K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2010, 11:06   #11
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
hopper,
jeg vil råde dig til at ikke have for meget tillid til advokaten. Den eneste person du kan have 100% tillid til, er dig selv og det ved sagsbehandleren alt om.

Kommunen har jo selv sine egne jurister, som blæser på lovgivning. En del af disse jurister har nok også været i praktik hos kammeradvokaten.
Jeg har været hele mølle igennem og nej, jeg har ingen tillid til advokater, desværre.
Men tja, hvad gøre man, når man befinder sig mellem pesten og kolera?
Alt det min sagsnehadler skriver er løgn og latin.
Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg har tillid til min advokat, da min sagsbehandler ringede og til mig for at aftale møde, sagde hun at det ikke var nødvendigt at tage nogle med, vi skulle kun lave en RP.
Og jeg sagde ikke noget i første omgang at jeg tog en advokat med.
Jeg ringede herefter til min advokat og sagde at vi havde aftalt et møde, min advokat sagde at han nok skulle tage med, fordi han vidste hvordan jeg havde det med hende, jeg ringede til min sagsbehandler og sagde at min advokat gerne vil med til mødet, mere var der ikke i det...


Citat:
Hej Hopper.

At hjemvise en sag fra Beskæftigelsenævnet = en ommer. Eller en næse for dårlig sagsbehandling. Dvs. at Beskæftigelsenævne påpeger de punkter i din sag, som de mener mangler for at kunne træffe en afgørelse på det grundlag loven foreskriver. Beskæftigelsenævnet skrivelse er altså en henstilling og ikke en afgørelse. Måske har din sagsbehandlers leder mere erkendesle af/erfaring/viden/ m. hvad en hjemvisning betyder.

Der skal derfor i dit tilfælde ligge en RP, indhentes prognose fra tidl. behandlingssted og først derpå en genvrudering af din sag i forhold til pensionslovgivningen (har de evt. nævnt §?). Men du skriver selv bl.a., måske nævnes der flere kritikpunkter, som skal være opfyldt før din sag kan vurderes igen?

Men hvad søren sagde din advokat under det møde, hvor I alle 3 skulle forholde jer til beskæftigelsenævnets hjemhenvisning? H*n burde jo vide, hvad en hjemvisning betyder og fastholde sagsbehandlerne de manglende pkt. i din sag FØR en fornyet vurdering/afgørelse kan træffes?

Burde være forbudt at sende m. afgørelse el. andet alvorligt ud tors. og fredag, så længe der ikke eksisterer en hotline

Håber din søndag bliver nogenlunde
Der stod i Beskæftigelsenævnet brev at denne er den endelige "afgørelse" og kan ikke ankes...
Men som sagt snakkede vi ikke RP på det møde som min sagsbehandler ellers har beskrevet at vi gjodre.
Min advokat gjoder hende også hele tiden opmærksom på de punkter som hjemvisningen breskrev, men det sagsbehandler er FULDSTÆNDIG ligeglad med alt og alle...

Nu skriver sagsbehandler bl.a også at det var en rundbordssamtale, nu har jeg været inde og google hvad sådan en samtale er...

Det er hvor der sidder en del mennesker så som fagforening, leder af jobcenter m.m

Men til mig da hun ringede og aftalte mødet sagde hun at det ikke var nødvendigt at der skulle andre med til mødet da vi kun skulle snakke RP...

Det er bare frustrende at man ikke bliver behandlet som et menneske, men som affald...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 12:08   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Allerede nu kan jeg se, at det blive ikke nemt for dig og det blive altså dig, som skal bevise, at alt det hvad sagsbehandleren skrev er løgn og latin.

Kommunen kører kun på beviser og skøn. Beviser skaffer de selv i deres hoveder, derfor du skal have dine beviser, på papiret.

Du skal korrigere det mindste løgn, kun skriftligt! og ved at vedlægge en relevant dokumentation fra en tredje part.

Husk også på at du skal stille krav til din advokat med forventninger om konkrete handlinger fra hans side.

p.s.

Hvis sagsbehandleren vil ikke udlevere til dig RP til gennemlæsning, kan du bede hende om agtindsigt i din sag, så få du RP med posten.

RP er ikke en afgørelse, derfor kan den ikke påklages, men du kan komme med indsigelser til den, som skal tilskrives efterfølgende i RP.

Sidst redigeret af Karo; 03-10-2010 kl. 12:31.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 14:10   #13
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hehe aktindsigt, jeg har snart ikke mere plads på mit kontor, fylder flere tusind sider ;-)

Kan man ikke bare bede om at få RP?

Vi søgte iøvrigt en §17 på selvsamme møde, og ifølge sagsbehandler vil de træffe en afgørelse i starten af oktober, men jeg har ikke modtaget noget endnu, plejer man ikke at få et brev om at ansøgningen er modtaget eller noget?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 17:18   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Aha…., i pensionssager efter §17, RP betyder alt, derfor jobcenter trækker tiden ud.
Du skal have 2 separate afgørelser, på papiret:
afgørelsen på, at Socialforvaltning vil påbegynde sagen om FP og
den anden afgørelse om en tilkendelse af FP eller afslag.

Efter du har afleveret din ansøgning, burde du have modtaget et brev fra socialforvaltningen, om at de vil påbegynde din pensionssag.
Det brev/afgørelsen skal du have sendes 2 uger efter du har afleveret ansøgningen.

Så længe socialforvaltningens afgørelse om påbegyndelse af sagen er ikke i huset ( hos dig og hos din sagsbehandler ) så er der ingen sag i sagen.

Men den første afgørelse kan du kun få, hvis jobcenter har sent din anmodning med dokumentation, til socialforvaltningen.

Jobcenter har 3 måneder til at være færdig med RP.

Har du ikke været i arbejdsprøvning, skal du være forbered at du få næsten 100% et afslag.

Sidst redigeret af Karo; 03-10-2010 kl. 17:20.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 07:21   #15
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Den RP sagsbehandler har lavet til at træffe afgørelse om sygedagpenge, har hun lavet til d 31-5 da sygedagpengene stoppede, den er så ikke opdatteret til idag, det var det advokaten ikke kunne forstår, hun kan jo lige så godt lave den frem til i dag når hun alligevel har den i hånden, men igen jeg har ikke set den endnu...

Jeg forstår ikke lige helt det du skriver med ansøgningen, efter hvad jeg kan læse så er det da noget af vej den ansøgning skal igennem...

Er det socialforvaltningen der træffer afgørelse om pension?

Jeg forstår heller ikke det med at jobcenter har 3 måneder til RP.
Vil det sige at jobcenter har 3 måneder til at blive færdig med RP og først efter det bliver ansøgningen til pensionen behandlet?


Jeg har været i arbejdsprøvning, som viste at der ingen rescorcer var at finde der kunne bruges på arbejdsmarkedet.
Jeg har prøvet at gennemføre en reviledring men uden held..

Senest har jeg været hos en professor der er landets bedste.
Der har sagt at jeg ikke skal i flere arbejdsprøvninger, eller til flere undersøgelser samt behandlingsmuligheder udtømt.
Og min erhversevne er under 1/3 af det normale...

Så pensions sagen ser okay ud...

Jeg vil håbe at pensions sagen snart går igennem, for jeg kan ikke klare mere, er helt nede lige nu...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 09:58   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
§17, betyder på foreliggende dokumentationsgrundlag, dvs. at efter du har afleveret din ansøgning om FP hos jobcenter, hverken dig eller jobcenter kan indhente flere dokumenter til behandling af sagen.

Jobcenters opgave er at forberede pensionssagen, men den enlige afgørelse få du fra socialforvaltningen/socialcentret.

Efter jobcenter har modtaget din ansøgning, skal jobcenter sende den videre til socialforvaltningen, som senest 2 uger efter, skal tage stilling til om sagen skal påbegyndes.
Det er Socialforvaltningen som vurderer, at det er dokumenteret at din sag kan påbegyndes.

Hvis Socialforvaltningen har besluttet at din sag skal påbegyndes vil du få den første afgørelse pr. brev og derefter jobcenter kan viderebehandle din ansøgning.

Så længe du har ikke fået den første afgørelse fra socialforvaltningen, din sag blive trukket ud af jobcenter i måneder!

Efter loven, din sag skal være afsluttet efter 3 måneder, fra påbegyndelses dato dvs. den dag du har afleveret din ansøgning.

Derfor jobcenter har 3 måneder til at være færdig med RP. Hvis jobcenter forbereder sagen efter bogen og sende den videre til socialforvaltningen i løbet af de 3 måneder, efter den første afgørelse er i huset, så få du meget hurtigt en afgørelse om tilkendelse af pension, fra socialforvaltningen, dvs. afgørelse 2.

Sagen er den at jobcenter trækker tiden ud og med vilge udleder at sende ansøgninger til socialforvaltninger, netop for at blokere for den første afgørelse og derfor socialforvaltninger kan ikke afslutte sager.

Først når jobcenter er færdig få du lov at læse det hele igennem (parthøring) og først derefter alt dokumentation blive sent til socialforvaltningen.

Folk blive kørt rund i systemet af jobcenter, som udleder, at fortale om retningslinier i pensionssager. Kun få mennesker ved, at der skal 2 afgørelser i en sag.

Har du fået fra socialforvaltningen den første afgørelse om at sagen er påbegyndt?

Sidst redigeret af Karo; 04-10-2010 kl. 10:16.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 13:45   #17
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Ja her kan du da altid hente hjælp :-)

Når Beskæftigelsenævnet har hjemvist sagen. Det betyder at kommunen SKAL! revudere din sag igen og komme med en ny afgørelse stilet til dig

Det Beskæftigelsenævnet lagde vægt på, var at sagsbehandleren bl.a skulle lave en RP som hun ikke havde lavet, og så skulle sagsbehandleren træffe ny afgørelse efter pensionsloven samt hente en prognose fra det behandlingssted som du var startet på da dine sygedagpenge stoppede.

Det er det din sagsbehandler skal forholde sig til nu og træffe den evt. nye afgørelse ud fra og du skriver at "Sagsbehandleren har fastholdt at mine sygedagpenge ikke kan forlænges og alt det hun skriver omkrin din tillid til din advokat, har intet med sagen at gøre, what so ever."

Det du skal gøre nu er at anke den fastholdelse, som din sagbehandler har lavet og i denne skriver du, at du stadig mener at du opfylder betingelserne for at modtage sygedagpenge. Du skriver også, at du ikke har set, gennemlæst og kommet med kommentare til RP og at du derfor ikke mener den kan danne grundlag for en afgørelse, idet den er mangelfuld.

Husk på, at iflg loven SKAL RP udfyldes af sagsbehandler i et løbende samarbejde med dig og at der er truffet afgørelse fra den Sociale ankestyrelse om, at en RP lider af alvorlige fejl, hvis ovenstående ikke er tilfældet.
http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/ (søgeord P-36-04)


"Hun skulle træffe en ny afgørelse efter pensionsloven, har hun det?"
Nej det har hun ikke og dette skal du også gøre opmærksom på i din klage over fastholdelsen.

Det der efterfølgende sker er, at din sagsbehandler nu er nødt til / bliver tvunget til, at sende sagen tilbage til Beskæftigelsenævnet, som så afgøre om H*n har fulgt de anvisninger Beskæftigelsenævnet bad h*n efterkomme.

Du får brev fra Beskæftigelsenævnet om, at de har modtaget sagen og at du har 14 dage til at udbede dig aktindsigt i de papirer beskæftigelsesankenævnet ligger inde med og du har nu muligheden for at tjekke om, kommunen HAR!! medsendt alt dokumentation i sagen. Hvis ikke, så skriver du til beskæftigelsesankenævnet og gør opmæksom på dette og vedlægger de manglende akter, der træffe derefter ny afgørelse,som kommunen SKAL! efterkomme.

Mange venlig hilsner
M2y. som er hele møllen igennem lige nu

Håber på lidt svar.

MVH
Hopper[/QUOTE]
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 04-10-2010 kl. 13:50.
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 14:39   #18
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
§17, betyder på foreliggende dokumentationsgrundlag, dvs. at efter du har afleveret din ansøgning om FP hos jobcenter, hverken dig eller jobcenter kan indhente flere dokumenter til behandling af sagen.

Jobcenters opgave er at forberede pensionssagen, men den enlige afgørelse få du fra socialforvaltningen/socialcentret.

Efter jobcenter har modtaget din ansøgning, skal jobcenter sende den videre til socialforvaltningen, som senest 2 uger efter, skal tage stilling til om sagen skal påbegyndes.
Det er Socialforvaltningen som vurderer, at det er dokumenteret at din sag kan påbegyndes.

Hvis Socialforvaltningen har besluttet at din sag skal påbegyndes vil du få den første afgørelse pr. brev og derefter jobcenter kan viderebehandle din ansøgning.

Så længe du har ikke fået den første afgørelse fra socialforvaltningen, din sag blive trukket ud af jobcenter i måneder!

Efter loven, din sag skal være afsluttet efter 3 måneder, fra påbegyndelses dato dvs. den dag du har afleveret din ansøgning.

Derfor jobcenter har 3 måneder til at være færdig med RP. Hvis jobcenter forbereder sagen efter bogen og sende den videre til socialforvaltningen i løbet af de 3 måneder, efter den første afgørelse er i huset, så få du meget hurtigt en afgørelse om tilkendelse af pension, fra socialforvaltningen, dvs. afgørelse 2.

Sagen er den at jobcenter trækker tiden ud og med vilge udleder at sende ansøgninger til socialforvaltninger, netop for at blokere for den første afgørelse og derfor socialforvaltninger kan ikke afslutte sager.

Først når jobcenter er færdig få du lov at læse det hele igennem (parthøring) og først derefter alt dokumentation blive sent til socialforvaltningen.

Folk blive kørt rund i systemet af jobcenter, som udleder, at fortale om retningslinier i pensionssager. Kun få mennesker ved, at der skal 2 afgørelser i en sag.

Har du fået fra socialforvaltningen den første afgørelse om at sagen er påbegyndt?
Tak for den meget udførlige beskrivelse af hvordan sådan et pensions forløb forløber...

De har lige ringet til min sagsbehandler fra socialforvaltingen og sagt at de vil træffe en afgørelse i næste uge, men pga. at jeg ikke har været på smerteklinik vil de på baggrund af det afvise en ftp.
Men min professor har sagt at det ikke var relevant at komme på smerteklinik, og jeg mente at han havde skrevet det i sin rapport, det har han så ikke lige fået med...

Min plan er nu:
Jeg har lige snakket med min professor han vil finde sagen frem til imorgen, og så skal jeg ringe til ham igen.
Jeg vil være på forkant og allerede nu ringe til smertekliniken og bestille tid, hvis de nu ikke kan bruge professorens ord på det...


Citat:
Ja her kan du da altid hente hjælp :-)

Når Beskæftigelsenævnet har hjemvist sagen. Det betyder at kommunen SKAL! revudere din sag igen og komme med en ny afgørelse stilet til dig

Det Beskæftigelsenævnet lagde vægt på, var at sagsbehandleren bl.a skulle lave en RP som hun ikke havde lavet, og så skulle sagsbehandleren træffe ny afgørelse efter pensionsloven samt hente en prognose fra det behandlingssted som du var startet på da dine sygedagpenge stoppede.

Det er det din sagsbehandler skal forholde sig til nu og træffe den evt. nye afgørelse ud fra og du skriver at "Sagsbehandleren har fastholdt at mine sygedagpenge ikke kan forlænges og alt det hun skriver omkrin din tillid til din advokat, har intet med sagen at gøre, what so ever."

Det du skal gøre nu er at anke den fastholdelse, som din sagbehandler har lavet og i denne skriver du, at du stadig mener at du opfylder betingelserne for at modtage sygedagpenge. Du skriver også, at du ikke har set, gennemlæst og kommet med kommentare til RP og at du derfor ikke mener den kan danne grundlag for en afgørelse, idet den er mangelfuld.

Husk på, at iflg loven SKAL RP udfyldes af sagsbehandler i et løbende samarbejde med dig og at der er truffet afgørelse fra den Sociale ankestyrelse om, at en RP lider af alvorlige fejl, hvis ovenstående ikke er tilfældet.
http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/ (søgeord P-36-04)


"Hun skulle træffe en ny afgørelse efter pensionsloven, har hun det?"
Nej det har hun ikke og dette skal du også gøre opmærksom på i din klage over fastholdelsen.

Det der efterfølgende sker er, at din sagsbehandler nu er nødt til / bliver tvunget til, at sende sagen tilbage til Beskæftigelsenævnet, som så afgøre om H*n har fulgt de anvisninger Beskæftigelsenævnet bad h*n efterkomme.

Du får brev fra Beskæftigelsenævnet om, at de har modtaget sagen og at du har 14 dage til at udbede dig aktindsigt i de papirer beskæftigelsesankenævnet ligger inde med og du har nu muligheden for at tjekke om, kommunen HAR!! medsendt alt dokumentation i sagen. Hvis ikke, så skriver du til beskæftigelsesankenævnet og gør opmæksom på dette og vedlægger de manglende akter, der træffe derefter ny afgørelse,som kommunen SKAL! efterkomme.

Mange venlig hilsner
M2y. som er hele møllen igennem lige nu

Håber på lidt svar.

MVH
hej maybeline2you

1000 tak for din erfaring.

Jeg har snakket med min advokat idag, han siger også at det er under alt kritik hele den nye afgørelse.

Han vil skrive anke brevet i den her uge, og han vil gi den gas i det brev, for igen viser sagsbehandleren at hun ikke ved ret meget om noget som helst udover dårlig sagsbehandling...

Nogle af de punkter du kommer med havde jeg ikke selv tænkt , så det giver jeg lige videre til advokaten ;-)

Det er bare utroligt at hun ikke laver sit arbejde ordentligt første gang, det er spild af tid, både for os og for hende, ja og også for beskæftigelsenævnet for den sags skyld...

Tak for jeres støtte og hjælp
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 15:07   #19
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
@ Hopper.

Jamen det var da så lidt :-) det er jo derfor vi er her

Håber din advokatdo -GG- giver dem en på skallen og håber for dig, at alt ender godt.

Lad os andre vide hvordan det går og kan Jeg / vi hjælpe med andet siger du bare til.

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 17:03   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
§17, betyder på foreliggende dokumentationsgrundlag, dvs. at efter du har afleveret din ansøgning om FP hos jobcenter, hverken dig eller jobcenter kan indhente flere dokumenter til behandling af sagen.

Jobcenters opgave er at forberede pensionssagen, men den enlige afgørelse få du fra socialforvaltningen/socialcentret.

Efter jobcenter har modtaget din ansøgning, skal jobcenter sende den videre til socialforvaltningen, som senest 2 uger efter, skal tage stilling til om sagen skal påbegyndes.
Det er Socialforvaltningen som vurderer, at det er dokumenteret at din sag kan påbegyndes.

Hvis Socialforvaltningen har besluttet at din sag skal påbegyndes vil du få den første afgørelse pr. brev og derefter jobcenter kan viderebehandle din ansøgning.

Så længe du har ikke fået den første afgørelse fra socialforvaltningen, din sag blive trukket ud af jobcenter i måneder!

Efter loven, din sag skal være afsluttet efter 3 måneder, fra påbegyndelses dato dvs. den dag du har afleveret din ansøgning.

Derfor jobcenter har 3 måneder til at være færdig med RP. Hvis jobcenter forbereder sagen efter bogen og sende den videre til socialforvaltningen i løbet af de 3 måneder, efter den første afgørelse er i huset, så få du meget hurtigt en afgørelse om tilkendelse af pension, fra socialforvaltningen, dvs. afgørelse 2.
Det du skriver her, Karo, det er noget vrøvl.

Når man søger fp i henhold til §17 må kommunen ikke indhente flere oplysninger, men borgeren kan komme med f.eks. nye lægepapirer lige til den dag sagen overgår til pensionsnævnet (som i nogle kommuner hedder pensionsteamet).

Ved en §17 skal socialforvaltningen ikke tage stilling til, om sagen skal overgå til behandling efter reglerne om pension eller ej, den skal overgå til behandling efter reglerne om pension umiddelbart efter ansøgningen er afleveret.
Dette betyder, at kommunen må se at få færdiggjort rp'en, og derefter skal sagen overgå til behandling efter reglerne om pension.

Det er jo det som er hele ideen i en §17.

Fra man afleverer en ansøgning om pension i henhold til §17 har kommunen 3 mdr. til at få sagen afgjort, hvilket vil sige, at senest 3 mdr. efter at man har afleveret ansøgningen skal man have afgørelsen.

§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan ikke komme i kontakt med sagsbehandler minismandag Skal kommuner ikke overholde loven? 8 27-09-2013 11:40
Har jeg ikke lov til at skifte sagsbehandler? Indiansummer Alt det andet 4 31-07-2013 14:20
Kan ASK ændre sin afgørelse pga. den nye førtidspensionsreform PeaJay Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 10-04-2013 20:38
Jobcenter overholder ikke afgørelse hopper Alt det andet 37 15-08-2011 13:13
stop SP ikke modtaget afgørelse!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2010 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension