K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2011, 20:49   #31
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
HJÆLP

Tusind tak for svaret, Andersine

Nej, så vidt jeg ved, er der ikke tale om en fejl. Det gives der heller ikke udtryk for nogle steder. Forlængelsen gives på baggrund af en neuropsykologisk udredning

Så du siger altså at da de 26 ugers forlængelse ophørte, skulle de have overført mig på ledighedsydelse jf ymerparagraffen?

Det har de ikke gjort. De udløb for knap et par måneder siden, men sygedagpengeudbetalingen er fortsat. De har dog ikke meddelt i forhold til hvad, så gætter på det må være en 'ulovlig' udbetaling

Men den stopper så også nu. Jeg fandt lige dette notat i sagen, og har fået kvalme. De har ganske enkelt ikke tænkt sig at afklare mig nu, men simpelthen bare sendt ressourceprofilen til partshøring, så de kan stoppe udbetalingerne. Der står:

"Sagens akter er d.d sendt til partshøring. Der forventes ophør af dagpengeret, idet der ikke umiddelbart vurderes at være mulighed for forlængelse af dagpengeret jf Sygedagpengelovens §27 stk 1 nr 1-7

Der er endvidere orienteret om muligheden for at rejse sag om pension jf pensionslovens §17, hvor der træffes afgørelse på det foreliggende grundlag"

Ikke et ord om afklaring!
De har simpelthen ikke tænkt sig at afklare mig!
Kan det her overhovedet blive mere Kafkask!

Så vi er altså nødt til at sende et følgebrev med indsigelsen på partshøringen. Men hjælp mig lige, om I kan, for min hjerne er helt svitset oven på at sidde og arbejde med indsigelserne

Hvordan skal jeg reagere på at de blot har tænkt sig at smide mig af forsørgelse uden afklaring?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 21:54   #32
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Tassi!

Godt at få Andersines vurdering også!


Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Hmm.. Det her er da en... "interessant" situation...

Altså, da du i sin tid blev forlænget på 27.1.4, så må de jo have konkluderet, at din arbejdsevne enten er til fleksjob eller førtidspension... at de så ikke har nået at afklare dig indenfor de 26 uger, kan jo så ikke afholde dem fra at overføre dig til "ymerparagraffen", hvor de jo så må færdigt afklare dig...

Godt set Andersine!

Men... Lavede kommunen en fejl, da de første gang vurderede, at din arbejdsevne var varigt nedsat til minimum fleksjobniveau (og nej, ved godt at det ikke er en fejl for dig, men i de papirer der var dengang, var du da udredt tilstrækkeligt til at de kunne bedømme det?)

For at imødegå dette argument i sag effektivt - er LÆ 165 fra egen psykiater med beskrivelse af udtømte helbredende behandlingsmuligheder vedr. grundlidelse Aspergers - særdeles vigtigt!

Det, jeg tænker, er, at de måske har opdaget, at de ikke vidste nok dengang... og man må ikke rette en fejl med en anden fejl ift. lovgivningen. Dvs. at lavede de en fejl dengang, med deres vurdering, så må de ikke gentage den fejl, ved at overføre dig til ymerparagraffen....

Som sagt - kom dem i forkøbet med LÆ 165 fra egen psykiater med vurdering af udtømte muligheder vedr. Aspergers!

Ved ikke om det evt. er det de er ude i?!?

For bottom line, har de een gang vurderet, at din arbejdsevne er nedsat til minimum fleksjobniveau, så kan de ikke løbe fra det, med mindre de rent faktisk lavede en reel fejl dengang.

Tag ingen chancer i disse sparetider i kommuner! Kom kommune i forkøb med LÆ 165, som effektivt kan afkræfte lægekonsulents teori om behandlingsmulighed for Aspergers!

Og har de ikke det, så har jeg meget svært ved at se, at du ikke skal under ymeren... Og skulle det komme dertil, så er det i hvert fald helt klart det du skal påpege, når du skal klage over afgøelsen(erne).

Enig! Men helgarder dig med LÆ 165 over for tricky kommune!
I første omgang:

1) Bed fortsat om LÆ 165 gennem egen psykiater!

2) Citer fortsat præcist lægeerklæringers/psykologerklærings diagnoser og konklusion - incl. ny LÆ 165 - i forbindelse med punkt om "Helbredsmæssige forhold" i ressourceprofil. Det har kommuner meget respekt for.

3) Du skriver kun under på egne rettelser/kommentarer til ressourceprofil - og gør opmærksom på, du ønsker rettelser og kommentarer kommenteret og evt. indarbejdet i ressourceprofil, for herefter at skrive under på ressourceprofil med dine kommentarer indarbejdet.


Senere:

- hvis teori om helbredende behandlingsmuligheder for Aspergers ud i fremtid ikke rettes jf. LÆ 165 i ny redaktion af ressourceprofil

- må du bede om ledighedsydelse i forlængelse af sygedagpenge jf. ymer§ -

- idet din funktionsevne i erhverv aktuelt jf. ressourceprofil vurderes væsentligt nedsat - men altså med den rigtige behandlingsmulighed engang ud i fremtiden - ikke vurderes varigt nedsat jf. lægekonsulent?

- så vil Ymer§: SM - A38 - 02 være meget aktuel at huske kommunen på som forsørgelse i forlængelse af sygedagpenge, hvis første strategi med LÆ 165 ikke virker:

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=A-38-02


Tal om evt. med advokat og med privat socialrådgiver herom!

Sidst redigeret af Katharina; 20-03-2011 kl. 22:01.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 03:15   #33
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Vi kontakter den advokat, som tigerbia anbefalede, i morgen

Et spørgsmål:

Mine forældre har indtil nu stået for al korrespondencen med kommunen. Det er ikke mig selv, der har skrevet brevene, og de har derfor heller ikke min underskrift
Kan mine forældre skrive indsigelsen på partshøringen, eller skal den have min underskrift som om det er mig, der har skrevet den?

Ved I det?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 04:21   #34
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Vi kontakter den advokat, som tigerbia anbefalede, i morgen

Et spørgsmål:

Mine forældre har indtil nu stået for al korrespondancen med kommunen. Det er ikke mig selv, der har skrevet brevene, og de har derfor heller ikke min underskrift
Kan mine forældre skrive indsigelsen på partshøringen, eller skal den have min underskrift som om det er mig, der har skrevet den?

Ved I det?
Jeg ville spørge advokaten om dette, men du har jo altid retten til officielt at gøre dine forældre til dine partsrepræsentanter, som de vel har virket som indtil nu.

Betyder det noget for dig? Ellers er det vel bare at lade dine forældre skrive og du sætter dit underskrift?? Men igen spørg advokaten.

Stort knus og tillykke med din beslutning - tror det vil hjælpe på tankekaos at overlade alt juraen til nogle som kender den
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 10:15   #35
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Jeg ville spørge advokaten om dette, men du har jo altid retten til officielt at gøre dine forældre til dine partsrepræsentanter, som de vel har virket som indtil nu.

Betyder det noget for dig? Ellers er det vel bare at lade dine forældre skrive og du sætter dit underskrift?? Men igen spørg advokaten.

Stort knus og tillykke med din beslutning - tror det vil hjælpe på tankekaos at overlade alt juraen til nogle som kender den
Nej, det betyder egentlig ikke så meget for mig. Det er mere i forhold til det retslige i det, da det jo skal være mine indsigelser. Tænker bare, at når det er et slutdokument, at så skal det indeholde ens egen underskrift

Men du har ret - det er et spørgsmål til advokaten
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 10:40   #36
FacingTrouble
Elsker at være her på K10
 
FacingTroubles avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Sjælland
Indlæg: 68
Styrke: 14
FacingTrouble er ny på vejen
Kære Tassi

Skke en orkan du lige er landet i pt......hold ud, hold ud.

Desværre har jeg ikke overblik og kræfter pt. til at hjælpe dig med gode råd, men der er altid overskud til at give et
Heldigvis kan jeg se, at der er allerede er nogen, som har grebet din bold og kommer med råd.

Jeg kan se, at kommune formentlig forsøger at spille dig ind i en blindgyde...man kan desværre nemt få denne mistanke...

Jeg håber virkelig, at du får "spillet" rigtigt tilbage til kommunen og kommer i den rigtige retning med sagen.
FacingTrouble er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 14:15   #37
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Nej, det betyder egentlig ikke så meget for mig. Det er mere i forhold til det retslige i det, da det jo skal være mine indsigelser. Tænker bare, at når det er et slutdokument, at så skal det indeholde ens egen underskrift

Men du har ret - det er et spørgsmål til advokaten
Glæder mig til at høre, hvordan det går hos advokaten og krydser fingre, tæer og alt andet der kan krydses for at du får ro med dette initiativ.

1000000000000000000000000000000000
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 15:06   #38
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Glæder mig til at høre, hvordan det går hos advokaten og krydser fingre, tæer og alt andet der kan krydses for at du får ro med dette initiativ.

1000000000000000000000000000000000
Advokaten har først tid til mig den 30. marts
Ved I om man har ret til at få udskudt fristen for indsigelse, så man har mulighed for netop at søge advokatbistand?

Jeg kan ikke lade være med at grine hysterisk. 5 år i systemet, med utallige henvendelser, bøn om handling, klager over manglende handling, tidsfrister, der ikke overholdes, attester, der ikke indhentes osv osv.... for så - når sagen eeeeendelig er samlet - at modtage en kæmpe bunke papirer med beskeden: læs og gør indsigelser inden 7 dage
7 dage... hm, det tog feks min sagsbehandler 2 måneder blot at rekvirere en status attest. Er jeg den eneste, der kan se det absurde her?

Min psykiater havde heldigvis mulighed for at klemme mig ind kl 8 i morgen. Han ved dog ikke endnu at det drejer sig om en LÆ 165
Jeg er godt nok nervøs. Han kan ikke skrive så meget som et punktum forkert

Bortset fra det fylder min indsigelse nu 8 sider. Det er afsnittene 'Helbredsmæssige forhold' og 'Konklusion', der er pillet fra hinanden og sat sammen igen - denne gang uden kreative omskrivninger, direkte manipulation af det skrevne ord, og konklusioner grebet fra den blå luft, samt med hele bevisførelsen for at det netop er det, de har gjort

Det er en mindre afhandling, de vil modtage, og jeg tror de får et chok, at det er lykkedes for os at fange dem i deres eget bluff
Der er nogen, der vil sidde tilbage med meget røde ører og et seriøst forklaringsproblem

Jeg har forståelse for, at den almindelige borger absolut ingen chance har for at gøre det samme - det kræver sgu en akademisk baggrund, eller ualmindeligt mange ressourcer og overblik, som de fleste mennesker bare ikke har - syge eller ej

Jeg fornemmede da jeg modtog partshøringen, at kommunen havde sat gang i et spil, jeg ikke lige kunne gennemskue. Det kan jeg nu
Og jeg er, mildest talt, forarget og chokeret, og kan kun tænke på, hvor borgerens retssikkerhed er i alt dette

Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op med denne viden lige nu, men føler, jeg har et ansvar for at råbe op om det, netop fordi de fleste mennesker er prisgivede i samme situation. Måske svaret viser sig for mig en dag..
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 15:15   #39
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Lægekonsulentens rolle

Jeg har jo læst herinde at lægekonsulentens rolle er at oversætte lægepapirer til sagsbehandlingen

Må han også foreslå behandlingsmuligheder?

Er der nogen, der har en lille paragraf eller noget, der beskriver lægekonsulentens rolle?
Jeg har nemlig en stærk fornemmelse af at min lægekonsulent nok har bevæget sig lidt uden for sit gebet
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 15:30   #40
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg har jo læst herinde at lægekonsulentens rolle er at oversætte lægepapirer til sagsbehandlingen

Må han også foreslå behandlingsmuligheder?

Er der nogen, der har en lille paragraf eller noget, der beskriver lægekonsulentens rolle?
Jeg har nemlig en stærk fornemmelse af at min lægekonsulent nok har bevæget sig lidt uden for sit gebet
Her er paragraffen http://www.foertidspensionist.dk/sid...sulenterne.htm og du kan også læse den her https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

De må ikke behandle, disgnosticere eller forslå bare vitaminpiller - de SKAl og kan henvise til anden læge/behandlingssystem, hvis de mener der er andre behandlingsmuligheder, og derefter er deres rolle ene og alene at oversætte til dansk, så sagsbehandleren kan forstå - INTET ANDET.

Mht. til at få udsættelse - bare et forslag :-) Hvorfor ikke spørge Andersine89 direkte om dette? Men jeg synes jeg har læst i anden tråd herinde, at det kan man godt - altså få udsættelse :-) kan bare ikke huske hvor

knus igen

Sidst redigeret af tigerbia; 21-03-2011 kl. 15:37.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension