K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2010, 21:27   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen helt ærligt fandt I noget nyt udover at Lars Løkke havde fået renset tænder lidt mere ?? og at Helles mascara løb i hendes venstre øjen krog ?

Ellers var det bare en stor slås kamp og det samme og det samme... Ikk ??

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 21:31   #12
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
duel

Yes igen svar, men husk der går ingen røg af en brand uden ild;

MVH
Flemming
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 21:34   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nej, det er rigtigt, men idag havde jeg set frem til noget konstruktivt, 1 time og 10 min, men det endte hurtigt ud i mund hakkeri, så der er jo ligesom status quo og så må det jo så bare være ??

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 21:48   #14
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Synes virkelig det ærgeligt de ikke nåede at komme ind på flex/FTP, kunne godt tænke mig at høre hvordan de stod (såfremt det blev lidt mere konkret)... Men det nåede de ikke grundet de som forventet skulle mundhugges...

Forstår bare ikke lige den smule analyse jeg gad at se efterfølgende på tv2news... "lykke vandt meget meget minimalt" ... Manden var jo så ensformigt som noget kunne være !

Tror han nåede at fik sagt "tæring efter næring" 6-8 gange , og andre af de samme sætninger så sindsygt mange gange, samt gentagne gange lagde ord i munden på Helle omkring hvordan deres politik er og ikke er suk!

Ja Helle var en smule hidsig (desværre), men var de begge vel ? - er muligvis en smule forblændet så jeg ubevidst "valgte" ikke at se Helle´s evt fejl, har bare vitterligt fået nok af Lars, ser rødt over ham
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 21:50   #15
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej EE.

Jeg var i arbejdsprøvning i mit tidligere job, fordi det var det eneste, jeg kunne klare.

Gennem hele min sygemelding har jeg arbejdet efter formåen - i mit tidligere job - men med meget store skånehensyn. Her blev jeg også arbejds- og funktionsafprøvet - det blev til ca. 7 timer om ugen - og jeg er der endnu.

Men mine skånehensyn er helt sikkert medvirkende til, at det blev førtidspension.

I øvrigt vurderede lægekonsulenten i mit private forsikringsselskab allerede tilbage i 2007, at det var veldokumenteret, at min arbejdsevne var varigt og betydeligt nedsat med mere end 3/4.

På den måde har jeg måske haft nogen favorable vilkår.

Håber det bedste for dig.

Jørgine

Det er måske ikke nogen trøst for dig, men kæmp videre.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 22:12   #16
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Kære alle både jer på denne tråd og alle andre på K10.
Alle de spørgmål og usikkerhed i udtrykker deler jeg fuldt ud. jeg havde ikke forventet klare svar i aftenes debat, måske et lille håb.

Jeg har tidligere stillet stort set de samme spørgmål til de arbejdmarkedspolitiske ordfører fra både S og SF, men de svarer ikke. Det finder jeg meget skræmende fordi:
Udover at være privat praktiserende socialrådgiver, har jeg været kredsformand og næstformand for socialdemokratiet i det nu hedengangne Ringkøbing Amt. Dette arbejde værdsættes åbenbart ikke så man gider besvare en henvendlse;

Derimod de 2 nye partier, som reelet forholder sig til problemerne: Fokus og Fælleslisten har indarbejdet disse urimeligheder omkring aktivering m.m. i deres partiprogram gider og vil svare på spørgsmål des angående.

Jeg har derfor meldt mig som stiller, ikke det forpligter mig til at stemme på dem. Imidlertid tror jeg hvis der skal ske forandringer, skal de etablerede partier presses.
Ide` meld jer som stiller, det vil tvinge de etablerede til at tage stilling, hvis disse nyopkoblinger i løbet af 2-3 uger var opstillingsparate. (provokation?)

Husk på alle på sygedapenge, understøttelse, ledighedsydelse ogkontanthjælp tæller ca. 500.000 stemmer.

Knus Flemming

Sidst redigeret af FCV-J; 06-10-2010 kl. 22:17. Årsag: stavefejl
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 22:33   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Statsministeren sagde: "Ingen mennesker skal opgives. Derfor vil vi også se på fleksjobordningen med friske øjne.
I dag er der ressourcestærke mennesker, der har et fleksjob. De presser ressourcesvage ud og over i passiv offentlig forsørgelse.

Det er ikke rimeligt, at kassedamen, der arbejder fuld tid og tjener 275.000 kroner om året, skal være med til at finansiere løntilskud til folk i fleksjob, der arbejder halv tid og tjener 680.000 kroner om året.

Det skal stoppes. Fleksjob skal målrettes mennesker, der har brug for det.

Højtlønnede, som kan klare sig uden, skal ikke have tilskud. Derimod skal de svageste grupper have bedre muligheder. Personer, der kun kan arbejde få timer, skal kunne få tilskud. Og den fleksjobber, der kan arbejde nogle flere timer skal have kontant afregning for sin ekstra indsats.

Det vil regeringen indbyde til forhandlinger om i efteråret. "
Hvilket også blev annonceret på Beskæftigelseministeriets hjemmeside slut sept. 2010

Ud fra ovenstående kan jeg kun se, at man vil ligge sig tæt op af Arbejdsmarkedskommisionens anvisninger, hvoraf det klart fremgår at man anbefaler at give mindre tilskud til fleksjob. Ill. via flg. tabel:

Tabel 2: Forslag til ny fleksjobordning
Arbejdsgiverbetaling, kr. Løntilskud, kr. Samlet løn, kr.
2.000 15.800 17.800
12.000 12.800 24.800
24.000 6.200 30.200
36.000 0 36.000

Link til kilde:http://www.amkom.dk/media/22520/2k_p...er_arbejde.pdf

Derudover anbefaler Arbejdsmarkedskomm. at indføre noget de kalder "udviklingsforløb", som til alle som ikke er "glatsager" (deres udtryk), dvs. de mennesker, som man med sikkerhed ikke kan sige at de aldrig får en bedre arbejdsevne.

Regeringen har allerede fulgt Arbejdskommisionens anbefaling, hvad angår nedsættelse af dagpengeperioden.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 22:50   #18
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
enig

Hej Gunvor det viser jo tydelig, hvor man vil hen. Lidt meget tekniskt?


MVH
Flemming
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 23:13   #19
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Puha...den med 'unge mennesker skal ikke parkeres på ftp. En ung pige med stress.... Mennesker under 40 skal ikke parkeres på ftp'

- det gavner ikke ligefrme min sag, MBM, 34 år, færdig pga stress!!!

Omvendt, så må man jo argumentere for at uanset hvad hans politiske holdning nu end må være, så er han ikke lægefagligt kyndig til at komme med forslag, der trumfer flere læger, psykologer, psykiatere mm 's vurdering af at jeg aldrig kommer til at virke rigtigt igen...! Så hjælper det jo ikke at han gerne vil hjælpe mig på vej fordi jeg er under 40....med mindre han da kan trylle med kognitive funktioner !!!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 23:37   #20
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Flemming.
Ked af mine tal er gledet, men konklussion ingen arbejdsplads får tilskud hvis lønnen overstiger 30.200 pr. mdr. Fleksjob bliver kun rentabelt for arbejspladser, hvor flekser kan arbjede ½ tid af 37 arbejdsuge og hvis flekseren kommer fra en løngruppe, der ikke overstiger 24.800 kr. pr. mdr.

De såkaldte "udviklingsforløb" kan blive rene loops, hvor man forsat forsøger at oparbejde syges arbejdsevne, specielt overfor netop folk m. psykiske sygdomme.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løkkes åbningstale Loppen Politik og Samfund 22 06-10-2010 00:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension