K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2014, 14:22   #161
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Ja lige netop . Jeg tager morfinen men vil så gerne af med bare lidt af det .men ,men ,men så får jeg jo endnu flere smerter og kan dermed arbejde mindre . Det er lige det jeg tænker på om de kan forlænge at jeg spiser helt vildt mange af de hurtigvirkende for at holde det ud . Eller må jeg nøjes med at spise depotpillerne hvis jeg altså overhovedet kan holde smerterne ud på dem ?

Tænker på hvormeget de kan forlange af mig .

Jeg har lige ringet og talt med smerteklinikken som har ladet døren stå åben for mig så jeg har tid og mulighed for at beslutte mig om den pece maler til rygmarven . Jeg synes bare det læses og lyder så voldsomt at jeg skal have en maskine indopereret ved rygmarven og en maskine under huden ved numsen som der kun er 50 procent chance for at der virker . Det ville være så fedt hvis det kunne bedre mine smerter men hvor ville de være ren nedtur hvis jeg ender med slet ikke at kunne gå . De tanker jeg har om det tilbud lige nu er at det virker forkert på mig at tage så stor en risiko . Det er jo rygmarven vi taler om og har ødelagte nerver der i forvejen og hvor ville jeg blive ked af det hvis det blev endnu værre og endnu flere ting at skulle lære at leve med.

Jeg skal nu også til at forholde mig til yderligere hjælpemidler herhjemme , det er et stort slag for mig . Har rolatoren men at badet køkken osv skal minde mig yderligere om min sygdom virker så overvældende at tænke på .

Sidst redigeret af Kiffer; 02-04-2014 kl. 14:30.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 14:59   #162
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Har du ikke fået en brochure om det der skal opereres ind. Jeg er blevet tilbudt fra smerteklinikken ouh at det der nu er tilbage er neurostimulator, det foregår hos en neuro afdelingen, hvor lægen tager stilling til om jeg er kandidat til at prøve det.

Er jeg det skal jeg først have som skal klisters fast uden på huden, det er for at tjekke om der overhovedet er virkning. Er der virkning skal den opereres ind, det foregår ved lokalbedøvelse. Lyder det ikke som om det er det du er blevet tilbudt.
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 15:44   #163
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg spiser også mofin, men er kommet til et punkt, hvor jeg heller tager en ekstra pille end, at være træt af alt ting og snerre af min familie, for det er jo tit prisen når man har ondt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 19:52   #164
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jo Lotus . Det er smerteklinikken i samråd med de læger der har besluttet at de vil tilbyde mig det . Jeg har fået en brochure osv men den har på ingen måde gjort mig mere rolig. Det er rygmarven de skal ind og arbejde ved Og det bliver mange operative indgreb for batteriet skal også skiftes og så er der ingen sikkerhed for at det vil hjælpe mig . Den risiko tør jeg ikke løbe. Det kan gøre ondt meget værre . Havde de kunne garantere amdet hjalp mig med højmsandsynlighed og havde der ingen alvorlige bivirkninger kunne indtræffe så havde jeg ikke tvivlet et sund. Men igen det er op ad rygmarven som er yderst purrøs . Det er for risikabelt i mine ører. Samtidig er det ikke mange på verdensplan som har fået det foretaget . For 4 år siden var det 30000 på verdensplan hvor det kun havde hjulpet de 15000 det er så lille en mikro promille af befolkningen at jeg mener at det er at lege russisk roulette med sin førlighed .

Forstår udemærket hvad du mener j j men jeg vil bare så gerne spise så lidt som muligt overhovedet. Så jeg kan leve så længe som muligt

Så mit svar er igen , hvor meget medicin kan kommunen forlange at man skal spise for at få en tålelig hverdag ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 22:18   #165
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Så mit svar er igen , hvor meget medicin kan kommunen forlange at man skal spise for at få en tålelig hverdag ?
Hej Heidik,

Jeg notere mig ovenstående sætning og syntes at du skriftligt bør spørge/anmode din sagsbehandler om et svar hvis der altså er sået tvivl om hvorvidt du er medicineret korrekt. Desværre har jeg ikke læst hele din tråd, men bed mærke i sidstnævnte.Kommunen må umiddelbart ikke blande sig i i emnet, det har de lægesagkyndige til at belyse og varetage!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 22:21   #166
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Min sagsbehandler har ikke stillet nogen spørgsmål det e R mig selv som gerne vil tage mindre morfin men det vil så gøre at jeg ikke kan arbejde så meget som nu .. Det er derfor jeg tænker på om hun har ret til at sige at jeg skal spise mere ...
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 22:32   #167
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Puha, så er vi derude hvor man må sige til sig selv hvornår nok er nok!!

Jeg var selv (og måske indimellem stadig) en kæmpe slider, men det holder jo ikke hvis man ikke holder til det. Efter en del, "åbenbart" nedslidende år på arbejdsmarkedet, kom jeg på et "stress håndteringskursus" og der var en læge der bl.a sagde "Hvad er det værd? At komme i smerte og gå hjem i smerte".... Det var virkelig en øjenåbner for mig, først derefter valgte jeg at sige fra både i forhold til mit arbejde og mig selv.

Man kan jo gå så langt som man vil, som ens arbejde, kommune eller lign. i ens øjne "forlanger". Dog er det i sidste ende vores eget ansvar at tage vare på vores egen trivsel og liv, spørgsmålet er hvor langt du vil gå før du siger fra..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 23:00   #168
hellemus76
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
hellemus76 er ny på vejen
Hej.

Jeg er interesseret i at høre, hvordan det er gået dig med dine arbejdsprøvninger..
hellemus76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 07:51   #169
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg er præsis af samme støbning for man vil jo så gerne være en del af flokken og kunne klare sig , så jeg har også spist og spist men det nytter jo intet i sidste ende for man får det bare mere og mere dårligt fysisk .
Som en herinde skrev til mig . Så er det jo ikke spørgsmålet om hvormeget smerte man skal udholde men om hvor meget man kan arbejde

Det er gået super i min arbejdsprøvning. Jeg er mega mega glad for at være der. Det er min sidste dag imorgen og øv hvor jeg kommer til at savne alle de søde patienter . Jeg er oppe på 9 timer om ugen men det skal så siges at jeg i gennemsnit har haft 1 dag om ugen hvor jeg slet i nogen ting har kunne så burde jo have justeret lidt ned men igen . Jeg vil bare så gerne .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 07:52   #170
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvad angår operationen synes jeg du skal søge på internettet, om fakta vedr. operationen, og erfaringer med operationen.
Derudover, så kan du ja til, at blive videre undersøgt med henblik på operation, så du kommer til, at tale med de læger, som har med operationen at gøre. Og så kan du spørge dem om alle disse ting, som du går og tumler med.

Jeg gik i flere år og frygtede, at kommunen ville prøve, at presse mig til en stivgørende ryg-operation.
Men da jeg kom til en neurokirurg var hans udmelding, også på skrift, at han mente, at en operation ikke ville være hensigtsmæssig i forhold til mine gener.

Og når en læge ikke anbefaler operationen, så kan kommunen under ingen omstændigheder forlange, at man underlægger sig denne operation.


Hvad angår dit forbrug af morfin vil jeg tro, at kommunen vil læne sig op af den anbefaling, som din læge giver. Så din medicin-dosis bør du tale med din læge om.
Det handler jo også om, at afveje fordele og ulemper.

Jeg har ingen erfaring med morfin, men hvis du får flere gener/bivirkninger ved at øge din medicin, så er det jo ikke hensigtsmæssigt at gøre det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension