet . 7,5 når det så er afklaret og han har skrevet det til sagsbehandlerem . Hvad skal så ske i sagen ? Hvad er fremgangsmåden ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension