K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2014, 21:45   #251
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Nej den skal først stoppe sidst i august men tænker om de forsøger inden de nye regler træder i kraft . Jeg er starter i praktikken osv. Jeg modarbejder på ingen måde . Jeg har endda selv fundet praktikken for at det kunne gå stærkere ..

Hun skrev en ekstra indkaldelse til mig hvor der stod hun ville have visse ting afklaret . Det skal siges at det er en ny som vikariere for min sygemeldte sagsbehandler som der på ingen måde har været nogen mærkelige ting ved .
Det er efter jeg har skrevet til jobcenter chefen og klaget at hun har indkaldt mig og vil have at center chefen og jobkonsulenten skal være med i mødet .

Mange tak for pensionslinket forøvrigt . Jeg har haft kontakt med mit pensions selskab som siger det er først når og hvis man får tilkendt pension eller fleksion indenfor 5 år fra man får dem udbetalt .

Læser lige på den nye reform . Hvad sker der for de sygemeldte på kontanthjælp ? Kommer de også på resourceforløbsydelse ? Nogen som ved det ?

Tænker på de mennesker som lige nu er på ægtefælleforsørfelse om de vil komme på jobafklaringsydelse eller hvad det nu er som de kalder den nye lov som skal træde i kraft .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 13:20   #252
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Læser lige på den nye reform . Hvad sker der for de sygemeldte på kontanthjælp ? Kommer de også på resourceforløbsydelse ? Nogen som ved det ?

Tænker på de mennesker som lige nu er på ægtefælleforsørfelse om de vil komme på jobafklaringsydelse eller hvad det nu er som de kalder den nye lov som skal træde i kraft .
Den nye lov gælder sygmeldte på sygdagpenge
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 13:36   #253
roling
Ved at vænne sig til K10
 
rolings avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2014
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
roling er ny på vejen
Dem der lige når at ryge af sygedagpenge inden den 1.7 kommer nok ikke i det nye jobafklaringsforløb med en ydelse svarende til ressourceforløbsydelse. Dvs. de ryger i hullet med gensidig forsørgelsespligt.

Det bliver spændende og se om der er en stigning i antallet af stop for sygedagpenge i forhold til normalt her lige op til den 1.7. Der kan kommunerne sikkert spare rigtigt mange penge.
--
Peter
roling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 14:04   #254
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det er også min tanke Peter . Tænker også det er derfor at jeg er blevet indkaldt til en esktraordinær opfølgningssamtale men vi må vente at se hvad der sker de kan jo heller ikke bare stoppe ens sygedagpenge når man er stationær og kun har 10 timers arbejdsprøvning.?

Sidst redigeret af Kiffer; 12-05-2014 kl. 14:06.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 15:10   #255
roling
Ved at vænne sig til K10
 
rolings avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2014
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
roling er ny på vejen
Min kone er også indkaldt til et møde i næste uge hos sagsbehandler. Hendes forlængelse med 39 uger udløber den 1.8. Vi er lidt spændt på at se om de har fundet en måde at stoppe sygedagpenge på før den 1.7. Med lidt kreativitet kan de sikkert godt. Må bare håbe at der er nogen af de involverede der holder sommerferie i juni, så de ikke kan nå papirarbejdet.
Jeg har skrevet til en enkelt folketingspolitiker i beskæftigelsesudvalget om at de bør holde øje med om kommunerne lige pludselig stopper en masse sygedagpenge i juni måned, fordi det kan spare dem for mange omkostninger til jobafklaringsydelse.

Også lidt spændende at se om den nye lov bliver godkendt eller lavet om i sidste øjeblik.

--
Peter
roling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 16:15   #256
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg tror nu nok den skal blive godkendt men fortræffeligt at du har skrevet det til dem for der vil helt sikkert opstå noget af det du omtaler.

Jeg har lige skrevet til min læge og spurgt om jeg kan købe en lægeerklæring ( den som de selv indhenter til sidst ) så jeg pænt kan lægge den på bordet til dem til mødet .

Sagsbehandler skrev at der var visse ting hun ønskede klarlagt . Jeg har skrevet tilbage hvad visse ting det er men endnu ikke fået svar .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 17:25   #257
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hvordan søger man om bevilling til fleksjob ?

Er det ikke en af jeg herinde som vil gøre mig en stor tjeneste at hjælpe mig med at finde den komplette lovsamling ang. Det her sygedagpenge halløj og loven omkring det videre forløb når det som i mit tilfælde ikke kan opnås arbejde på alm. Vilkår . jeg skal sætte mig ind i ? Jeg er så træt af at skulle være på stikkerne med kommunen hele tiden så har tænkt mig at sætte mig fuldstændigt ind i reglerne .

Jeg er selv juridisk uddannet menselvfølgelig ikke med speciale i sociallovsområdet . Så det har jeg tænkt mig at gennemgå fuldstændigt nu også kan jo jeg hjælpe andre som står i mit sted .

Har alletiders coach som vil sende sine klienter som er i klemme i systemet ud til mig og det kunne være så fedt at kunne hjælpe andre igennem junglen .

Sooo please , er der en derude et sted som har et link til samtlige love sagsbehandlernerne arbejder udfra ?

Sidst redigeret af Kiffer; 12-05-2014 kl. 17:38.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 17:56   #258
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Man kan ikke selv søge fleks ligesom med førtidspension

Vejen til fleks er gennem rehabiliteringsteamet, hvis kommunen finder at ens sag skal for dette team. Men kan heller ikke selv bede om at få sin sag for teamet, det er kun jobcenteret som har beslutningsretten ifht at møde rehabiliteringsteamet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 12-05-2014 kl. 17:59.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 18:31   #259
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Steder hvor man kan starte

http://www.foxylex.dk/

https://www.retsinformation.dk/

Personligt finder jeg den første bedst da de har stationære links til de forskellige love....opdateret love...

Dette kan de ikke finde ud af på retsinformation.dk
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 19:35   #260
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Mange mange tusinde tak
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension