K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2008, 17:40   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hvad sker der når man melder sig syg imens man er på ledighedsydelse..

Jeg har været nødsaget til og melde mig syg, da min sygdom svinger meget..
Det jeg er nervøs for er, om de kan finde på og sende en rundt til forskellige læger og behandlere..

Min sagsbehandler forstår åbenbart ikke jeg kan blive syg når jeg går hjemme..
Jeg har jo været hele møllen igennem med behandlere igennem 5 år, hvor man har fundet ud af det ikke kan bedres.. Og somsagt står der også i min lægejournal.. at min sygdom er kronisk.. Jeg tar piller efter behov og går selv til behandling, når jeg har behov for dette.

Er der nogen her bag skærmen.. der kan svare på dette eller give gode råd???

fra Kjersti

Håber i svarer inden indlægget forsvinder.. Smiler

Hmm... håber i når og svare inden indlægget forsvinder... SMILER

Sidst redigeret af Line; 23-11-2008 kl. 23:38. Årsag: tre indlæg lagt sammen til et
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 22:35   #2
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Sygeguiden

Tjek denne hjemmeside.

Hvis ikke det hjælper dig, så smider vi bare noget mere ind.

http://www.sygeguide.dk/
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 23:47   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal hvis du er sygemeldt på ledighedydelse følges op efter sygedagpenge loven der står sådan her

Citat:
Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.
Det vil sige at din sag skal opdateres og du skal følges op lige som hvis du var i arbejdet og var syg, din ledighedydelse bevilling skal laves om i min står der feks kryds ud for

Ledighedydelse under sygdom /barsel..

Jeg skal prøve at scanne den ind i morgen så du kan se den, før jeg blev sygemeldt stod der kryds ved ledighedydelse mellem to flekjob (og det gjorde der også det første år jeg var syg indtil kommunen fattede at det skulle laves om ) og jeg kan se på refaret jeg har fået tilsendt fra kommunen at jeg er kategoriseret som 3 efter sygedagpenge loven ...

Så jo du kan godt risikere at du skal sendes til forskellige ting som du kan ved sygedagpenge , men før noget andet skal du op og snakke med kommunen og have lavet alle de relevante ting som følger med at være sygemeldt ...

Din sagsbehandler aner måske ikke noget om at du skal følges op efter sygedagpenge loven , det kom i hvert fald bag på min ...

Og selvfølgelig skal du sygemelde dig hvis du er syg, ellers risikere du jo at du den dag du får tilbudt et job må sygemelde sig og så bliver de da skeptiske og tænker hmmm gider hun at arbejde, så det er din sagsbehandler der er skævt på den her ....
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 00:16   #4
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Tak Hejdien..

Men skal jeg melde mig syg.. uanset om det er få dage??? men det skal jeg vel, for det ville jeg jo også gøre på min arbejdsplads.

Men bare det at man hele tiden skal forklare, hvorfor har du nu fået det sådan.. det er så trættende.. det er jo logik for mig når man har kroniske smerter.. som kører op og ned. Jeg ved jo aldrig hvad dagen bringer i morgen med hensyn til dette.

Orker ikke det system...

Jule fra Kjersti

Sidst redigeret af Kjersti; 24-11-2008 kl. 00:17. Årsag: Fejl
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 08:26   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kjersti det er nok op til en selv, jeg ville ikke sygemelde mig hvis det bare var feks forkølelse influenza eller ligene , mange gange har man selv en god ide om det er ens sygdom der forværres eller om det er noget andet som en virus ..

Hvis man kan mærke forværring i sit helbred som kræver lægeundersøgelser osv ja så ville jeg sygemelde mig...

Men ellers ikke netop det at man er syg i forvejen og at man har variende smerter er jo netop det man er visiteret til fleksjob for
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 09:36   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kjersti Se meddelelser
Jeg har jo været hele møllen igennem med behandlere igennem 5 år, hvor man har fundet ud af det ikke kan bedres.. Og somsagt står der også i min lægejournal.. at min sygdom er kronisk.. Jeg tar piller efter behov og går selv til behandling, når jeg har behov for dette.
At din lidelse er kronisk, er ikke det samme som stationær, der er forskæld på de 2 ting, kronisk kan man godt helbredes fra, og behøver ikke være en blivende situation.

Dvs ordet kronisk, kan gå hen og blive noget af et problem i forhold til din sag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 09:42   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
I Danmark kan man slet ikke melde sig syg mere... siden Juli måned i år har Hjort sørget for at man kun kan melde sig ledig
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 10:43   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lige for at korigere Lum.
En kronisk lidelse er ganske rigtig ikke nødvendigvis en stationær tilstand.
men en kronisk lidelse, er en lidelse der IKKE kan helbredes, eller som pludselig forsvinder igen.
Men den kroniske lidelse, kan have et uforudsigeligt forløb, hvor tilstanden ændrer sig, enten til det værre eller bedre.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 15:32   #9
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Skal lige tilføje.. at der står den er kronisk og varig.. er varig ikke det samme som stationær..???
Jeg fik ikke dette med da jeg skrev indlægget..
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 19:57   #10
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Skema efter skema

Som Hejdien skriver skal du selvfølgelig sygemelde dig hver gang du er syg. For som syg står man jo ikke til rådighed for arbejdsmarkedet og det har man pligt til at oplyse.

Men men og men det er jo også et spørgsmål, om at gøre det der er nemmeste, eller undgå at indblande kommunen med først at skulle fremsende en anmodning om et sygeskema(dp 301b) til at melde sig syg på. Et nyt skema(dp 212) skal så igen hentes hjem til en raskmelding. Kommunen kan hertil kræve endnu et nyt skema "Erklæring om oplysningspligt".

Dertil hvis sygdommen vare en tid vil man blive indkaldt til en personlig opfølgningssamtale. Og måske skal der fremsende yderligt et skema med Samtykke til indhentning og/eller videregivelse af oplysninger.

Så er det vist nemmer at liste rundt der hjemme de 3 dage man er syg og lege rask. Og så tror jeg ikke engang jeg har fået det hele med, men stopper her.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal jeg melde mig ud af fagforening?. vulkankit Dit og Dat 14 13-06-2013 14:32
Melde fra DR- Igen at melde fra, jeg tør ikke... Enteneller Alt det andet 3 11-12-2010 11:24
melde arbejde knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-09-2009 15:50
melde sin fagforening af pjuske Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 01-12-2008 21:05
Ville du melde dig ind her ??? Stella Dit og Dat 7 17-01-2007 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension