K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2014, 12:37   #271
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det er jo en del af pakken om mine skånehensyn og disse skal vel tilgodeses ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 12:48   #272
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
jeg ville gøre den mere udførlig

fx hvad indebærer det at lave frokost: smøre rugbrød, bære fade til borde, hvad gør det ved dine smerter at det er med førskolebørn (larmer de - nogle kroniske smertept. er meget lyd/lysfølsomme) - hvilke bevægelser indebærer opgaven og hvordan påvirker de dig på godt og ondt

Det samme for opvask og sygepleje.

Du behøver kun gøre det så udførligt første gang og så henvise til den dato, de andre gange du udfører opgaven.

Det kan godt være at jobcenterchefen ikke gider læse smerter, men du er nød til at dokumentere hvilke opgaver/ bevægelser der forværrer dine smerter og hvilke der ikke gør.

Jeg kan fx. ikke lave opgaver foroverbøjet pga. hvordan min rygskade er, så det blev udførligt beskrevet ifht fx. at tømme opvaskemaskine, feje, støvsuge, hjælpe børne tøj på i garderoben m.v. mens jeg godt kunne fx. hænge vasketøj op eller smøre madder.

Det er uhyre vigtigt at dine arbejdsopgaver beskrives på denne måde og det er lidt tidskrævende, men når du har gjort det en gang, så er det bare at henvise til den første gang du beskrev det.

P.s denne måde udførligt at beskrive opgaverne på gjorde også at de valgte ikke at arbejdsprøve mig i andet fag end det jeg er uddannet i (pædagog), da beskrivelserne viste også hvor længe jeg kunne sidde og arbejde ved pc, deltage i møder, vejlede, lave praktiske opgaver m.v og det kunne direkte overføres til andre erhverv hvor det ikke ville være anderledes
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 21-05-2014 kl. 12:50.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 13:04   #273
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Tusind tusind tak for råd
Det vil jeg gøre .
Jeg må ikke nogen former for fysisk belastende arbejde står der i lægepapirene.
Pudsigt du siger netop det med lys og lyd .
Jeg har bemærket at når solen skinner gør det nærmest ondt i øjenene som om solen skinner i et spejl direkte i mine øjne . Men jeg har tænkt at det er morfinen som har lavet rod i det.

Han sagde til mødet samtidig at han synes at jeg virkede som en meget resourcestærk person i hovedet . Mit problem er jo ikke mit hoved det er jo kroppen som ikke vil være med til alt det jeg gerne vil . Og at vi derfor skulle kigge på muligheder for arbejde med hovedet . Så er her en som har et gode råd til et arbejde hvor jeg kan ligge ned og skrive på computeren eller tale i telefon . Hvor jeg kan sidde , stå og gå og samtidig trække mig tilbage for mig selv når smerter bliver for uudholdelige .

P.s
Jeg er i min anden praktik . Den første med roligt kontorligende arbejde hvor skånebehovene ikke var tilgodeset .

Han sagde endvidere til mødet at jeg skulle arbejde 4 timer den ene dag og 1 den næste osv. Afhængigt af hvordan dagen den var . Jeg er nu et sted hvor jeg har mulighed for både kontor arbejde , kaffebrygning. Lærerfuktion. Støttepædagog . og ja for at sige alt . Så det er et rigtig fint sted til at afprøve forskelligt . Hvad er jeres råd til hvorlænge jeg skal bruge i de forskellige funktioner for at kunne beskrive det nøje .

Og tror i overhovedet de på jobcenteret læser den dagbog ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 13:18   #274
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg brugte dagbøgerne til at henvise til, når der kom gode forslag fra jobcenteret - jeg var egentligt ligeglad med om de læste dem eller ej, for de var vedlagt min sag. Så når de snakkede om at jeg jo kunne blive leder eller pædagogisk konsulent, for det var ikek hårdt for ryggen - så henviste jeg til dagbøgerne - 20 min. ad gangen ved computer, 20 minutters koncentrationsevne ved møder, så og så længe kunne jeg læse og stadig huske det læste o.s.v.

Nå ja, så kunne de godt se at så kunne jeg ikke varetage disse job. Så uanset om de havde læst dem eller ej, så var de nød til at forholde sig til dem, når jeg henviste til dem.

jeg lavede før jeg skulle møde rehabiliteringsteamet tre nye udførlige dagsbeskrivelser - for jeg gik hjemme på det tidspunkt. en med en dag jeg havde været til møde på jobcenteret, dagen efter og en alm. dag (en ideal dag) med de opgaver jeg kan klare herhjemme. De blev vedlagt skemaet som bilag (og det viste sig at de faktisk havde læst dem da vi holdt mødet)

Noget af det jeg lærte på smertecenteret var netop omkring lys/lydfølsomhed.
Når mine smerter bliver for høje, bliver jeg meget lydfølsom - kan ikke holde ud at børnene (to teenagere) småmundhugges, ingen lyd på tv og der er ingen der skal tale til mig.
Jeg har mødt andre som har det med lys, de har problemer med sollys, skarpe lamper, lysstofrør m.v

Det er en af de kognitive skader som kroniske smerter giver (sammen med koncentrationsbesvær, indlæringsvanskeligheder, hukommelsesbesvær m.m)

Jeg oplevede også at jobcenteret mente at jeg var en ressourcestærk person - og det er jeg nok også. Men heldigvis kom jeg til Klinisk Funktion og de konkluderede hurtig at jeg er ressourcestærk, men ikke kan anvende min ressourcer ifht erhvervsarbejde pga. de kognitive skader som de kroniske smerter har givet mig - æv,æv så blev jobcenteret også nød til at lukke den ned
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 21-05-2014 kl. 13:20.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 13:44   #275
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hvor er det vildt at læse . Akkurat sådan har jeg det også men jeg har helt tider troet at det var medicinen men et eller andet sted er det jo en naturlig reaktion at når jeg har så ondt så skal alt i hele verden bare lade mig være indtil jagende går væk .

Udfra det du skriver kan jeg tydeligt læse at du virkelig har behandlet din situation fornuftigt og været chef over din egen sag i kommunen .
Jeg vil helt sikket følge dit råd og nedskrive tingene udførligt .

Kan du komme med eks . På hvor uddybende du har skrevet det ?

Mvh KIF

Min tidligere rådgiver på jobcenteret talte også om indstilling til klinisk funktion . Er det noget jeg skal rykke den nye rådgiver for ?

Sidst redigeret af Kiffer; 21-05-2014 kl. 13:47.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 14:07   #276
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
jeg var glad for at komme til klinisk funktion, for jobcenteret mente at jeg måtte have et ubehandlet traume fra da jeg kom til skade (blev overfaldet af en psykotisk beboer) - netop fordi jeg er ressourcestærk. Og kunne traumet behandles så vupti, vupti så måtte jeg jo kunne arbejde en hel masse.

Psykologen havde skrevet en udtalelse om at jeg ikke havde et ubehandlet traume, men hende troede de ikke helt på.

Så for mig var det rigtigt godt at komme til klinisk funktion - de samlede alle lægepapirer i en 7 siders rapport og konkluderede at min skade var blevet forværret, at alle læger (neurolog, ortopædkirurg, smertelæge og egen læge), psykolog samt rygcenteret havde ret - konklusion var forværring, men velbehandlet både fysisk og psykisk. De fandt ingen grund til yderligere udregning både fysisk og psykisk og de kunne ikke se nogen hverken behandlings- eller udviklingsmuligheder.

Så kom der skred i min sag, efter at jobcenteret havde trukket det i langdrag i over et år, jeg kom til rehabiliteringsteamet og blev indstillet til førtidspension §18, uden ressourceforløb

Havde jeg ikke været ved klinisk funktion, tror jeg ikke min sag var afsluttet endnu

Her er et eksempel fra den dagbog jeg skrev til rehab. teamet - men arbejdsopgaver ville jeg nok skrive lidt mere udførlig:

kl. 9.30
ankommer til jobcenteret.
Gåturen har lettet lidt på smerterne. Kan mærke at jeg trænger til pause med ryggen bagudlænet.

kl. 9.30 – 10.45
samtale på jobcenteret. Første gang jeg har siddet så længe (måske fordi jeg var ved kiropraktiker 2 dage før og fik løsnet ryg leddene). Altoverskyggende ondt, da jeg går. Igen har jeg ikke formået at stoppe i tide, men når synes at når jeg er kommet derind, så kan vi lige så godt nå så meget som muligt.

kl. 10.45
gåtur tilbage til bussen. Forsøger at genkalde mig samtalen på jobcentret, men kan hverken huske hvad jeg er blevet spurgt om eller hvad jeg har svaret (samtalen vender tilbage i ”bidder” over de næste par dage).
Rart i ryggen at bevæge sig, men det gør alligevel nu så ondt at jeg har svært ved at kapere lydene fra trafikken og sollyset (har glemt mine solbriller)
går rundt i området omkring banegården indtil 11.30, hvor bussen kører
Med i bussen er bla. en gruppe trætte pylret dagplejebørn. Prøver at lukke lydene ude med stille musik, men kan ikke abstrahere fra det pga de stærke smerter.

kl. 11.50
står af bus og er hjemme efter få minutter.

kl. 12
tager tabl todolac og kopipar
går i seng.
Sover ikke, ingen læsen eller tv.
ligger lejret med puder.


&

Kl 7
Min mand serverer morgenmad og te

kl 8
svært ved at komme i gang. Har meget ondt i dag + svimmel og kvalme af kodiparen.
Får dog lavet indkøbsliste.

Kl 9
tøj på PAUSE
sko og jakke på PAUSE

kl 10
min mand kører mig ud og handle. Han kører indkøbsvognen. Tager varerne og lægger dem i indkøbsvognen, samt op på båndet, pakker det, bærer det ud i bil og ind i huset.

kl. 11
hjemme igen.
PAUSE i sofaen

kl. 11.30
pakker varer ud, siddende på en skammel foran køleskabet, mens min søn går ned i kælderen med frostvarer og kolonial.

Kl 11.45
PAUSE
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 15:53   #277
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Mange mange tusinde tak

Vil du mene at jeg præsis pr. Klokkeslæt skal skrive hvad jeg foretager mig og hvad det gør for mig .

Du skriver at du har haft godt gavn af klinisk funktion . Er det ikke noget man automatisk kommer på inden ens sag skal afgøres i jobcenteret ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 16:13   #278
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, det ville jeg gøre. Nyt klokkeslæt og ny beskrivelse hvergang du går til en ny opgave eller er nød til at holde pause. Jeg ved godt at det er et stort arbejde, men hver opgave behøves kun beskrives en gang, ellers henvises til tidligere. Jeg skrev klokkeslæt, også for at vise hvorlang tid jeg efterhånden er om alting.

Fx. Kl. 9. Skal smøre med til børnehave børn. Skal finde pålæg i køleskab, rugbrød, m.v 5 førskolebørn skal hjælpe med opgaven. De begynder at smøre rugbrøddet og efter at havde hjulpet børnene med at smøre (stående ved køkkenbord - foroverbøjet når jeg skal hjælpe børnene), kan jeg mærke at arbejdsstillingerne forstærker mine smerter, begynder at trække skulderne op mod ørerne pga. Smerterne. Børnene snakker og pjatter og jeg skal passe på ikke at lyde sur, fordi jeg har sværere og sværere ved at klare lydene og koncentere mig om opgaven.
Kl. 9.30 færdig med at smøre mad, og sætter maden i køleskabet. Det er svært at løfte fadene og sætte ind kølekskabet. Smerterne er nu så høje at jeg begynder at bide tænderne sammen for at klare at blive færdig.

Kl. 9.40 morfin 10 mg. Kan ikke hvile indtil de virker, da jeg skal .....
Osv osv.


Nej, man kommer ikke automatisk forbi klinisk funktion, det er kun hvis jobcenteret enten har brug for at få samlet ens lægepapirer eller hvis de vil have en speciallægeudtalelse.

Som loven er idag, må de nemlig ikke bruge hverken lægekonsulenten eller speciallæger uden for klinisk funktion i sager der er på vej til rehabiliteringsteamet.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 16:34   #279
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Årh du er god til at beskrive det . Jeg må lære at beskrive det mere udførligt . Tusinde tusinde mange gange virkelig mange tak for din hjælp . Det er virkelig til stor hjælp ! Okay skal det forstås sådan at de SKAL sende en til klinisk funktion hvis sagen skal i rehabiliteringsmødet ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 17:48   #280
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
nej, de skal IKKE sende en til klinisk funktion, det er kun hvis de vurderer de har brug for det.

Men hvis de vurderer at de har brug for at få samlet ens lægepapirer eller en speciallæge udtalelse ifht rehabiliterings teamet så må de kun bruge klinisk funktion og ikke lægekonsulent/ andre speciallæger
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension