K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2010, 13:57   #1
peterdj
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
peterdj er ny på vejen
sommerferie afløsere/vikarer

Jeg får nok skældt ud for denne
Så er det tid til sommerferien. Der mangler ferieafløsere/vikarer.
Er der nogle herpå, der har prøvet eller haft følesen af, at de kun er ansat som dette?
Jeg tænker her på den sædvanlige prøvetid og når ferien er ovre er prøvetiden også ovre.
Altså en "gratis" vikar hen over sommeren.

mvh peter
peterdj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 15:47   #2
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
det er der nok mange der har prøvet. også mig ved Herning kommune
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 00:35   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej...

Fatter stadig IKKE at der er nogen fleksere der vil starte et fleksjob med en (gratis)praktik... -ren udnyttelse

I ALLE job er der en prøvetid(typisk 3 mdr.)... -og i denne prøvetid oppebærere man selvfølgelig sin løn

Det er kun nogle inkompetente sagsbehandlere der kan finde på at omgå de normale strukturere på arbejdsmarkedet :O
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 00:45   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Multe problemet er at det er skrevet ind i loven på den måde, men det er vigtigt at når man starter at man siger at man starter med feks 14 dage og så tager man den derfra, på den måde skal både virksomhed jobkonsulent og du selv stå inde for hvorfor en forlængelse er nødvendig ...

I mit job mente de at vi skulle da være der i tre måneder for at vise at vi kunne få salget op men det er IKKE det praktikken er beregnet på den er beregnet på at finde ud af skånehensyn og time antal og om jobbet overhovedet er noget man kan varetage ...

Og så må man heller ikke glemme at den praktik også er ens egen mulighed for at springe fra, jeg har været i praktik ikke mindre end 3 gange hvor vi under praktikken fandt ud af at de slet ikke kunne tilbyde de skånehensyn jeg skulle bruge ... så det kan være godt .. men det kan bare ikke siges nok , praktikken er til at finde ud af om man helbredsmæssige kan klare jobbet og evt hvilke hjælpemidler der skal til , det er IKKE for at chefen kan finde ud af om han kan bruge en , så start med 14 dage og forlang en god forklaring og grunde på en evt forlængelse så kan det såmænd være meget godt med en praktik
  Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 11:40   #5
peterdj
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
peterdj er ny på vejen
Det blev ikke til noget. Det han søgte var en blæksprutte parret med et tusindben.

Sidst redigeret af peterdj; 24-06-2010 kl. 14:06.
peterdj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 14:40   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Multe problemet er at det er skrevet ind i loven på den måde, men det er vigtigt at når man starter at man siger at man starter med feks 14 dage og så tager man den derfra, på den måde skal både virksomhed jobkonsulent og du selv stå inde for hvorfor en forlængelse er nødvendig ...

I mit job mente de at vi skulle da være der i tre måneder for at vise at vi kunne få salget op men det er IKKE det praktikken er beregnet på den er beregnet på at finde ud af skånehensyn og time antal og om jobbet overhovedet er noget man kan varetage ...

Og så må man heller ikke glemme at den praktik også er ens egen mulighed for at springe fra, jeg har været i praktik ikke mindre end 3 gange hvor vi under praktikken fandt ud af at de slet ikke kunne tilbyde de skånehensyn jeg skulle bruge ... så det kan være godt .. men det kan bare ikke siges nok , praktikken er til at finde ud af om man helbredsmæssige kan klare jobbet og evt hvilke hjælpemidler der skal til , det er IKKE for at chefen kan finde ud af om han kan bruge en , så start med 14 dage og forlang en god forklaring og grunde på en evt forlængelse så kan det såmænd være meget godt med en praktik
Undskyld Heidien men står der da noget i loven om, at ledige fleksjobbere skal i ulønnet praktik før de kan ansættes med løn???? For mener du det, må du gerne henvise til loven, for ærligt talt, jeg tror ikke på det. Jeg kender en del til loven vedr. fleksjobbere.

For jeg har det nøjagtig på samme måde som Multe, jeg vil IKKE udnyttes som ulønnet... Det er selvfølgelig op til en selv, om man lige vil afprøves en måned eller 2 i en virksomhed, før man siger ja tak til jobbet og bliver ansat med løn. Jeg selv har aldrig været i ulønnet praktik med henblik for at blive ansat med løn. Jeg er i 2. fleksjob....... Man kan f.eks. ikke bare lige sige op et sted og så være uden ydelse i nogen måneder for at være i ulønnet praktik for at blive ansat med løn derefter...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 14:58   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Multe problemet er at det er skrevet ind i loven på den måde, men det er vigtigt at når man starter at man siger at man starter med feks 14 dage og så tager man den derfra, på den måde skal både virksomhed jobkonsulent og du selv stå inde for hvorfor en forlængelse er nødvendig ...

I mit job mente de at vi skulle da være der i tre måneder for at vise at vi kunne få salget op men det er IKKE det praktikken er beregnet på den er beregnet på at finde ud af skånehensyn og time antal og om jobbet overhovedet er noget man kan varetage ...

Og så må man heller ikke glemme at den praktik også er ens egen mulighed for at springe fra, jeg har været i praktik ikke mindre end 3 gange hvor vi under praktikken fandt ud af at de slet ikke kunne tilbyde de skånehensyn jeg skulle bruge ... så det kan være godt .. men det kan bare ikke siges nok , praktikken er til at finde ud af om man helbredsmæssige kan klare jobbet og evt hvilke hjælpemidler der skal til , det er IKKE for at chefen kan finde ud af om han kan bruge en , så start med 14 dage og forlang en god forklaring og grunde på en evt forlængelse så kan det såmænd være meget godt med en praktik

Hej Hejdien...

Kan ikke finde noget om det i loven osv. ???

Og man har jo arbejdet "gratis" under hele udredningen...

Og begge parter kan jo også sige >>nej tak<< de første 3 måneder, selv om der udbetales løn...


Nå, mit indlæg krydsede lige curls...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 15:41   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Er der nogle herpå, der har prøvet eller haft følesen af, at de kun er ansat som dette?
Jeg tænker her på den sædvanlige prøvetid og når ferien er ovre er prøvetiden også ovre.
Altså en "gratis" vikar hen over sommeren.
ja vi arbejde gratis og vi ved det men siger vi nej så tager de vores penge selvom de selv kan se ok det er kun 5 uger osv troer det er på tiden den lov bliver skrevet om
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 15:49   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ja vi arbejde gratis og vi ved det men siger vi nej så tager de vores penge selvom de selv kan se ok det er kun 5 uger osv troer det er på tiden den lov bliver skrevet om
Superkok der er altså ingen lov der siger, at man som ledig fleksjobber skal i ulønnet praktikplads inden man takker ja tak til et lønnet job..... Det er kun en selv, man vælger, om man gøre det eller ej, da der er fordele ved det, så man kan sige nej til jobbet, hvis man ikke føler, man kan klare netop de her jobfunktioner mv.... Hvis du ved, hvor der står i loven, at man skal arbejde f.eks. 5 uger før man kan ansættes.... Jeg er rystet over, at sagsbehandlere kan sende folk ud i ulønnet praktik, når jobmuligheden lige er foran en...
Jeg er klar over, at jobcentret kan finde på at mene, at man ikke står til rådighed, hvis man siger nej tak til et job, men det gør man kun af rimelighed..... Tilbudet om et fleksjob skal være rimelig. Læs evt § 74 g i denne lov: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

Sidst redigeret af curls; 24-06-2010 kl. 15:53.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 19:08   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg leder jeg leder (også i mine skuffer for § stod nemmelig i en af mine kontrakter) det er ikke en lov der siger at man SKAL i gennem en praktik det er hvor der står at der er mulighed for en praktik i op til tre måneder (der er mange gamle tråde herinde om det, har selv lavet dem som arrig modstander af gratis arbejdskraft ) derfor er det altid smart at sige 14 dage og så bede om begrundelse for hvorfor man skal fortsætte i praktik , selv endte jeg ud med 4 mdr for ellers kunne jeg kysse jobbet farvel og havde brug for det som flekser på kontanthjælp ....


Men jeg skal finde det ved det er der et sted men faldt lige over det her som jeg sætter ind her for jeg kan huske at vi skrev om det i en helt anden tråd for et stykke tid siden kan man have et fleksjob uden for DK og tror folk kom frem til at nej det kunne man ikke... men men det kan man så (faldt jeg lige over i min søgen efter det andet ) så håber den der skulle bruge det kommer forbi og finder det andet og sætter det ind her også ..

Citat:
§ 1. Fleksjob kan etableres hos en arbejdsgiver med hjemsted i Danmark.

Stk. 2. Personer, der er ansat i fleksjob, kan udstationeres i udlandet, når

1) den fleksjobvisiterede er ansat hos en arbejdsgiver med hjemsted i Danmark,

2) ansættelsen er frivillig for personen,

3) der ydes danske overenskomstmæssige løn- og arbejdsvilkår,

4) udstationeringen højst er af et års varighed, og

5) den ansatte er sikret hjemrejse.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126443


--------------------------------------------------------------------------

Desperate minutter senere



Hold da nu lige op mand .. så fandt jeg min kontrakt og sandelig om ikke det er den samme § de bruger i den som jeg har siddet og fedte med i en anden tråden hele dagen...

De bruger den her

Citat:
§ 44.4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.
1) Korte vejlednings- og afklaringsforløb,
https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=128679#K11

Og så er afklaringen i mit tilfælde at finde ud af i løbet af de 13 uger om jeg kan klare jobbet fysisk og om jeg kan huske og lære de ting jeg skal (plukket ud af min profil) og de skal så i løbet af de 13 uger finde ud af hvilke skånehensyn jeg har og hvilke hjælpemidler der evt skal fremskaffes og sætte på virksomheden ...


Hmmm mon ikke jeg i dag ville anke den beslutning for som Multe også er inde på så kan det vel gøres i de tre måneder hvor alle har en prøvetid (den sloges jeg også meget med da jeg fik fleksjob for det var også min logiske antagelse) men ikke engang fagforeningen kunne jeg få med på den...

Men oplysende tråd det her og sad og fedtede rundt i så meget at jeg fandt gamle tråde hvor jeg sidder og er helt hysterisk over ulønnet praktik he he ...

men men det korte af det lange ved mig brugte de § 44 og er i ikke enige i at de kan bruge den og at folk burde anke det ja så kan jeg give jer ret men må indrømme at jeg gav op og gav den gratis arbejdskraft og blev ansat og kom på ledighedsydelse da jeg mistede jobbet ...

men noget af det kan man læse her http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...+tre+m%E5neder

ha ha tror jeg var sur den gang

Og nu må det være FODBOLD

Sidst redigeret af Hejdien; 24-06-2010 kl. 19:40.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sommerferie Vs. terapi! FrkSilverfox Dit og Dat 7 08-05-2012 13:57
sommerferie :) Marolle Dit og Dat 1 09-07-2010 09:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension