K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2011, 17:12   #11
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trunten Se meddelelser
Er lige blevet forlænget 26 uger efter punkt 4 og lægekonsulenten skriver alle tiltag er afprøvet, det er stationært og man ikke skal forvente der kan ydes mere end de 10 t/u jeg har vist.´

Svar: Hurra ! endelig en lægekonsulent som kan se det fornuftige i, at du ikke magter mere end 10 ttimer ... Men hov! her kommer jeg til at tænke på den udkrevne regel om, at kan du ikke magte 12,5 time pr.uge skal du tilkendes FP

Sb siger så jeg ikke kan bedømmes, fordi man skal ha' flere fremmødte end effektive timer.

Svar: det er der intet lovkrav det siger. gør som tassi skriver :-)


Så skal nu ha' fundet en ny arbejdsprøvning, hvor jeg skal op på 25 fremmødte timer, så kan jeg ligge mig når jeg har behov for det. Synes det lyder totalt vanvittigt, men sådan er loven siger de. Ved du jasch noget om det?

Svar: Er det dig der skal finde ny arbejdsprøvnings sted ? hvis Ja! må jeg lige minde dig om, at dette udelukkende er en SB opgave. Men har duet sted du gerne vil hen, kan du jo oplyse dette, da samarbejde fremmer et godt forløb.

Mht. de 25 timer. så lyder det totalt tosset, men i nogle jobcentere/ kommuner tilrettelægger de arbejdstiden således fordi du så effektivt kun har 10 timer pr.uge... smart og omkostningsfrit for kommunen, men med masser af omkostninger for dig. Påpeg derfor, at du ikke magter mere end det lægekonsulenten fastholder og at øgede timer vil forværrer din tilstand fysisk og at du derfor bliver meget træt. Der står menlig i lovens§§ at man ikke skal i arbejdsprøvning, hvis det forværrer en sygdom fysiks og psygisk.


Måske man bare skal søge på foreliggende så?
det kan du godt gøre, men du skal! være sikker på at din ressourceprofil er 100% opdateret, at alle læge,speciallæge og lægekonsulent papire er der. være sikker på at arbejdsevne metoden er anvendt og at alle behandlings muligheder er udtømte og at din sygdom er staionær med varig nedsat funktionsevne. Først da vil jeg råde dig til at søge efter §17, som også kan søges uden arbejdsprøvning. mange
maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2011, 22:17   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Der står menlig i lovens§§ at man ikke skal i arbejdsprøvning, hvis det forværrer en sygdom fysiks og psygisk.
Kommunen må ikke sende en borger ud noget, som vil forværre dennes lidelse(r) varigt.
Og det er så her man må have sin læge med på banen, for hvis der er risiko for, at ens lidelse(r) forværres varigt ved afprøvning ell.l., så bør det kontraindiceres.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 09:36   #13
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Jasch som jeg kan læse mig frem til her, er det meget forskelligt hvad kommunerne gør.
Da jeg var til møde nu her og blev forlænget efter stk.4, sagde min sb at der inden for de 26 uger skal ligge en afklaring til enten flex eller pension, og i min situation skal den afklaring ske ved en ny arbejdsprøvning.
Har været igennem en fornylig der blev stoppet af lederen på stedet. Sb sendte så min sag til lk, der skrev at alle tiltag for behandling var prøvet og min situation var stationær og at det ikke er sandsynligt jeg kommer længere op end de 10 t/u jeg har vist uanset hvilke job jeg kommer ud i, med skåne hensyn.
Så ny rp og forlængelse i 26 uger og en ny arbejdsprøvning der skal vise flere fremmødte end effektive timer...ellers kan de ikke bedømme det siger sb.

Men vil da mene din sb har travlt hvis det er meningen du skal sendes i en prøvning...men igen, det er jo heller ikke alle der bliver det.

Det er en jungle.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 12:08   #14
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg er ikke blevet forlænget endnu......det gør hun først i sidste minut fik jeg af vide, da jeg spurgte ind til hvilken en jeg ville blive forlænget efter.

Jeg falder først for varighed den 30/9 har lige fået brev på det, i uge 30 skal jeg starte i et afklaringforløb hos anden privat aktør, hvori der indgår 3 mrd arbejdsprøvning mht vurdering af arvejdsevne.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse af sdp..er det muligt? kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 14-08-2013 20:23
Sygedagpenge forlængelse?? Prinsessejulie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 22-09-2012 17:29
Forlængelse efter § 27 nr 2 Søhesten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 19-06-2011 20:32
Forlængelse efter §27,3 Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 07-04-2011 15:43
forlængelse af arbejdsprøvning pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 12 06-04-2011 00:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension