K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 11:58   #21
Siff
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
Siff er ny på vejen
Som det ses af det første indlæg på denne side, skrev jeg en mail til SB den 13/9 da jeg var meget forvirret efter vores telefonsamtale. Svaret kan læses i samme indlæg. Jeg har så ikke fortalt at jeg umiddelbart efter skrev endnu en mail til SB hvori jeg skriver:

"Tak for din tilbagemeldning.

Ja jeg har åbenbart hørt tingene forkert ved forrige møde.

Der er nogle ting jeg ikke forstår, bl.a hvornår der kan foretages en endelig afklaring af min erhvervsevne...?
Synes du sagde at jeres psykiater (eller var det i speciallæge erklæringen) mente at jeg "ad åre" ville kunne få det bedre - det kan jeg kun være enig i, men hvor længe er "ad åre" ? Og hvad skal der ske indtil da?
Som du kan se tumler jeg med en del spørgsmål...

God ide at kigge på speciallæge erklæringen, men hvis der er mulighed for det vil jeg gerne have en kopi.

Vi ses den 21/9"

Som sagt sendte jeg ovenstående mail den 13/9, altså i torsdags og hun har endnu ikke svaret. Synes ikke det er i orden ikke at svare... skal jeg sende den igen eller...?
Og jo ved at hun er på arbejde da jeg har en tidligere kollega som også er sygemeldt som har talt med hende...

Jeg har dog alligevel fået i speciallægens udtalelse ved at ringe efter den hos distriktspsykiatrien.
Der hvor SB og lægekonsulenten tolker udfra speciallægens udtalelse at jeg "ad åre" ville få det bedre (udtalt af SB i telefon) lyder således i udtalelsen:

"Fremadrettet må det være væsenligt at aktivere patienten på nedsat tid med fikserede arbejdstider. Patienten har svært ved at afgrænse sig selv, og hun skal ikke bringes i situationer, hvor hun presses til flere timer på arbejdsmarkedet end hun reelt magter"

Det er svært at vurdere, hvorvidt patienten kan generhverve tidligere funktionsniveau. I givet fald vil det tage lang tid (år), inden vi må forvente at patienten kan opnå dette"

Jeg har lyst til at spørge om de har tænkt sig om jeg skal være på KH indtil jeg "muligvis" vil få det så godt at jeg skal på fuld tid??

Der er tidligere blevet skrevet i denne tråd at det ville være hensigtsmæssigt at få en mere tidsbestemt beskrivelse af hvornår en bedring kan forventes evt ved en second opinion hvilket jeg vil foreslå SB den 21/9 til næste møde.
Jeg håber at SDP kan forlænges ved paragraf 27 stk, er dog usikker på om det så er stk 1, 2, 3 eller 4.
Hvordan tror i mulighederne er for revalidering ift ovennævnte udtalelse?

I må undskylde hvis det lidt lyder som jeg spørger om det samme, det tager lige lidt tid inden det fiser helt ind
Endnu engang mange tusinde tak for jeres svar.

Sidst redigeret af Siff; 17-09-2012 kl. 12:11.
Siff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 09:14   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er meget svært at svare på, fordi svaret er så uklart fra Psykiater.

Ravalidering, bliver nok svært, fordi, som jeg forstår det, kun kan aktiveres ganske få timer.
Og som jeg forstår dette, altså ikke arbejde, på det ordinære arbejdsmarked, men alene kan du tilbydes aktivering.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 14:52   #23
Siff
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
Siff er ny på vejen
Det er et stykke tid siden jeg sidst har skrevet - har dog ofte været inde og læse herinde. Har været temmelig dårlig med depression trods massiv medicinering. Skal til lægesamtale med ny læge på mandag, og skal givetvis skifte medicin igen.

Jeg er blevet forlænget på SDP da min læge kom i tanker om at jeg tidligere har haft flere voldelige overfald ifm mit arbejde (4 overfald), dette er så nu meldt til ASK. Så lige nu er der ro omkring dette - det er godt.

Det er ikke fordi der egentlig er kommet nogen afklaring om behandlingsmulighederne, men efter en del skriveri frem og tilbage er der enighed om at jeg ikke kan magte en 37 timers job.

Jeg har i dag netop været til samtale på noget der hedder Job & Afklaring; jeg skal i et afklaringsforløb ift arbejdsevne - SB der sagde at det er en arbejdsprøvning over 8 uger. Han sagde endvidere at man ikke kan tilbyde revalideringsforløb da man ikke forventer at jeg kan magte 30 timer om ugen - det er også ok.

Synes at SB gik grundig til værks i dag. Jeg skal udfylde en dagbog under forløbet. Jeg skal prøves af på et af kommunes steder - nogen der ved noget om hvorfor jeg skal på sådan et sted, og ikke f.eks. i en ordinær virksomhed? Men det er måske meget almindeligt...

Ellers går mit spørgsmål nu ud på hvad andre har af råd når man er i et sådan forløb - er der noget jeg skal være særlig opmærksom på?

Bare lige for at være sikker; en arbejdsprøvning som den jeg skal ud i, leder vel hen til om jeg bliver bevilget flexjob på x timer...?

På forhånd tak
Siff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 12:18   #24
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
DSA

Hej Siff

Jeg tror det vll være rigtigt godt hvis du kontakter DSA altså akassen. De er meget behjælpelige når vi som sygeplejersker kommer i klemme i systemet. De har nogle vældig kompetente socialrådgivere og de kan virkelig tage livtag med kommunen. Jeg havde i starten en privat rådgiver som på ingen måde havde overblik og han kunne heller ikke gennemskue tingen. Så fik jeg DSA på og så skete der noget, der kom styr på alt. Det var en kompliceret sag.

Pr 1/1 2013 er jeg førtidspensioneret sygeplejerske.


Bedste hilsner og held og lykke

Chanle
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 19:35   #25
Siff
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
Siff er ny på vejen
Kære Chanle

Tak for din tilbagemeldning og tillykke med din FP.

Vil følge dit råd og kontakte DSA.

Held og lykke fremover
Siff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension