K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2009, 09:54   #1
ogsåmig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
ogsåmig er ny på vejen
For syg til fleksjob, for rask til pension

Hvad gør man så ?
Har været i arb. prøvning i 8 uger, med 16 timers arb. om ugen, hvor jeg var syg i ialt 12 dage. ALLE kan blive syge. Jeg var ikke kun syg med min kroniske sygdom, men fik en gang halsbetændelse oveni.
Nu mener kommunen ikke jeg kan få fleksjob med så meget fravær.
Er det virkelig rimeligt at de kan beslutte ud fra så lidt arb. prøving ?
De mener ikke de vil spilde endnu en arb.prøv. på mig hvis jeg ikke kan garantere at det bliver bedre fremmøde ???????? Garantere ??

Jeg har en kronisk tarmsygdom, dårligt immunforsvar, dårlig ryg og ledbetændelse i hofterne.
Udfra mine lægers udtalelser mener kommunen ikke det stemmer overens med mit sygefravær. Fraværet er for højt. Hvis jeg ikke kan garantere at jeg kan være i arb.prøv. i 20 timer om ugen, mener de ikke de vil spilde mere tid på mig.
HVORDAN i alverden skal jeg kunne garantere det bliver bedre? Jeg har en sygdom..... OG hvorfor skal jeg kunne arbejde i 20 timer for at de vil spilde tid på mig ?
Derudover bliver jeg truet med at de vil stoppe sagen nu og her, hvis jeg ikke kan garantere en forbedring ????
Må de det? Det ene møde/telefonsamtaler, efter det andet er et slags pokerspil hvor de gambler med at ville stoppe min sag. SYGT. Hvis ikke man er syg bliver man da psykisk dårlig af det her.
Jeg troede at det mindste antal timer man kan få fleksjob i er 12, men det vil de ikke høre på. De vil ikke visitere hvis jeg ikke kan vise jeg kan klare 20 timer om ugen.
Nu vil de have mig i ny arb.prøv. i 12 uger !! hvor de vil stoppe sagen med det samme hvis jeg får for meget fravær. DVS. jeg må ikke blive syg ??
Jeg har en kronisk sygdom, hvordan skal jeg undgå at blive syg ???
Det er for sygt det her system. Må de overhovedet stoppe min sag midt i en arb.prøv. hvis jeg er syg ?
ØVØVØV hvor er det hårdt det her.
Fra at være en helt almindelig selvforsørgende skolelærer med et godt og almindeligt liv, er man nu er lille lus mellem kommunens negle. Et nul og niks der risikerer at ryge ned mellem to stole. Det har de selv sagt.
æv.
ogsåmig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 10:02   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sig mig, har du alt dette på skrift - eller er det fremsagt via samtale?

Sikke en redelighed!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 10:23   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Netop har du det på skrift.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 11:05   #4
ogsåmig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
ogsåmig er ny på vejen
Desværre er det kun samtale
ogsåmig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 11:29   #5
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Så bed om at få det på skrift med henvisninger til hvor det står i lovgivningen at du ikke må blive syg i en arbejdsprøvning og at du mindst skal kunne klare 20 timer pr. uge.......det bliver interessant for det kan de nemlig ikke!!!

til dig fra
Hobbitten
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 11:30   #6
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Så forlang at få deres trusler på skrift

Skriv en mail, hvor du f.eks. skriver:

Citat:
Ud fra sidste samtale har jeg fået forståelsen af, at jeg kun kan fleksvisiteres, hvis jeg kan klare 20 timer, er dette korrekt opfattet, og hvor står det i lovgivningen?

Jeg stiller mig samtidig uforstående over for, jeg skal garantere et bestemt fremmøde i en arbejdsprøvning, når man betænker at jeg er syg, og har et dårligt immunforsvar, så der vil jeg også anmode om at få henvisning til lov og §, for jeg har ikke kunnet finde noget, der siger noget om bestemt fremmøde?

Som jeg har forstået arbejdsprøvning, går det netop ud på at afprøve hvor mange timer jeg kan klare, altså min arbejdsevne, så jeg forventer at få nogle skriftlige henvisninger til at man kan stoppe min sag, hvis jeg ikke kan klare et bestemt antal timer om ugen.
Så gad jeg nok se din kommune komme med noget, der underbygger deres udtalelser!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 11:36   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en rigtig god ide, så skal piben nok få en anden lyd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 11:55   #8
ogsåmig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
ogsåmig er ny på vejen
Tak for svarene, det vil jeg gøre, mvh.
ogsåmig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 12:24   #9
Flex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Lokation: Kolding.
Indlæg: 28
Styrke: 15
Flex er ny på vejen
Hyanna... du har sproget i din magt Godt skrevet!

Jeg har selv været 2 forskellige steder, hvor de laver afklaringsforløb for syge... sammenlagt har jeg været der i 1 år. Ud fra den erfaring, jeg har derfra, vil jeg lige minde om - lovgivning eller ej - så er der i rigtig mange kommuner en uskreven regel om, at hvis man kun kan klare 15 timer eller derunder, så er arbejdsevnen så lille, at det bliver stort set umuligt at finde et job til vedkommende og derfor hedder det pension. Derfor stiller de fleste som krav, at man skal kunne klare min. 20 timer, da der så er lidt at give af.

Ligeså, er det meget vigtigt, at uanset hvordan man har det - sygdom eller ej - så SKAL man møde op!!! Derved kan de se med egne øjne, at man ikke lyver når man siger, at man er syg. De fleste steder, vil man blive sendt hjem igen... da det jo er tydeligt at man er syg. Men man skal også være forberedt på, at nogle steder, vil de forsøge at presse en til at arbejde lidt, evt. efter at man har hvilet lidt. Det man skal huske på er, at de jo er der for at bevise om folk virkelig er syge eller ej. Og det er meget svært at forstå, når man er på vores (de syges) side, at der rent faktisk er nogen der forsøger at narre sig igennem systemet, for at få fleksjob/pension... men det forekommer rent faktisk!! Derfor bliver de nødt til at se det med egne øjne, når vi melder os syge, for at kunne dokumentere rigtigheden.
Samtidig skal man huske på, at sagsbehandlerne, hver uge, skal stå skoleret overfor højere instans, og fortælle, hvor mange penge de har kostet samfundet. Dvs. hvor mange er visiteret til fleksjob/pension/jobprøvning osv.
Grebet bliver hele tiden strammet for sagsbehandlerne - det er bestemt ikke noget drømmejob, hvilket jo også er grunden til, at der er så stor udskiftning og at rigtig mange af dem selv bukker under.

Men jeg håber, at det lykkes for dig! Det er modbydeligt, når man risikerer at falde i et af lovens huller.
Flex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 13:00   #10
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej ogsåmig.

Så vidt jeg ved, er der ikke noget der hedder for syg til flex - for rask til pension. Hvis du kan klare 16 timer om ugen, så er det helt sikkert flex.

Hvis du har haft halsbetændelse under din arbejdsprøvning, har du valgt det rigtige ved at blive hjemme og pleje sig selv, da immunforsvaret i forbindelse med en infektion har nok at lave med at bekæmpe den.

Da du i forvejen har en kronisk tarmsygdom, er det i særdeleshed vigtigt for dig at blive hjemme på dage, hvor du er syg, da 70 % af immunforsvaret ligger i tarmsystemet. Det burde være en del af dine skånehensyn i en arbejdsprøvning.

Den gamle regel om, at man altid skal blive hjemme en dag efter at man er feberfri, er stadig værd at efterleve, da immunforsvaret så får mulighed for at komme på plads igen.

Pas godt på dig selv og tro på, at du selv kan mærke, hvornår du er i stand til at deltage i en arbejdsprøvning.

16 timer om ugen er rigeligt til flex.

Som andre har rådet dig til - få alle disse trusler på skrift - gå så til din læge og fortæl ham om din frustration over at skulle møde i arbejdsprøvning under sygdom, når dit immunforsvar i forvejen er nedsat. Hvis det er en fornuftig læge, du har, vil han/hun være helt enig.

Håber, du kan bruge det til noget.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
For syg til flex men for rask til pension tanss At søge førtidspension 12 19-09-2012 15:47
For syg til flex for rask til pension popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-03-2010 22:13
For syg til fleksjob, for rask til pension gittedl Spørgsmål ang fleksjob 16 15-04-2009 18:36
For syg til arbejdsmarked for rask til pension zuza Det er da strengt ! 0 25-02-2008 15:16
For rask til pension - for syg til fleksjob zuza Nyt om loven 7 15-12-2007 23:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension