K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2010, 23:58   #1
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Unhappy Afvist indskudslån..

Hej K10..
Pt. bor jeg på bosted i Silkeborg men vil gerne flytte tilbage til Sjælland hvor jeg har hele min familie og et netværk jeg det sidste år har fået stablet på benene.
Jeg er har haft flere møder med min sagsbehandler og da jeg fandt en lejlighed jeg bare måte have orrinterede jeg min sagsbehandler og hun sagde go for at jeg bare skulle sige JA TAK til den allerede før det økonomiske var på plads. Jeg sagde JA og modtog alle papirene på den og kontaktede igen min sagsbehandler for at høre hvad jeg skulle gøre. Hun skrev tilbage at jeg bare skulle underskrive lejekontrakten og begynde at søge indskduslån. Jeg vidste at jeg havde 2 lån i forvejen men jeg skulle bare ansøge om endnu et lån og så måtte vi se. Idag har jeg så modtaget afgørelsen: NEJ.. De vil ikke give mig det på den baggrund at de andre er udbetalte så jeg har nu kontaktet min sagsbehandler igen for at høre hvad vi nu skal gøre, men da det er weekend kan der ikke gøres så meget før mandag. VIRKELIG HÅRDT ikke at vide om man er købt eller solgt!!

Jeg sidder nu med følelsen af at min flytning ender med at blive et stort NO GO selvom min sagsbehandler har sagt før at det økonomiske nok skulle gå iorden og ellers ville hun se hvad hun kunne gøre, men lige nu føler jeg bare at jeg er rimelig hængt ud. Jeg står med en lejlighed med indflytning d. 15/11som jeg pt. ikke kan betale indskud og hvor flyttemændene er bestilt (dog ikke betalt)

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Nogle siger at jeg skal ansøge om indskud i Silkeborg kommune, men jeg har altid forstået at man skal ansøge i den kommune man flytter til eller er jeg forkert på den?

Håber at min sagsbehandler kan hjælpe mig ellers har hun GODT NOK hængt mig derud hvor jeg har hæftet for noget der alligevel ikke bliver en realitet.

Nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre, eller skal jeg bare stole på min sagsbehandler ?
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 01:40   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er en rigtig kedelig situation du står i,jeg ved ikke hvad du kan gøre,det er der nok andre der ved.

Men jeg kan fortælle dig at aftaler lige gyltigt med hvem de er indgået med så er de ikke rigtig gyldige for de er på skrift.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 02:31   #3
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Vidner

Jeg har også fået dem face to face og har vidner på det, hvis man kan sige det på den måde
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 09:25   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
du siger du bor i en bosted er det et komunialt hvis det er så skulle en sagsbehandler der er tildsknytte stedet kunne hjælpe men har du 2 andre indskudt lån du ikke har betalt tilbage så kan du godt have en mindre problem med at få ny indskudt lån de ser jo på det ok 2 lån ikke betalt vil han så kunne betale af på 3 lån osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 09:51   #5
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
Jeg tror

at hvis du fortæller silkeborg kommune at du gerne vil flytte kommune men ikke har råd vil de være meget flinke. For de vil sikkert meget gerne "slippe af med dig" . Det er dyrt for kommunerne med folk på overførelses indkomster
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 10:46   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
at hvis du fortæller silkeborg kommune at du gerne vil flytte kommune men ikke har råd vil de være meget flinke. For de vil sikkert meget gerne "slippe af med dig" . Det er dyrt for kommunerne med folk på overførelses indkomster

Scroll ned til §81 i denne:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 13:11   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.

Det er den vovse henviser til og den har jeg også fået flytte hjælp til uden nogen problemer , så kan forestille mig at det er den din sagsbehandler har i tankerne når hun siger at du bare skal søge og skrive under og sige ja tak...

Det var den samme besked jeg fik, men de kunne så ikke bevillige en § 81 før alle andre muligheder var udtømte .. held og lykke
  Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 14:44   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det er de samme som tandlæge hjælp osv bare gå igang med behandlingen så søgerm an så kommer du og sige jammen du er igang så derfor nej og man skal til at anke osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 16:15   #9
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Vente

Jeg har valgt at lade tingene lægge til på mandag og så må jeg se hvad min sagsbehandler kan diske op med, håber da at hun kan hjælpe mig.

Tak for alle jeres svar
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 21:43   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
det er de samme som tandlæge hjælp osv bare gå igang med behandlingen så søgerm an så kommer du og sige jammen du er igang så derfor nej og man skal til at anke osv
Det er

§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nej til Indskudslån ?? Te-pigen Dit og Dat 13 06-09-2013 18:56
indskudslån? FrkSilverfox Dit og Dat 7 23-05-2013 07:45
Indskudslån??? allykattja Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 09-09-2012 23:30
indskudslån knudsen Alt det andet 1 19-10-2010 22:19
indskudslån nille60 Alt det andet 31 15-01-2010 12:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension