K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2012, 22:26   #1
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Boligsikring, kassetænkning

Jeg har modtaget boligsikring i mange år, og indimellem har jeg undret mig over, at de ved beregningen ofte sætter indkomsten lidt højere end den reelt er.

Når man er mange-årig kh-modtager eller førtidspensionist, så mener jeg jo, at ens indkomst er ret så forudsigelig.

Engang for flere år siden kontaktede jeg kommunen om dette, men fik oplyst, at man kun ændrede i beregningen hvis ændringen var over et vist niveau.

Men nu er jeg for nylig flyttet til en anden lejlighed og i den forbindelse bliver der jo lavet en helt ny beregning.
Jeg havde forberedt mig ved at beregne min boligsikring på borger.dk, og havde regnet ud, at jeg burde være berettiget til 2.002 kr. i boligsikring pr. måned.

Men da jeg fik den nye beregning fra min kommune fremgik det, at jeg var berettiget til 1.900 kr.

Ja ja, det er jo ikke så meget der mangler, men ret skal være ret.

Jeg kunne så se i beregningen, at de havde sat mig til at tjene 210.625 kr. i år.
Efter mit regnestykke ville jeg kun komme til at tjene 203.820 kr. (fp efter 2003)

Jeg ankede afgørelsen og skrev:
"Klage over fejl i beregning af boligsikring

D. 1/7-2012 flyttede jeg til en anden lejlighed og i den forbindelse er der lavet en ny beregning af boligsikring.

I den nye beregning er jeg sat til, at have en personlig indkomst på 210.625 kr.
Dette medfører, at jeg er berettiget til 1.900 kr. pr. måned i boligsikring.

Men jeg er førtidspensionist og har en personlig indkomst på 203.820 kr.
Dette medfører, at jeg er berettiget til 2.002 kr. pr. måned i boligsikring.

Hvis kommunen sætter min personlige indkomst for lavt kan kommunen, når året er gået, kræve for meget udbetalt boligsikring tilbagebetalt.

Men når kommunen sætter min personlige indkomst for højt kan jeg ikke, når året er gået, gøre krav på, at få for lidt udbetalt boligsikring efterbetalt.

På den baggrund forventer jeg, at min personlige indkomst rettes, så den stemmer med min reelle personlige indkomst."

I dag har jeg så modtaget en ny beregning af boligsikring, fremover vil jeg modtage 2.002 kr. pr. måned. Sammen med boligsikringen for september vil jeg endda modtage 204 kr., som er "for lidt udbetalt i perioden 01.07.2012 - 31.08.2012".


Det er ren og skær kassetænkning fra kommunens side. Hvis samtlige modtagere af boligsikring snydes for ca. 100 kr. pr. måned, så bliver det til mange kroner på et år for den enkelte kommune.

Eller også er det blot endnu en metode til, at få de fattige til, at betale mere i skat.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 23:25   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Godt gået, Vovse!

God anke og god eftertanke!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 23:50   #3
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Vil osse bare lige sige, at du er bare skrap Vovse, og det kan jo komme os andre tilgode, så man vågner op og tjekker efter.
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 00:04   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og jeg duer ikke til at regne, så jeg er sikkert en af dem kommunen spinder guld på!!

Men GODT nogen er vakse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 06:57   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og jeg duer ikke til at regne, så jeg er sikkert en af dem kommunen spinder guld på!!

Men GODT nogen er vakse
Kan du så heller ikke bruge den beregner der er på borger.dk ?

Dér skal du jo ikke selv regne.

Ja, jeg tænkte jo netop, at andre kunne bruge det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 10:14   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Beregneren på borger.dk er kun vejledende, da der indgår andre faktorer i beregningen. Kan også være surt, hvis man får for meget udbetalt og skal tilbagebetale.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kassetænkning-sagsforhaling østerbro Alt det andet 9 04-04-2011 23:42
Dom: Det var ren kassetænkning TimeGuest Politik og Samfund 9 02-03-2010 05:23
kassetænkning om revalidering Stella Det er da strengt ! 4 15-05-2009 13:54
Kassetænkning. popiae Nyt om loven 3 21-06-2008 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension