K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2011, 15:15   #1
ottosen47
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2011
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
ottosen47 er ny på vejen
Smile virksomhedspraktik

Hej
Vil lige høre, hvordan andre ledige flexjobbere bliver behandlet i deres kommune.
Her i Odense Kommune bliver vi så snart vi er ledige, indkaldt til et 8 ugers kursus i motion, sundhed, CV, hjælp til ansøgning. Fint nok.
Når de 8 uger er gået, skal man, hvis man ikke har fået et job, i virksomhedspraktik ved kommunen, hvis man ikke er heldig selv at finde et i det private. Det står på i 13 uger.
Når de er gået og man stadig ikke har fundet et job, bliver man sendt et nyt sted hen. Dette fortsætter til man en dag er heldig at finde et job.
Jeg mener det er gratis arbejdskraft, og dårlig behandling af mennesker.
Har ikke noget imod at lave noget, men vi er jo stadig arbejdsløse, til en lille løn.
ottosen47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 15:49   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Her står den osse på 100 % aktivering af ledige fleksjobbere, uendelige virksomhedspraktikker som intet fører med sig.

Synes der burde være samme regler som de alm. ledige 4 ugers aktivering hver ½ år.

Hertil skal jo siges at man kun får 91 % af dagpengesatsen og har en daglig transport udgift oveni til aktiveringsstedet.

Men du har ret gratis arbejdskraft og en hetz/jagt af syge borgere/ledige fleksjobbere.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 15:50   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
I herning kommune hedder det aktivering fra ledigheds dag 1.
10-15 timer om ugen, hvis man ikke kommer i job kan man blive aktiveret i virksomhed.
Men tror der skal gå et år mellen aktivering, vil heller være i aktivering i en virksomhed end sidde hver dag 2-3 timer og høre på ingenting.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 16:32   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvad pokker gør de så ved de som har et skånehov der hedder ingen stres, ingen kasten rundt fra herodes til pilatus?? Ja jeg undrer mig bare.

Jeg ville godt kunne takle det hvis jeg får lov at få ro ind i mellem, til liiige at omstille mig, og synke det jeg lige har været i gennem, og VED hvad jeg skal om 14 dage, så det ikke er sådan at jeg står en fredag eftermiddag og stadig ikke ved hvad jeg skal mandag morgen.

Nå men jeg tænker bare, at når det er et skånebehov, skal aktiveringen vel også tage hensyn til det, det er vel for pokker ikke kun en evt arbejdsgiveren der skal det??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 16:45   #5
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Gladsaxe kommune tilbyder jobklub for nyledige fleksjobbere 2 x 3 timer ugentligt- 6 ugers forløb - Her er tilknyttet 2-3 virksomhedskonsulenter der skal tage hånd om de ledige fleksere for at hjælpe dem ind på arbejdsmarkedet.

Sidenhen sker der indkaldelse til samtale hver 3 md. og efter et års ledighed køber kommunen hjælp fra anden aktør for at revurdere om man stadig står til rådighed for et fleksjob, også her er formålet at skaffe praktikplads/arbejde

D.D.er der 150 ledige fleksere i Gladsaxe kommune der skal i arbejde.
Var til første ledighedsmøde i mandags, hvor jeg spurgte ind til hvordan det foregik i min kommune.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Virksomhedspraktik osv. mukke Alt det andet 0 13-03-2012 13:08
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
Virksomhedspraktik???? Mouse Alt det andet 12 11-06-2009 19:29
Virksomhedspraktik boteis Alt det andet 6 13-02-2009 21:25
Virksomhedspraktik ? LV. Alt det andet 3 27-03-2008 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension