K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2010, 16:13   #11
fortabt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2010
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
fortabt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Sådan har det stådet på i 6 år nu uden job.
har du snakket med din læge om pension?
samt har du ikke været til ny vudring nogen gange efterhånden på 6 år
kender ikke helt loven på området, men det lyder vildt hvis der ikke er nogen
som har om snakket om pension, når du ikke kan finde job.
Jo da, det er jo således at hver gang at man har været leddig i 12 ud af 18 mrd

bliver man jo revuderet og værd gang ender det med forsættelse af flex

for som man siger,så længe du kan arbejde bare 2 timer om ugen

er alle mulighedder ikke udtømte...

som en sagsbehandler som jeg har haft rigtig mange af...sagde til mig

du må vise at du har det dårligere......






sagde
fortabt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 16:20   #12
fortabt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2010
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
fortabt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
fortabt, skriver du dagbog når du er i praktik/arbejdsprøvning?

En dagbog vil være din dokumentation for, hvordan du påvirkes af et arbejde.
Send sagsbehandler og evt. jobkonsulent kopi af dagbogen hver eller hver anden uge, så de ikke senere kan hævde at have været uvidende.

Se her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Hej vovse

Jeg har aldrig, hørt om dagbog før jeg fandt k10

og det er ikke mere end en 6 til 8 mrd, siden

men tak for tippet, det lyder som en god ide.
fortabt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 18:54   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære fortabt.

Har du i samråd med din sagsbehandler fået udarbejdet en ressourceprofil? Netop denne ressoureceprofil bør nemlig opdateres, når der er sket noget nyt i din sag.

Jeg indsætter lige den lov om, hvad de skal redegøre, når de skal "revurdere" dig.

§ 74 c. Kommunen skal vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt, når en person har fået ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Herefter skal kommunen revurdere sagen, hver gang personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder med ledighedsydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 2. Ved vurderingen skal kommunen anvende tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 3. Grundlaget for vurderingen skal bestå af


1) en redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne fortsat anses for varigt nedsat, og

4) en redegørelse for, at det er vurderet, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension.


De bør ifølge ovenstående beskrive f.eks. i punkt 4 beskrive, om sagen er oplagt til at påbegynde en sag om førtidspension.

Når de er færdige med revurdere din sag nu her, så kan du prøve at tjekke om punkterne ovenfor er blevet redegjort. Hvis ikke, så kan man lave en realitetsklage over redegørelsen af din revurdering.

Synes det er surt at se nogen stykker herinde, som har meget få timer og alligevel påbegynder de ikke en førtidspensionssag. Det er næsten for svært at få job med så få timer, feks. 4 timer ugentligt. Det er for dyrt for arbejdsgiveren.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 08:41   #14
fortabt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2010
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
fortabt er ny på vejen
flex

Kære Curls

Tak for dit indlæg

Det vil jeg tage til mig

og bruge, hvis jeg for brug for det

Hilsen med et.....
fortabt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 19:17   #15
LeneGo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2010
Lokation: Thy
Indlæg: 29
Styrke: 14
LeneGo er ny på vejen
Den revurdering skal være færdig efter 18 mdr., det går de i hvert fald meget op i, i min kommune.

Det vil sige at min ledighedsydelse stopper 1. oktober, fordi jeg har fået ledighedsydelse i 18 måneder og ikke vurderes at stå til rådighed for et fleksjob - mine afprøvninger har vist 6-8 timer.

Så nu føler jeg jeg har travlt med at skaffe papirer til førtidspensionsansøgning. Og et pres for at de skal være "gode" nok i første hug...
LeneGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 19:28   #16
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Vil også lige sige, at statslige arbejdspladser betaler til en fleksjobpulje, hvor de får halvdelen af lønudgiften dækket, så hvis man bliver visiteret til fuld løn 6-8 timer om ugen, så er den eneste chance vist at søge job indenfor staten!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 19:29   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LeneGo Se meddelelser
Den revurdering skal være færdig efter 18 mdr., det går de i hvert fald meget op i, i min kommune.

Det vil sige at min ledighedsydelse stopper 1. oktober, fordi jeg har fået ledighedsydelse i 18 måneder og ikke vurderes at stå til rådighed for et fleksjob - mine afprøvninger har vist 6-8 timer.

Så nu føler jeg jeg har travlt med at skaffe papirer til førtidspensionsansøgning. Og et pres for at de skal være "gode" nok i første hug...
De må de da ikke bare stoppe din ledighedsydelse??
Hvis de mener, at du ikke længere kan stå til rådighed som fleksjobber, så bør de jo starte en førtidspensionssag selv, ikke dig.... Det undrer mig lidt det her, at du får det at vide, de vil stoppe ydelsen den 1. oktober... hmm Der er ikke nogen "sanktioner" ved at stoppe en ledighedsydelse iflølge en afgørelse fra ankestyrelsen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 09:21   #18
fortabt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2010
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
fortabt er ny på vejen
svar

Citat:
Oprindeligt indsendt af LeneGo Se meddelelser
Den revurdering skal være færdig efter 18 mdr., det går de i hvert fald meget op i, i min kommune.

Det vil sige at min ledighedsydelse stopper 1. oktober, fordi jeg har fået ledighedsydelse i 18 måneder og ikke vurderes at stå til rådighed for et fleksjob - mine afprøvninger har vist 6-8 timer.

Så nu føler jeg jeg har travlt med at skaffe papirer til førtidspensionsansøgning. Og et pres for at de skal være "gode" nok i første hug...
Kære LeneCo

jeg må også sige

lyder ikke rigtigt,at de kan tage

din leddighedsydelse fra dig

det er således, at hvis du ikke

kan klare mere end 6 til 8 timer om ugen

og du har gjordt, som de sagde

og de mener at, du ikke står til råddighed for et flexjob

skal de da.... indstille dig til en ftp

for det er jo således

at tager de din ydelse fra dig

er det jo det samme som at raskmelde dig

og det har jeg svært ved at se de kan gøre

når du kun kan arbejde så få timer.

Pas på med selv at søge ftp....

får du avslag, smidder de dig på kontant hjælp.

fordi du selv søgte,det har jeg ladet mig fortælle.

Man kan ikke være for rask til ftp...og for syg til flex.

ET kæmpe ..... skal du have

fra en som ved hvordan du må have det her for tiden.
fortabt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 09:35   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
LeneGo....

Jeg har lige været ude i arbejdsprøvning for at blive revurderet .. efter 18 mdrs ledighedsydelse..
I stedet for 15 timer pr uge kan jeg nu kun klare ca 5-6 timer pr uge.. med mange skånehensyn, så min sagsbehandler er ved at gøre klar til at søge pension til mig.. og selvfølgelig så stopper min ledighedsydelse ikke... Det ville jo være totalt grotesk

Får jeg afslag på en pension, så er jeg stadig på ledighedsydelse..

De kan kun pille ved ens ledighedsydelse hvis man nægter at tage et arbejde/aktivering osv.. eller som min sagsbehandler siger.. er kropumulig

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 11:29   #20
LeneGo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2010
Lokation: Thy
Indlæg: 29
Styrke: 14
LeneGo er ny på vejen
Tak for Knus, det trænger jeg til.

Jeg håber I har ret, måske er der nogle §§-nr jeg kan slå dem i hovedet med?

Det er 74c som Curls henviser til, de læser på denne måde, at når revurderingen skal være færdig efter 18 måneder, bliver de nødt til stoppe ledighedsydelse på dette tidspunkt, hvis det tegner til at gå efter stk 3 nr 4

Nej, jeg søger ikke selv førtidspension (nu), men der er ikke en diagnose på de nye begrænsninger, der gør at jeg ikke kan holde til at have fleksjob. Derfor håber jeg at den første speciallæge jeg er henvist til (reumatolog) kan komme med nogle fornuftige udtalelser - eller helbrede mig det ville jo være det bedste.

Desuden har en psykolog på ReVa-centret skrevet at et forløb hos psykolog muligvis kan frigøre resurser, så sådan et forløb skal jeg også have (papir på) inden 1. oktober

Derudover kommer jeg i tanker om at jeg også kender nogen der bliver ansat tidsbegrænset et år, et kommunalt sted (plejehjem, skole osv) selvom tiden lige knap er 12,5 timer. Det kan jo udløse statstilskud til endnu 1,5 år på ledighedsydelse... Måske er det mest hvis kommunen ikke tror på ftp.
LeneGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og spørgsmål Peter Grenaa Spørgsmål ang fleksjob 16 25-03-2013 06:57
Spørgsmål om fleksjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-03-2013 07:14
Fleksjob spørgsmål. StineBine. Spørgsmål ang fleksjob 11 05-10-2012 12:47
Lige et spørgsmål om fleksjob. Cerise Spørgsmål ang fleksjob 3 28-03-2009 02:48
Spørgsmål til fleksjob Pussi83 Spørgsmål ang fleksjob 1 16-02-2008 01:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension