K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2008, 16:28   #1
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Hjælp - Hvordan kommer jeg igang?!

Jeg er en 34 årig kvinde. Jeg har fundet jeres hjemmeside ved at søge på nettet under Flexjob. Jeg har i flere år nu døjet med stærke nakke, skulder og ryg smerter. Døjer med sovende arm og fingre, hovedpine, søvnbesvær, kvalme, stive ømme knæ og dårligt humør. Ud over selvfølgelig de kroniske smerter i nakke og ryg. Efter ikke at kunne fastholde et arbejde eller uddannelse uden konstant at sygemelde mig har jeg besluttet at nu må der ske noget inden jeg ryger ud i en reel depression. Har prøvet fysioterapi, alternativ behandling, pilates mm men intet hjælper rigtig. Kan ikke klare 37 timers arbejde eller skole på nogen måde.
Mit spørgsmål er nu hvordan jeg starter alt dette op? Er det gennem lægen? eller kommunen? Og hvilken indtægt kan man få undervejs? Er det sygedagpenge, dagpenge, revalidering?
Jeg er pt i aktivering på handelsskole med aktiveringsydelse fra min A-kasse.
Håber I kan hjælpe mig, det er en svær beslutning for mig.
På forhånd tak, Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 16:42   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej mette1107 og velkommen til.

Jeg tror, det vil være bedst at få en snak med din egen læge i første omgang, så han/hun er med på "banen" i det videre forløb. Han ved måske også, om du bør sygemeldes, eller hvad der er sket.

En god ide er, hvis du kan lave en slags dagbog over, hvordan din hverdag fungerer, mens du er i aktivering. Hvor ondt har du? Hvornår på dagen begynder smerterne? Hvor slemme er smerterne? Hvordan klarer du dig i fritiden? Husarbejde? Indkøb? Hvor træt er du? Hvor meget sover du? Hvordan er din nattesøvn? Og mere, hvis du selv kan komme i tanke om det.

Denne dagbog kan du vise lægen og få en snak om, hvad der kan gøres.

Hvis det bliver sygemelding, så indkaldes du af kommunen til samtaler.

Det kan du læse mere om her, hvor du selv kan indtaste de forskellige helbredsoplysninger mv. Den er ret god, for så får man et overblik over, hvad der skal ske.

http://sdpguide.ams.dk/Default.aspx

Dit forsørgelsesgrundlag er sygedagpenge, som svarer til a-kasse.

Du er meget velkommen til at spørge igen, hvis du er i tvivl om noget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 17:14   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Kære Mette og VELKOMMEN herind på K10

Meld dig syg hvis du ikke kan mere... ved at ringe til jobcenter og det sted du er i aktivering plus din fagforening du arbejder og melde dig syg fra den første dag, og så gå til din egen læge og bliv undersøgt , derefter når der er gået noget tid vil du få et brev fra jobcenter hvor de beder om en lægeerklæring fra din læge , du får et brev med en lægeerklæring der skal udfyldes af din egen læge.

Så bliver du indkaldt til en opfølgning indenfor 8 uger og der vil der blive udfærdiget en ressourceprofil og videre hvad der skal ske...

Håber det hele vil gå godt for dig ...

Hvis du har andre spørgsmål så kom frit frem...

Du vil få sygedagpenge hvis du melder dig syg Mette da du er medlem af fagforening.



Læs også lov om sygegagpenge her..

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 18:10   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er idag blevet nødt til at slette et indlæg i denne tråd...

Derfor denne besked:

Jeg vil lige minde alle herinde om at vi er her for at støtte hinanden (hvilket også de fleste gør herinde...heldigvis).....og ikke for at pille folk ned allerede inden de er kommet i gang med at søge fleksvisitation...

Man kan ikke automatisk gå ud fra at alle andre mennesker vil blive behandlet på samme måde som man selv er blevet behandlet på i systemet...

Kan man ikke bidrage med noget positivt til de spørgsmål der bliver stillet.....så lad være med at svare på dem...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 20:24   #5
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Tak for jeres hurtige svar!

Jeg er totalt forbløffet over at I har svaret så hurtigt, det havde jeg slet ikke regnet med, er dybt rørt. Tak for de ting I skriver som både er støttende men også meget brugbare. Jeg har allerede været inde på de medsendte links og det med "dagbogen" synes jeg er en rigtig god ide. Ellers kan det pludselig være svært at huske når man sidder hos lægen og svært at få det hele med. Så det vil jeg klart gøre ! Har tid hos min læge d. 17/3 når min nuværende aktivering slutter og så håber jeg hun vil hjælpe mig frem. Men det tror jeg nu, da hun indtil videre har været meget forstående. Men selvfølgelig skal hun også være kritisk da der jo desværre er nogen derude som kun ønsker at snyde systemet.
Jeg ER klar over, at det er en lang og sej vej fuld af forhindringer jeg vælger, men som I jo alle er klar over herinde, så når man til et punkt hvor man ikke kan mere. Jeg har i flere år nægtet, at jeg som 34 årig skulle blive så uarbejdsdygtig, det er da et kæmpe nederlag. Men mit helbred, min familie og min trivsel i det hele taget er og vil altid være vigtigst. Og som det er nu er jeg ved at gå ned men flaget... Men jeg har taget en beslutning om, at jeg vil tage denne kamp og har 100 % opbakning til den herhjemmefra. Tak for jeres tid og råd
Knus fra Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 20:28   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Dejligt, at du kunne bruge vores svar til noget.

Du vender bare tilbage, hvis du kommer i tanke om mere. Så gør vi, hvad vi kan for at støtte dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løntilskudsjob, hvordan kommer jeg igang fiskecykel Spørgsmål ang fleksjob 6 11-10-2011 22:21
Hvordan kommer man igang med ansøgning om pension?? MetteMusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 02-09-2011 08:53
Vil kommenen stadig hjælp een igang, når man har fået ftp? Esseline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-07-2010 00:54
Hvordan kommer man ud af et flexjob? carlos Spørgsmål ang fleksjob 17 18-06-2010 22:16
Hvordan kommer jeg videre?? :( Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 4 01-05-2010 22:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension