K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2011, 21:49   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
At søge om fleksjob...

Jeg har ikke været i arbejde i 5 år.

Men jeg vil helt vildt gerne finde et fleksjob som passer. Jeg har dog meget svært ved at skrive et passende CV da jeg har meget kort ansættelses forhold og ingen gennemførte skoleophold, jo SOSU grundforløbet.

Jeg ved ikke om nogen af jer herinde har erfaring med at søge fleksjob.. Men jeg håber i vil hjælpe mig.

Jeg har lavet et udkast. Jeg vil gerne forenkle det endnu mere. Jeg har tænkt mig at søge job i mindre forretninger, f.eks tøj. Samt kontor ala reception. Selv om jeg ingen erfaring har med dette.

Pt er jeg på barsel. Men fik jeg et job imorgen afsluttede jeg min barsel på stedet.

Jeg har skrevet følgende:

Jeg hedder Camilla, blev mor til en dejlig dreng i marts i år. Jeg blev visiteret til fleksjob 15 timer pr. uge, i 2009 og jeg trænger virkelig til at komme ud og arbejde, lige nu. Jeg søger derfor en stilling på 15 med løntilskud fra kommunen. Der vil være opbakning til en prøve/praktik periode på nogle måneder så vi er sikre på at det vil fungere for alle parter.
Jeg har dårligt helbred, men jeg er ud over det en energisk, glad og viljestærk ung kvinde. Jeg har arbejdet i forskellige forretninger og haft praktikophold som salgsassistent også.
Pga. mit helbred har jeg haft svært ved at gennemfører en uddannelse. Men da jeg er udredt er der derfor også styr på helbredet og jeg er meget meget klar på at få et fast arbejde.

Jeg har ikke kunne færdig gøre en uddannelse, men jeg er kvik og lærenem og har erfaring med ret mange ting, selv om det kun er sporadiske ansættelse forhold jeg har haft, har jeg nydt det og lært meget. Jeg er god til at arbejde i grupper, mens tager som regel rollen som lederen, men samtidig god til at få alle på banen.

I min fritid sørger jeg for at holde mig i form da det øger min livskvalitet som smertepatient. Jeg styrketræner 2 gange om ugen og når jeg har tid rider jeg min egen hest som jeg har haft i 3 år. Jeg har selv tilredt den og lært den alt hvad den kan. Jeg prioriterer min familie højt, især min søn og derfor er det vigtigt for mig at have et fast arbejde. Ud over det er jeg meget kreativ og har mange gode ideer. Jeg kan sy, male, og sætter også mindre møbler i stand. Samt andre små kreative sysler.
Derud over er mine interesse kost og ernæring som medicin på hobbyplan da mit helbred ikke tillader mig at uddanne mig inden for disse områder.


2003 – 2004 Salgsassitent bager, Superbrugsen Karlslunde
2004, 4 mdr. Salgsassistent/køkkenassitent Mcdonalds Solrød
2004 - 2005 Lageransat E. Sæther
2005, 6 mdr. SOSU grundforløb – Gennemført
2005 - 2006 påbegyndt Pædagogisk grunduddannelse – Ikke færdig gjort pga sygdom
2006, 3 mdr. salgsassistent i Illums accessorizeafdeling.
2006 -2009 – sygemeld.
2008, 9 mdr. Arbejdsprøvning som salgsassistent i Aktiv fritid – rideudstyr i 2008
2009 – Praktik med henblik på job i henholdsvis Honeys Villa og Horze uden held.
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 23:25   #2
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Prøv at tænke som en arbejdsgiver ----

Hvis jeg var dig, ville jeg vende det lidt om og tage udgangspunkt i de ting en arbejdsgiver har brug for at vide: (tænk over hvad du ville vide hvis du var arbejdsgiver)
Hvis jeg var arbejdsgiver ville jeg spørge om f.eks
Hvad har du lyst til?
Hvad kan du?
Hvad koster det at ansætte dig?
Hvilke skånebehov har du?
Hvad fejler du - hvorfor har du fået fleks?

F. eks "Jeg er på udkig efter et butiksjob 15 timer om ugen. Jeg har erfaring med arbejdet som salgsassistent fra blandt andet Illum Aktiv Fritid og Horze. (skriv selv mere)
Som person er jeg glad og aktiv og styrketræner 2 gange om ugen og når jeg har tid rider jeg min egen hest som jeg har haft i 3 år.(skriv selv mere)"
Jeg er visiteret til fleksjob - det betyder at du som arbejdsgiver vil få betalt xxx af min løn.
Jeg har fået fleksjob fordi jeg lider af xxx det betyder at ikke kan xxx. men bortset fra disse opgaver glæder jeg mig til at xxx

Held og lykke med det!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 23:30   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med Ida, ikke alle arbejdsgivere ved hvad en fleksjobber er, og hvad det reelt betyder for ham/hende. Og rigtigt set, en arbejdsgiver vil gerne vide hvor begrænsningerne ligger osv.

Held og lykke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vil søge om fleksjob.. ZikZak Spørgsmål ang fleksjob 17 20-06-2013 11:29
Søge fleksjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 3 27-09-2012 19:09
at søge fleksjob?? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 7 05-09-2012 12:53
At søge fleksjob Stinnalicious Spørgsmål ang fleksjob 4 08-11-2011 09:37
At søge fleksjob Zweetz Spørgsmål ang fleksjob 5 19-10-2011 10:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension