K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2010, 00:32   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Per fortryder sit nej til førtidspension

"Per For fem år siden afslog Per Nielsen Næstved Kommunes tilbud om førtidspension efter en trafikulykke. Et afslag han fortryder i dag."

http://www.sn.dk/Per-fortryder-sit-n.../artikel/56694

tja, ofte er alternativet jo mere grelt end en ftp!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 00:48   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ikke andet end at sige så kan han lære det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 01:11   #3
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@superkok, Tja kommunen Ilselil, hun vil altid det jeg ikke vil. Manden har jo tydeligvist ikke fået det bedre, så hvad er det lige han skal lære?

Synes nok også lige du bør kigge på dette link.

http://www.24sjaellandske.dk/webtv/n...d/1?video=1392
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 02:27   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ikke andet end at sige så kan han lære det
Ikke andet at sige end.....en underlig kommentar...

Mener du at han bare skulle have taget den pension....også selv om han mente at der måske var en chance for at komme til at arbejde...

For det var jo det han håbede på...og han kunne jo ikke vide hvilken behandling han ville få af kommunen senere...

Prøv nu lige at finde den der empati frem....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 07:33   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det skulle ikke undrer mig at han den gang for 5 år siden heller ikke fik det mindste ordentlige hjælp til genoptræning, job træning, hjemmehjælp, udd, psykolog ol tiltag som i dag måske kunne have betydet at han fx måske ville kunne have bestridt et kontorjob.

Sådan ser det ud i min sag, ingen hjælp at hente nogle steder til tros for at jeg oven i har lægeudtalelser der siger at jeg med ordnede forhold, vil kunne bestride et fleksjob, næææ man kan få et tilbud om at tisse på de mange virkelig syge, og nasse unødigt på staten, fordi andet lige nu er for dyrt.

I mine øjne handler det faktisk om at per den gang ikke bare havde et håb, men at Per faktisk ikke var så dum igen, for i et land med respekt for sig selv og sine svageste borgere, ville der have været ordentlige forhold, i forsøget på at få folk helt eller delvist tilbage til arbejdsmarkedet, specielt når borgeren selv ønsker at gøre forsøget. Og så dog "dum" havde han vist hvad vi bydder vores borgere i DK, ville han sikkert have sagt "ja tak" men hvor skulle han vide det fra? (og derfor ikke dum på den dumme måde, forstå lige hvad jeg mener ik *gg*)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 09:55   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
desværre har han nok ikke været klar over man kan fra sige sig pension igen, hvis han havde fået det bedre. Det har kommunen sikkert intet sagt noget om.
men kontanhjælp er langt billigere end
genoptræning, job træning, hjemmehjælp, udd, psykolog ol tiltag som i dag måske kunne have betydet at han fx måske ville kunne have bestridt et kontorjob.
Det er hele sagens kerne i snart alle sager.

så hvad regningen siger og hvad en kommune gør, er som øst og vest
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 10:05   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Ikke andet at sige end.....en underlig kommentar...

Mener du at han bare skulle have taget den pension....også selv om han mente at der måske var en chance for at komme til at arbejde..
han fik tilbuf fp den gang han skulle have tage fp den gang underlig komentar nej endelig ikke den er ærlig men nu er det trafiok ulykke den han var udenfor er jo svært at komme tilbage til det er en kamp udenlige kun folk der har være udenfor det kan sige hvor svært det er defor skulle han have sagt ja til fp.og undskyld hanvde næsten glemt man må ikke være ærlig og sige det rent ud :P.har selv være udenfor 2 trafik uheld så ved hvor svært det er at komme tilbage osv jeg skulle sikkert have presset på for fp hvis jeg kigger tilbage men sidder så heller ikke og fortryde at jeg ikke gjorde jo kun når jeg ikke kan komm op at senge i ca 2 min så er det over igen med at ærve sig

Sidst redigeret af superkok; 22-04-2010 kl. 10:07.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 10:29   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
han fik tilbuf fp den gang han skulle have tage fp den gang underlig komentar nej endelig ikke den er ærlig men nu er det trafiok ulykke den han var udenfor er jo svært at komme tilbage til det er en kamp udenlige kun folk der har være udenfor det kan sige hvor svært det er defor skulle han have sagt ja til fp.og undskyld hanvde næsten glemt man må ikke være ærlig og sige det rent ud :P.har selv være udenfor 2 trafik uheld så ved hvor svært det er at komme tilbage osv jeg skulle sikkert have presset på for fp hvis jeg kigger tilbage men sidder så heller ikke og fortryde at jeg ikke gjorde jo kun når jeg ikke kan komm op at senge i ca 2 min så er det over igen med at ærve sig
Tja, jeg ved ikke, jeg tager da hatten af for at folk i første omgang gerne vil prøve at klare sig og komme ud og arbejde. Man skal altså også vænne sig til tanken om, at man skal på pension, og det er nok nemmere at acceptere det, hvis man ved med sig selv, at alt er prøvet; det synes jeg ikke, man bør straffes for!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 12:30   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
nemmere at acceptere det, hvis man ved med sig selv, at alt er prøvet; det synes jeg ikke, man bør straffes for!
desvære sådan er danmark ikke vi bliver straffet for at prøve være gift osv osv listen er lang desvære ****e land kan man sige nogen gange men aligevel har vi det da godt hvis man tænker på læge vagtlæge osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 15:04   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Tja, jeg ved ikke, jeg tager da hatten af for at folk i første omgang gerne vil prøve at klare sig og komme ud og arbejde. Man skal altså også vænne sig til tanken om, at man skal på pension, og det er nok nemmere at acceptere det, hvis man ved med sig selv, at alt er prøvet; det synes jeg ikke, man bør straffes for!
er helt enig. Men det er nok også lettere for os at vende sig til den tanke, når ens sygdom har udviklet sig løbende løbende og har prøvet at være på arbejdsmarkedet med ens sygdom.

Men der står bare ikke noget om begrundelse for et afslag i dag. Samt det er jo heller ikke sikkert han havde fået pension, fordi en sagsbehandler har tilbudt det
så vi mangler hele baggrunden i sagen

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-04-2010 kl. 15:07.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Inger Støjberg fortryder! buster Politik og Samfund 2 04-02-2011 11:15
Kommuner fortryder eksterne aktører sun-lady Et godt link! 15 12-04-2009 15:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension