K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2010, 22:21   #1
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Førtidspension/Arbejdsskadestyrelsen

Har lige et spørgsmål
Nu er jeg i arbejdsprøvning for at komunnen vil se hvor mange timer jeg kan arbejde om dagen, men nu er det sådan at jeg har fået konstateret slidgigt 3 steder på rygsøjlen, så det er blevet til 3 timer om dagen, men har fortalt dem at jeg er fuldkommen ødelagt i ryggen når jeg kommer hjem og skal mindst ligge ned i 2-3 timer efter at jeg er kommet hjem, men de er åbenbart ligeglade fordi de satte det op til 4 timer om dagen, hvilket så endte med at jeg måtte sygemelde mig fra arbejdsprøvningen og blev selvfølgelig kaldt til samtale, hvor de ville lukke for mine sygedagpenge hvis jeg ikke genoptog arbejdsprøvningen, men jeg havde været ved min lægen som synes at det var iorden at jeg sygemeldte mig og sagde at de kunne ringe til hende hvis der var noget de var i tvivl om, så det bad jeg dem om, og det endte så med at jeg kom tilbage til de 3 timer + 1 ugenlig fridag, nå men nok om hvad jeg fejler og laver, mit spørgsmål er ret kort

Hvis/når jeg bliver tilkendt førtidspension vil hele sagen med ryggen automatisk bliver sendt til Arbejdsskadestyrelsen hvor de vil vurdere om jeg skal havde erstatning for den ødelagt ryg eller skal man selv sørge for at de får papirerne på det??
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 22:42   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jang Se meddelelser
men de er åbenbart ligeglade fordi de satte det op til 4 timer om dagen, hvilket så endte med at jeg måtte sygemelde mig fra arbejdsprøvningen
Skriv dagbog, den vil være din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen, eller not.

Se her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 00:10   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til......

Kære Jang.

Du spørger: #Hvis/når jeg bliver tilkendt førtidspension vil hele sagen med ryggen automatisk bliver sendt til Arbejdsskadestyrelsen hvor de vil vurdere om jeg skal havde erstatning for den ødelagt ryg eller skal man selv sørge for at de får papirerne på det??"

I teorien ja men.......virkeligheden er en anden. Hvis du eller din læge mener at dine skader er arbejdsrelateret skal DU sørge for en arbejdsskadeanmeldelse.

Først når Arbejdsskadestyrelsen har godkendt dine skader som en arbejdsskade og du har det på skrift er din sag anmeldt korrekt.

Her skal du have dokumentationen i orden med alle relevate oplysninger.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 09:54   #4
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Jang.

Du spørger: #Hvis/når jeg bliver tilkendt førtidspension vil hele sagen med ryggen automatisk bliver sendt til Arbejdsskadestyrelsen hvor de vil vurdere om jeg skal havde erstatning for den ødelagt ryg eller skal man selv sørge for at de får papirerne på det??"

I teorien ja men.......virkeligheden er en anden. Hvis du eller din læge mener at dine skader er arbejdsrelateret skal DU sørge for en arbejdsskadeanmeldelse.

Først når Arbejdsskadestyrelsen har godkendt dine skader som en arbejdsskade og du har det på skrift er din sag anmeldt korrekt.

Her skal du have dokumentationen i orden med alle relevate oplysninger.

Hilsen Peter

Mange tak for svaret, det var bare det jeg ville havde at vide
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 12:18   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men hvis du mener det er en arbejdsskade
så har du vil anmeldt skaden og oplyst det til kommunen
man kan udmærket få erstatning uden du får førtidspension
den bliver bare ikke så stor, som hvis det vuderes til du har mistet hele din erhvervsevne
venter stadig på pension fra kommunen
Men min forsikring har givet mig livsvarig pension, det har de selv vuderet
en løbende udbetaling til de 65 år og et engangsbeløb
mit er så sygdom og ikke en arbejdsskade
men det har jeg selv anmeldt og har stort set ikke noget med kommunen af gøre
de har dog selv søgt en masse oplysninger, der i blandt min arbejdsprøvning
så den er vigtig man i hvertfald har en gennemført(med mindre lægerne har skrevet, man ikke kan)

Sidst redigeret af MTVRV1; 17-07-2010 kl. 12:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 16:31   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal også lige være obs på at hvis det er en arbejdskade og den er anmeldt så vil de ikke kunne lukke for dine sygedagpenge før det er afgjort ...

men ved ikke lige helt så meget om hvor og hvornår du skal anmelde det ..

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når


5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade
  Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 17:05   #7
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Men hvis du mener det er en arbejdsskade
så har du vil anmeldt skaden og oplyst det til kommunen
man kan udmærket få erstatning uden du får førtidspension
den bliver bare ikke så stor, som hvis det vuderes til du har mistet hele din erhvervsevne
venter stadig på pension fra kommunen
Men min forsikring har givet mig livsvarig pension, det har de selv vuderet
en løbende udbetaling til de 65 år og et engangsbeløb
mit er så sygdom og ikke en arbejdsskade
men det har jeg selv anmeldt og har stort set ikke noget med kommunen af gøre
de har dog selv søgt en masse oplysninger, der i blandt min arbejdsprøvning
så den er vigtig man i hvertfald har en gennemført(med mindre lægerne har skrevet, man ikke kan)
Det kan ikke være andet end en arbejdsskade, da jeg har arbejdet som smed/svejser hele mit liv og har haft en del tunge løft, måske er det min egen skyld med de tunge løft, men hvis man feks står på en svejselinje, så er der alså ikke tid til at bruge kranen til alle de tunge ting(så går hele linjen i stå, ved at de andre skulle vente på mig)
Men skaden er ikke anmeldt endnu, da det ikke er afgjort endnu om en operation kan hjælpe mig(hedder vist nok noget med at stivne ryggen eller sådan noget), men der er skrevet fra dag 1 i papierne ved lægen at det er kommet fra arbejdet
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 19:22   #8
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jang Se meddelelser
Det kan ikke være andet end en arbejdsskade, da jeg har arbejdet som smed/svejser hele mit liv og har haft en del tunge løft, måske er det min egen skyld med de tunge løft, men hvis man feks står på en svejselinje, så er der alså ikke tid til at bruge kranen til alle de tunge ting(så går hele linjen i stå, ved at de andre skulle vente på mig)
Men skaden er ikke anmeldt endnu, da det ikke er afgjort endnu om en operation kan hjælpe mig(hedder vist nok noget med at stivne ryggen eller sådan noget), men der er skrevet fra dag 1 i papierne ved lægen at det er kommet fra arbejdet

arbejdsskade dækker over to begreber...
Citat:
En ulykke er en fysisk eller psykisk skade, som opstår efter en hændelse eller en påvirkning, der er sket pludseligt eller inden for 5 dage.
For eksempel hvis du får en finger skåret af i en maskine.
En erhvervssygdom er en sygdom, der skyldes arbejdet eller arbejdsforholdene. Sygdommen kan komme af påvirkninger gennem kortere eller længere tid.
Eksempelvis hvis du får nedsat hørelse efter flere års arbejde i larmende omgivelser.
hvis du ikke kan bevise med dato m.m. hvornår skaden er sket så er DET at fortrække at se om det kan blive en ehversbetinget sygedom ellers afviser de det sikkert med begrundelse af at den ligeså godt kunne havde kommet derhjemme.

Sidst redigeret af xlars38; 17-07-2010 kl. 19:24. Årsag: glemte noget
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 22:31   #9
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af xlars38 Se meddelelser
arbejdsskade dækker over to begreber...

hvis du ikke kan bevise med dato m.m. hvornår skaden er sket så er DET at fortrække at se om det kan blive en ehversbetinget sygedom ellers afviser de det sikkert med begrundelse af at den ligeså godt kunne havde kommet derhjemme.
Det bliver en ehversbetinget sygedom(rygskade), skaden har været der i flere år, men det er inden for de sidste 2 år jeg rigtig har døjet med den, de sidste 4 mdr på arbejde levede jeg praktisk talt af dolol(morfin præparat), spiste 8 -10 stykker for at klare mig igemmen dagen
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 10:39   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vil også blot lige give dig flg links, i tilfælde af du ikke kender dem:

http://www.lfa.dk/?m1=1 (Landsforeningen af arbejdsskadede)

http://www.arbejdsskadeforeningen.dk/ (Arbejdsskadeforeningen Vestsjælland)

Kan på det varmeste anbefale den sidste men er jo ikke klar over hvor i landet du bor så....

De har fuldstændig tjek på hvordan tingene bør fungere incl en arbejdsskade andmeldelse for det realiteterne er sådan at formuleringen i denne er yderst vigtig for at blive anerkendt.

Iøvrigt, en decideret skade SKAL anmeldes indenfor tidsfristen på 1 år.

Ønsker dig held og lykke med det hele

Buster, medlem af AVS samt supleant i FFS -og med en arbskadet mand som kæmper en kamp for at få anerkendt sin skade(nedslidning) i ASK efter 20 år som jord-og betonarbejder, suk!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsskadestyrelsen sanne mor Alt det andet 3 01-11-2012 12:29
Arbejdsskadestyrelsen.. pusle Dit og Dat 1 26-03-2009 03:16
Sag hos arbejdsskadestyrelsen JJC Alt det andet 0 07-05-2008 21:02
Arbejdsskadestyrelsen..... amazing Alt det andet 8 20-02-2008 11:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension