K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2014, 15:37   #11
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
Så kom datoen

Sagsbehandler har lige mailet om datoen.. Men denne dato ligge kun få dage før jeg ryger ud at sygedagpengesystemet.
Sagsbehandler har oplyst mig at sektionsleder har 14 dage fra mødet til at komme med den endelige afgørelse..

Det vil jo så sige at jeg måske komme over på kontanthjælp i 14 dage, hvilket vil sige at hvis afgørelsen bliver Flex, så kommer jeg på det lave ledighedsydelse. Det synes jeg jo ikke er helt fair..

Jeg har nogle feriepenge der skal bruges inden maj. Disse har jeg ikke kunne få udbetalt da sagsbehandler mente jeg ville have godt af at holde ferie og slappe af. Men hvis jeg holder 14 dage nu, vil det så betyde at mine sygedagpenge vil blive forlænget 14 dage????
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 15:48   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kan aldrig blive DIN skyld at sektionslederen skal fumle med sagen i 14 dage.

Jeg vil æde min gamle hat på, at du får ledighedsydelse på dagpengesatsen.
Flere har været ude for at der kommer et hul mellem sygedagpengenes udløb og den endelige afgørelse, men altså uden at blive straffet på kontanthjælpssatsen.

Håber andre lige kan komme med konkret viden og erfaringer...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 15:56   #13
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det kan aldrig blive DIN skyld at sektionslederen skal fumle med sagen i 14 dage.

Jeg vil æde min gamle hat på, at du får ledighedsydelse på dagpengesatsen.
Flere har været ude for at der kommer et hul mellem sygedagpengenes udløb og den endelige afgørelse, men altså uden at blive straffet på kontanthjælpssatsen.

Håber andre lige kan komme med konkret viden og erfaringer...
Jeg håber du har ret..

Hvis jeg skal søge kontanthjælp, så vil det være 2 hverdage efter mødet. og dette ville jeg jo helst være foruden..

men vil mine sygedagpenge blive rykket 1 uge hvis jeg holder 1 uges ferie????
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 16:12   #14
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Jeg var lige så rystende nervøs som dig Østergaard men jobcenteret indbetalte 2-3 mdr`s extra revaliderings-ydelse helt af dem selv

Mht ferie skal du nok være lidt varsom, da du skal raskmeldes mens du holder ferie, for at skyde datoen. Men stop af sygedagpenge skal varsles med 14 dage, så du har lidt tid at reagere på hvis de bliver alt for firkantede.

Det skal nok gå

Sidst redigeret af Moi; 18-02-2014 kl. 16:26.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 16:19   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, jeg kender ikke reglerne, håber der snart kommer nogen der kan give dig ordenlige informationer.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 16:34   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nogle gange kan man få lov til at holde ferie uden at blive "raskmeldt", hvis det ikke forsinker behandling eller helbredelse.

Jeg fik selv lov for et par år siden, hvor ydelsesafdelingen så skulle have en kopi af min ferie penge seddel. Jeg fik endda skriftligt lov til at forlade landet for en miniferie i nordtyskland.

Min sagsbehandler mente endda at det ville være rekreativt for mig at slappe af og komme et par dage væk, nu min skade alligevel ikke kunne behandles/helbredes

Om det så er helt efter reglerne ved jeg ikke, men de ville gerne give mig lov skriftligt.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 16:39   #17
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Nogle gange kan man få lov til at holde ferie uden at blive "raskmeldt", hvis det ikke forsinker behandling eller helbredelse.

Jeg fik selv lov for et par år siden, hvor ydelsesafdelingen så skulle have en kopi af min ferie penge seddel. Jeg fik endda skriftligt lov til at forlade landet for en miniferie i nordtyskland.

Min sagsbehandler mente endda at det ville være rekreativt for mig at slappe af og komme et par dage væk, nu min skade alligevel ikke kunne behandles/helbredes

Om det så er helt efter reglerne ved jeg ikke, men de ville gerne give mig lov skriftligt.

Helt korrekt... Jeg fik også lov til at tage afsted 3 uger før mødet i rehabiliteringsteamet men jeg tror ikke de vil rykke på østergaards sygedagpenge-udløbsdato med sådan en underhånds-aftale
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 23:40   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tjek §28 i sygedagpengeloven, og få hjælp af din fagforening.

Du SKAL afklares FØR fratagelse af sygedagpengene, især nå dato ligger så tær, at det IKKE er nye oplysninger der er afgørende, men alene, deres TIDSSPILD, og ARBEJDSGANGE. Det skal IKKE gå ud over dig, da de er de eneste, der kan lave arbejdet.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 15:00   #19
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
Ferie bliver ikke nødvendig..
For nu har jeg lige fået mail om at mine sygedagpenge er blevet forlænget.. Hvor længe stod der ikke noget om, men det er efter paragraf 28 stk 2.

Sikke en go nyhed at holde weekend på..
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 14:07   #20
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
Rehabiliteringsteam møde

Så er mødet vel overstået.. Det tog ikke engang 10 min, og de behøvede ikke engang at skulle diskuterer mig sag efterfølgende..

De indstillede mig til flexjob...

Det var bare en super lettelse, så nu venter jeg bare på at få den endelige afgørelse.. Og her sagde min repræsentant fra fagforeningen at alle de møder han havde været med til havde kommunen fulgt teamets indstilling. Så jeg skulle ikke være nærvøs..

Men håber snart den endelige afgørelse kommer, for har måske allerede fundet et job...
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension