K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2012, 18:40   #1
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
pension fra april ? partners indtægt hele året ?

jeg fik pension fra 1-4-2011 , se fik sygedagpenge 3 måneder.

til udregning af pension for 2011 har de taget min kones indtægt fra hele året.

vi har jo naturligvis regnet pension ud efter hendes løn de sidste 9 måneder.

så nu synes de jeg har fået for meget, fordi de har taget hindes indtægt for hele 2011.

jeg vil jo mene at de første 3 måneder selfølgeligt ikke skal tølles med da jeg der fik sygedagpenge ????

på forhånd tak for hjælpen.
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 23:09   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis der ikke kommer nogle gode svar, så synes jeg, at du/i skal klage over det, med den begrundelse du har skrevet her.

Du har jo ikke noget at miste ved at klage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 03:27   #3
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
vil osse klage, mener da bestemt ikke det kan være rimeligt.
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 12:27   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Det er altså helt rigtigt det der er lavet.... der bliver altså ikke set til hvad tid på året man får pensionen.....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 19:15   #5
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
giver bare ingen mening, hvis du så får pension fra feks 1-10-2011, ja så skal du nærmest af med menge ??
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 21:32   #6
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Nej man skal da ej.... uanset på hvilken tid af året du får pension fra, vil beløbet altid blive det samme, de regner jo ikke ud for et kalender år ad gangen.

De regner ud indtil der kommer en ændring i samlevers/ægtefælles indkomst, og så er der en lille justering til Januar hvert år, for da får vi en lille pensionsstigning.

Jeg synes det er svært at forklarer, hvordan det bliver lavet

Men det er ikke sådan at de modregner samlevers årsindkomst i feks 2 mdr. pension, hvis man pension fra Nov. mdr. de regner det ud på 12 mdr. basis.

Håber du blev klogere....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 00:25   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
sygedagpenge er jo en slags erstatning for lønnen en af jer ikke fik.Forstår ikke helt ?

Men en får 3 månder sygedagpenge og resten af året pensison,det hele lægges sammen og påvirker der andens pension-sådanne forstod jeg det.Og så må det være rigtig at det hel lægges sammen vil jeg tro.

Men forhør jeg omkring det,det altid kedeligt at have fået for meget ,det mærkes jo først når det skal betales tilbage desværre .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 08:25   #8
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
sygedagpenge er jo en slags erstatning for lønnen en af jer ikke fik.Forstår ikke helt ?

Men en får 3 månder sygedagpenge og resten af året pensison,det hele lægges sammen og påvirker der andens pension-sådanne forstod jeg det.Og så må det være rigtig at det hel lægges sammen vil jeg tro.

Men forhør jeg omkring det,det altid kedeligt at have fået for meget ,det mærkes jo først når det skal betales tilbage desværre .
Der er IKKE lavet noget forkert i måden at udregne pensionen på for henningv, det er den måde alle får regnet ud på......
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 09:48   #9
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henningv Se meddelelser
jeg fik pension fra 1-4-2011 , se fik sygedagpenge 3 måneder.

til udregning af pension for 2011 har de taget min kones indtægt fra hele året.

vi har jo naturligvis regnet pension ud efter hendes løn de sidste 9 måneder.

så nu synes de jeg har fået for meget, fordi de har taget hindes indtægt for hele 2011.

jeg vil jo mene at de første 3 måneder selfølgeligt ikke skal tølles med da jeg der fik sygedagpenge ????

på forhånd tak for hjælpen.
Henning.

Hvis du ikke har talt med pensionskontoret eller vist lønsedler for din kones fremtidige indtægt fra du gik på pension 1-4-11, så har pensionskontoret kun årsopgørelse/forskudsopgørelse at gå efter. Ud fra det, kan der ikke ses præcist hvad konen har tjent i hvilke måneder.

Man skal SELV være om sig, og hele tiden selv sørge for at at underette pensionskontoret hvis manden/konen tjener en løn der f.x er forskellig fra måned til måned eller hvis indtægten er større eller mindre end beregnet. Konen/manden kan jo selv blive syg eller arbejdsløs, eller skifte til et bedre lønnet job. Reagerer man ikke på dèt, og selv sørger for at ens pension bliver reguleret efter de rette forhold der f.x kan være hver måned, så risikerer man en efterregning hvis manden/konen har tjent for meget. Kommunen kan gå år tilbage, mens vi andre kun kan gå 1/2 år tilbage. Tjener manden/konen f.x mindre end beregnet, og man bare lader det køre, så snyder man sig selv for pension. Så derfor, vær om jer - og sørg for minimun hver 5 md. at få tjekket om det hele passer via lønsedler.

Så hvis jeg var dig, så saml din kones lønsedler sammen for alle de måneder du har været på pension, ellers er der kun årsopgørelser at gå ud fra og send det så til din pensionssagsbehandler (den person der regner din pension ud). Selvfølgelig skal de 3 mdr. ikke regnes med, når du først har fået pension fra 1-4-11. Men bordet fanger nok, hvis du ikke viste lønsedler da din pensionsberegning blev regnet ud, da din pension gik i orden.

Her på k10 ligger en smule om pensionsregulering efter manden/konens indtægt, nogle holder øje hver md. og jeg holder øje hver 5 md. Det ville være ærgeligt med en efterregning og det ville være ærgeligt har man snydt sig selv fordi man glemte eller ikke vidste at ens pensionsberegning burde gå efter lønsedler. Kommunerne er strenge med at overholde det 1/2 år VI har til regulering af pension, og ellers er de ligeglade, for glemmer folk er det penge direkte i kommunekassen. Penge der burde ligge i borgerens lomme.

Sidst redigeret af Zentamor; 06-02-2012 kl. 09:53.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension & børns indtægt? ladytass Alt det andet 3 30-08-2013 16:04
Ministerbørn får ca. 15.000 i pension om året, hvis forældre var mininster før 2000 gunvor Politik og Samfund 19 17-05-2012 00:24
ftp og partners indtægt tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-05-2010 11:02
Kritik af HC Partners resulterer i flytning af kritikere! buster Alt det andet 0 02-02-2010 13:06
Et godt råd? Indtægt ved siden af pension? fiemie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 09-04-2009 07:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension