K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2012, 11:10   #1
Prinsessejulie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Prinsessejulie er ny på vejen
Jeg har fået sygedagpenge siden feb-2009, sygedagpenge er løbende blevet forlænget, først fordi jeg ventede på behandling, efterfølgende fordi revalidering var en overvejende sandsynlighed.

I jun-12 flytter jeg så til en ny kommune, jeg havde regnet med at mine sygedagpenge automatisk fulgte med, men nej, den nye kommune skal først finde ud af om jeg er berettiget til sygedagpenge ifølge dem, hvilket jeg egentlig finder underligt da den forrige kommune allerede har taget stilling til dette. Mens jeg venter på afgørelse vil jeg modtage kontanthjælp.

Jeg bliver så indkaldt til en speciallæge i sep-12, denne skriver følgende:
Jeg vurderer at klienten er fuldt uarbejdsdygtig nu. Hun ville måske præstere et par timers arbejde om dagen, men det vil være vanskeligt for hende og kan kun ske med støtte. Hun er meget usikker på sig selv, og jeg syntes det er for risikabelt at forsøge med nyt arbejde så kort tid inden hun skal føde (skal føde om 1,5 måned). Når klienten har født og efter endt barselsorlov vil det være nødvendigt, at man går gradvist frem med gradvist stigende arbejdstid. Klienten vil kunne profitere af at få tilknyttet en mentor. Som det fremgår, vurderer jeg at klienten ikke kan varetage beskæftigelse på ordinære vilkår nu, men jeg har dog en forventning om at hun med behandling vil kunne vende tilbage til ordinært arbejde, men jeg kan dog ikke sige at jeg har en ”sikker forventning”.

Jeg mener jo så at mine sygedagpenge burde blive forlænget fordi revalidering er en overvejende sandsynlighed, dette mener kommunen imidlertid ikke…
Derfor spøger jeg nu jer kloge hoveder, om hvad i mener om ovenstående og hvad jeg har af muligheder…

Jeg mener at revalidering er en overvejende sandsynlighed fordi:
1. Speciallægen anbefaler at når jeg skal vende tilbage til ordinær beskæftigelse, at dette sker gradvist og med en mentor – hvilket man har mulighed for ved en revalidering
2. Jeg har tidligere været i arbejdsprøvning som gik så godt, at virksomheden ville oprette en stilling til mig hvor jeg langsomt skulle stige i timer (dette blev dog afbrudt pga. graviditet). I forbindelse med dette tilbød kommunen at lave en revalidering.
Prinsessejulie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 23:48   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er sygedagpenge ikke min stærke side...men det er vist helt normalt at hvis man flytter til ny kommune...at den nye kommune ska undersøge om du opfylder reglerne for sygedagpenge....

Jeg mener også at der er en frist for hvor lang tid man kan få sygedagpenge....altså med alle de forlængelses muligheder osv....og ifølge det du skriver...så har du modtaget sygedagpenge i 3 år.....

Så jeg ved slet ikke om man kan blive forlænget når man har været så lang tid på sygedagpenge.....men jeg håber da at der er nogle derude som ved mere end jeg gør om dette emne og som lige vil fortælle om det kan lade sig gøre...

Men hvis du kunne blive forlænget i den gamle kommune....ja så burde du vel også kunne det i den nye kommune...men jeg ved det som sagt ikke...

Lægger lige linket til siden om sygedagpengestop http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Håber der kommer nogle som kan fortælle dig mere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 20:00   #3
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Sygedag penge kan forlænges 2 x 36 uger hvis der er overvejende sansynlighed for at borger kan vende tilbage til job på ordinære vilkår.

Så du har forlængst overskredet den periode desværre.

Jeg er ikke helt enig med dig i at det skal være revalidering pga mentorordningen der. Vi laver mange mentorordninger til folk som har lidt behov for støtte ved tilbage venden til job på ordinære vilkår.

Det er ganske normalt at ny kommune skal vurdere ydelssessager på ny ved flytning.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 17:29   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Prinsessejulie

Som jeg fortolker dit skrevne:

Citat:
Jeg har fået sygedagpenge siden feb-2009, sygedagpenge er løbende blevet forlænget, først fordi jeg ventede på behandling, efterfølgende fordi revalidering var en overvejende sandsynlighed.
febr. 2009 - 2010: alm. varighedsbegrænsning 52 uger
febr. 2010: forlængelse af SDP eft. § 27. stk. 1, 3 (2 x 52 uger, her bør du være opmærksom på at det ikke behøver at være ialt 2 år, ligesom der bør ses bort fra den periode, hvor man afventer behandling på offentlig sygehus)

Disse forbehold er måske irrelevant for din sag, når du efterflg. som jeg læser det er blevet forlænget med revalidering eft. § 27, stk. 1, 1. Men ikke fra hvilken dato?

Og du skriver ikke noget om, hvorfor SB ikke mener ny kommune kan forsætte forlængelse af netop revalidering. Dvs. hvad er begrundelsen?

Du skriver heller ikke noget om, hvornår dine SDP er stoppet?

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse af sygedagpenge. Kid2 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 29-08-2012 19:14
Forlængelse af sygedagpenge oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-01-2012 17:12
Sygedagpenge forlængelse ihogåh Alt det andet 4 19-01-2010 12:52
forlængelse af sygedagpenge Vivian Dit og Dat 4 16-01-2010 21:40
Forlængelse af sygedagpenge velcro Dit og Dat 9 10-07-2008 00:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension