K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2014, 16:06   #231
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg var i går bisider i en børnesag, der fartalte advokaten, selv graverene fejl, som fejl hvor der er snakket om det helt forkerte barn, altså hvis en skriver eks. hun blev gravid som 15 årie om sagen er om en på 10, så må det heller ikke slette, såskal det bare skrives i sagen.

Og som hun sagde nogen gange er fejlen et helt a4 ark og rettelsen 2 ligner , sådan er det bare
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 17:01   #232
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det er altså et mærkeligt system.

Jobkonsulentens har lige ringet men ville ikke indrømme at det er ham derudaf fejlen på hans side. Jeg har samtidig modtaget mail fra stedet om hvad de har sagt som passer perfekt og de irettesættelser de har sendt til ham efter de har set hvad han har skrevet .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 07:42   #233
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg har samtidig modtaget mail fra stedet om hvad de har sagt som passer perfekt og de irettesættelser de har sendt til ham efter de har set hvad han har skrevet .
Den mail printer du ud, og får den vedlagt din sag, som dokumentation.

Samtidig sørger du for selv, at gemme den på din pc og gerne printe den ud også, så du er sikker på, at du også selv har dokumentationen i orden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 09:25   #234
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Tusind tusind tak . Det er ikke nok at maile den til dem ?


Jeg er bare så glad Idag . Har fået bevilliget en praktikere og jobkonsulenten er blevet pålagt fra jobcenter heden at sørge for en ordentlig stol så jeg kan gå en dejlig weekend i møde med ro i sindet . Det er bare så skønt ,

Men hvad nu hvis min sagsbehandler inden min forlængelse på sygedagpenge udløber ikke kan nå at tage stilling til hvad jeg videre skal . (Efter 1.8.2014) ?

Og lige et sprørgsmål mere . Er kliniskfunktions test nødvendig førend sagen sendes på et rehabilitering møde eller er praktikken nok ?

Sidst redigeret af Kiffer; 25-04-2014 kl. 09:57.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 10:02   #235
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Heidik
Du får svar ud fra min erfaring.
Om der er nok at maile til Jobcenteret er op til dig om du efterfølgende har 100% styr på egen sag og følger op på og korrigerer divergenser via partsindlæg.
Dvs du løbende beder om aktindsigt siden sidst samt journaliseringslister
dvs. du skal modtager journalrapport (løbende notater på din sag i datoorden) , bilag f.eks. arbejdsvurdering og journaliseringslister.

Når jeg sendte bilag til korrektion/partsindlæg af noget, som allerede var noteret på min sag valgte jeg at gøre som beskrevet i #223
Jeg sendte aldrig et bilag uden jeg beskrev hvad der stod og efterfølgende hvad der dokumenterede hvad der skulle stå bilagt bilag til at dokumentere det.

Husk du kender hele din sag og er eksperten med baggrundsviden, imens andre kun kan forholde sig til hvad der står noteret på din sag.
Derfor er det vigtigt hele tiden at følge op og korrigere.

Jeg sagde aldring det var fejl, for ordet fejl kan få modparten til at stejle og være modvillig mod at ændre det skrevne, men brugte ordene: misvisende, misforstået, forkert fortolket, divergens(uoverensstemmelser), subjektiv vurdering for at få en positiv indgangsvinkel til dialog.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 11:42   #236
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Tusind tusind tak . Det er ikke nok at maile den til dem ?
Hvis det er meget besværligt for dig, at komme til jobcenteret, så kan du starte med, at maile den, men hvis du ikke får en tilbagemelding om, at den er modtaget, så synes jeg, at du skal aflevere den personligt, mod kvittering.

Det er dit valg, vi andre kan kun komme med vores anbefalinger.

Det er dig, der står med problemet hvis du opdager, at din sag er afgjort på et fejlagtigt grundlag og du ikke efterfølgende kan dokumentere, at du har gjort indsigelse.

Kodeordet er: DOKUMENTATION.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 22:10   #237
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Mange mange tusinde tak i søde mennesker . Det er sendt pr. mail og svar er kommet retur at det bliver vedlagt i min sagsmappe
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2014, 10:42   #238
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Så,har jeg fået en ny sagsbehandler som har kontaktet mig og sagde at hvis jeg ikke nåede at blive afklaret på min forlængelse på 39 uger ville jeg ryge på kontanthjælp efter d. 1.8 - er det mig som er helt galt på den eller !?

Jeg har tolket de nye regler som træder i kraft d. 1.7 således at man kommer på et resourceforløbsydelse .

Hvordan er det nu man skal skrive når man skal have aktindsigt og et eller andet andet ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2014, 11:16   #239
roling
Ved at vænne sig til K10
 
rolings avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2014
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
roling er ny på vejen
De nye regler er ikke vedtaget endnu. Men hvis de bliver vedtaget så ryger man ikke længere på kontanthjælp fra 1.7, men på et jobafklaringsforløb, der har samme ydelse som ressourceforløbsydelse, dvs. det samme som kontanthjælp men uden gensidig forsørgelsespligt.

Hvis de uheldigvis skulle finde på at stoppe sygedagpenge inden den 1.7 ryger man i hullet, hvor man kun kan få kontanthjælp med gensidig forsørgelsespligt.

Men det kræver vel at de får vedtaget loven inden folketinget går på sommerferie i juni. Lovforslaget har været i høring, men så vidt vides ikke behandlet i folketinget endnu.
roling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2014, 15:12   #240
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg har bare forstået det således at de er vedtaget og træder i kraft pr. 1.7 2014

http://www.foa.dk/Afdelinger/FOA-Her...form-juli-2014

http://www.aylas.dk/index.php/lovsto...ngereform-2014

Der står at den træder i kraft d. 1.7 ?

Forvirret !!!

Sidst redigeret af Kiffer; 07-05-2014 kl. 15:24.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension