K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2012, 00:04   #11
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Mella

Det du bliver udsat for er ikke dårlig behandling af din bank fordi det er dig. Det er en "ny" lovgivning der siger at bankerne skal have legimitation liggende på ALLE kunder. Det er nogle år siden loven kom , men ikke alle banker er nået igennem bunken endnu.

Man kan måske sige at det er lidt latterligt, men tro mig at det er ikke noget banken har opfundet - de forbander det langt væk
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 02:35   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Det er noget der er kommet fra et højere led, det med at man skal bevise hvem man er, det har noget at gøre med sorte og hvide penge fik jeg engang fortalt i en bank. Det er faktisk noget alle banker skal gøre.
Humm det har jeg aldrig fået besked på, og hvis jeg får er de da velkommen til at lukke min konto, jeg er nemlig ligeglad, de børnepenge kan da bare smuttes ind på mandens i stedet for... anden bank.

Manden har altså heller aldrig fået den besked heller ikke da han for godt et år siden skiftede.

Jeg NÆGTER at forevise min dåbsattest, selv da jeg fandt min bio fam var en kopi af mit sygesikringsbevis, sendt med posten nok, ikke fordi de ville da helst have fat kopi af pas eller kørekort, men jeg har ingen af delene, og vil sten sikkert heller aldrig få det.
Har jeg buskort kan de få lov at SE det sammen med sygesikring, de får edder rønme ingen kopier, og da slet ikke hvor mit person nr er på.

Uden indtægt ikke råd til at rejse, og ikke råd til et pas.

Kørekort tør jeg s q ikke, ikke for min skyld men for alle andres, jeg VED jeg ikke kan styre farten, jeg kan ikke få nok og jeg kan pga dobbeltsyn på bække øjne ikke tåle lyset fra modkørende biler i mørke (når vi kører må jeg kigge væk, det skær i øjnene (gør mega ondt og er møg ubehageligt) tvinger jeg mig til at se, bliver jeg kortvarigt blind) Mine briller hjælper ikke de gør det faktisk kun værre, om end de fjerner dobbeltsynet. By-belysning er intet prob, det er de der kortere oplyste områder, der volder problemer.
Gode solbriller (læs i 500 og op kr klassen fra en optiker) virker *gg* men hey køre med mørke solbriller midt nat, så kan jeg jo ikke se når der ikke kommer biler.

Se lige lille mig med 120-30 stykker på en alm landevej en mørk nat og en modkørende som ikke blænder ned (eller er sen til det hvilket 9 ud af 10 faktisk er) = temmelig lang tid jeg ikke kan se, og se væk kan jeg jo heller ikke, jo det skal s q nok blive sjovt for en af os, elle for en stærk holdbar bil, nu der skal leges kylling.

Så ingen kørekort til mig, lige som jeg helst ikke kører på min scooter når der er mørkt, der er det dog knap så slemt, men det ændrer ikke på at det er drøn ubehageligt.

Næ så må de s q undvære mig som kunde, og kommer jeg en dag til penge (det gør jeg når de gamle dør, MANGE! af dem endda) vil jeg straks hæve dem fra mandens konto og gemme dem (hvilket vi her i hytten er gode til, det bliver man som geocacher ) for dem skal banken s... ik have glæde af, når de stiller krav om at jeg skal bevise hvem jeg er via ting der koster penge og er MEGET personlige... aldrig mit liv, inden vil de ha mig eller også vil de ikke.

Og jeg er sådan set hamrende ligeglad med om det bare er endnu et af de der, vi vil have kontrol med vores borgere tiltag, for bankerne har (haft) mulighed for at sætte hælene i.

u/nem har jeg altså heller ikke, manden brokker sig alt tid ifb skatteopgørelse, men det er jeg ligeglad med, jeg vil IKKE! ha det, det temmelig upraktisk ind i mellem, men jo flere vi er der sætter hælene i, jo mere vil det gå op for dem inde på borgen af vi er TRÆTTE af deres magt tyranni, vi er NØD til at sige fra, hvor vi selv kan se os selv i øjnene.

Fint for mig med sygesikringsbevis og nr, det er okay at man ved hvor mange borgere der er og at de kan følges på en praktisk måde (læger, skat ol) men vi er mere end godt på vej over i magt liderlighed og kontrol virksomhed fra statens side, og det vil jeg ikke stå model til.

Lige om lidt begynder de s q at proppe chips i os også, til at starte med frivilligt men hen af vejen via tvang, det er jeg ikke 2 sek i tvivl om, og jeg vil gøre ALT i min magt for at få indprintet mine børn (og børnebørn) at de skal kæmpe imod.

Nej jeg har intet imod at banken vil være sikker på at jeg er den jeg siger jeg er, jeg kan sagtens møde op der nede personligt, og de må gerne SE mit sygesikringsbevis, lige som jeg gerne højt fortæller navn og nr, men er det ikke nok for dem, så kan de s q undvære mig som kunde.

Faktisk var det fremgangsmåden da jeg skulle hæve (veksle var det faktisk) min julegave sidste år, hvis bare jeg mødte op personligt var det fint nok (de skulle være sikker på jeg var mig) at de så ikke måtte udlevere mere end få tusinde (husker ikke lige beløbet) uden andet var aftalt på forhånd, kunne jeg godt have brugt at vide, men skidt så måtte vi jo så bare vente den der uge, og bede om henstand for regningerne så længe.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 02:51   #13
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jeg har (stadig) Danske bank. Her sidste år fik jeg TAE erstating udbetalt. Og havde på den rigtige side af 100k til at stå.

Jeg havde mastercard direct, uden kassekredit eller noget. Fordi jeg har meget dårlig erfaring med unødig gæld.

Nå men da nogen butikker begynder at indføre gebyrer på master card og visa kort, selv "light" udgaverne, som det jeg havde, hvor man kun kan bruge det man har, ville jeg have dankort istedet. Gider jo ikke smide penge ud af vinduet.

Så jeg vælger bare i min netbank, at jeg gerne vil skifte betalingskort.

Tror I så ikke at der kommer et svar tilbage, hvori der står, nej.

Så blev jeg bestemt i mælet. Det kan godt være jeg er på KH, men jeg havde altså også penge til at stå i banken. Så hvis jeg ikke engang kunne få et dankort, som gældfri kunde, der jo egentlig lånte dem penge. Ville jeg tage dem og flytte i en anden bank.

Så kom der bud fra min lokale afdeling, at de ville meget gerne give mig et dankort, MEN de sluttede lige af med, blev der lavet overtræk, så tog de kortet.

Eneste grund til jeg ikke har skifet, er at min, gør det selv bankpakke, ikke koster nogen gebyrer, og at jeg foretrækker at ordne mest muligt via netbank. Jeg har ikke snakket med nogen, før det med dankortet, i 6 år. Jeg har bare passet mig selv, og min økonomi. Jeg havde inden erstatningen et lån på 30.000 som jeg havde afdraget ned på 17.000, uden nogensinde at bede om betalingsfri måneder, henstand, eller at forsømme det på nogen måder.

Den lille mand i samfundet, har de ikke meget tilovers for, efter min erfaring.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 09:41   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej jeg tror det med banker har ligeså meget noget med at gøre,hvem man har som bankrådgiver og hvilken filial..ik for at ødelægge nogens humør,blir jeg nød til at sige,at jeg kun har god erfaring m.nordea,,jeg har haft dem i 1o år og er fordel plus kunde og de renter de har er fair nok iforhold til andre..jeg har i 2o1o fået erstatning og blev indkaldt til et formue møde,hvor de fortalte mig,hvad jeg kunne gøre med mine penge..men før har der heller aldrig været noget..plejer at være til møde en gang årligt,hvor vi snakker tingene igennem..jeg ved godt de skal holde sig inden for nogen normer,men tror stadig også det handler om hvem det er...det her er ude på landet i 7 kartoffelrække i en lille nordea.. er glad for at være på k 1o..alle de gode svar og råd..tak..ulykke i 2oo6 og pension i 2o1o..75 procent mistet erhversevne og 29 procent men
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 12:33   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
hej jeg tror det med banker har ligeså meget noget med at gøre,hvem man har som bankrådgiver og hvilken filial..ik for at ødelægge nogens humør,blir jeg nød til at sige,at jeg kun har god erfaring m.nordea ...
Strukturen i banker er præcis den samme som på jobcentre, dvs. bankrådgiver gøre præcis det som chefen siger, at han skal gøre.

Min sag mod Nordea er behandlet ( stadigvæk ) af Pengeinstitutankenævnet og er blevet allerede nu delvis afklaret til min favør, men kun fordi jeg har klaget over disse ulovlige forhold som jeg blev udsat for fra Nordeas side, fordi jeg ville skifte bank og ville ikke være Nordeas kunde længere.

Sidst redigeret af Karo; 18-03-2012 kl. 12:43.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 13:23   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har Danske bank og ville gerne skifte, men jeg har på fornemmelsen at de er mere eller mindre ens alle sammen....

Jeg ved egentlig heller ikke hvorfor jeg vil skifte, for jeg bruger ikke banken til andet end pensionen går ind, og pensionen ryger ud....

Jeg har Visa Dankort, og Mastercard plus, og Accept card.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 14:54   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
personligt vil jeg absolut heller ikke have Nordea, da jeg havde dem, opdagede jeg tilfældigt at de har gebyrer på stort set ALT, gebyrer jeg ikke var oplyst om.... tilfældig dvs efter jeg pludselig stod og manglede 250 kr, de var ædt op af gebyrer, på trods af at jeg ikke havde andet end et ganske alm hævekort.

Selv at hæve penge kostede nærmest en bondegård, nu er jeg i en bank uden (skjulte) gebyrer, der er meget meget få gebyrer.

SÅ! skiftede jeg i en hvis fart, til Danske bank, hvilke jeg nu heller ikke havde ret lang tid af samme årsag (de var dog knap så penge-ædende som Nordea) Nu har jeg en sparekasse og er rigtig godt tilfreds med det.

Men at tro det kun er den lille mand... tro OM! min gamle far har haft sparekassen i, jamen alt den tid jeg kan huske (mere end 30 år) der er stor omsætning hos min far, en hel del penge der ryger ind og ud, sådan er det med en halvstor virksomhed, (han har en hel del penge til at stå i bla garanter ol) han har alle dage fået en god behandling, lige ind til for et års tid siden, de ikke bare hævede udlånsrenten, nææ de ville hæve den med 5% mens indlånsrenten blev lavere, det ville min gamle far altså ikke stå model til, og de nægtede at give ham ordentlige vilkår (far foreslog selv at de hævede og sank langsomt i stedet for på en gang, det ville de ikke) men det måtte de da bare selv om så, så han skiftede til en anden bank hvor han fik lov at beholde de renter han havde før hen, så i stedet for sparekassen Hobro har han nu spar nord, han er der knap så begejstret for servicen, den er ikke som han er vand til (når han kom i banken blev det store skud fundet frem, en enkelt, sponsorgaver, slik/chokolade kaffe og jeg skal komme efter dig med luksus, han skulle afsætte mindst en time bare for at gå ned for at hæve 1000 kr *gg*... gæt en der haede at gå med sin far i banken sådan behandles han altså ikke i Spar nord, der er han kunde som alle andre) men renterne er i orden, og det vil han altså hellere have end god service.

Og det var altså ikke fordi der var krise i virksomheden ell, tvært om. Far mistænker dem for at være sure fordi han de sidste år har hævet en del store beløb til os døtre, for sammenlagt har vi fået 130000 kr i løbet af få år, det værste er at det ikke en gang er fordi pengene ikke er der, ork der er massere tilbage, men man kunne senilt forestille sig at det er et øv tab for banken, sådan ud af det blå at miste, men hey hvis penge er det lige??

Så nogle gange kommer bankerne åbenbart bare i tanke om at der er kunder de ikke gider og gør tingene sure så de skifter, det behøver ikke hænge sammen med dårlig kunde eller økonomi. De med penge kan såmen også godt opleve en sur bank, selv efter mere en 30-års samarbejde, men selvfølgelig en som min far har jo så nemt ved at skifte, med ordentlige forhold, mens os fattigrøve ikke helt så nemt kan forhandle os frem til noget virkelig fordelagtigt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Krisen eskalerer volden på jobcentre gunvor Politik og Samfund 5 18-03-2012 11:33
Flere fleksjobbere fyres i krisen Tante Ana Er det overhovdet til at få fleksjob? 24 16-02-2009 08:40
Fattige kommuner, fattige fleksjobbere rammes zuza Manglen på Fleksjob 9 17-01-2008 18:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension