K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2010, 10:42   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ændring af partshøring på sygedagpengeområdet

"Folketinget har den 4. juni vedtaget ændringer til reglerne om partshøring i sygedagpenge-sager. De nye regler træder i kraft den 1. juli og har betydning for kommunernes administrative praksis."

http://www.kl.dk/Beskaftigelse-og-in...pengeom-radet/

Hm, for mig at se kan denne ændring da kun være en bedring for borgeren, da det jo må betyde at kommunen SKAL høre borgerens version før man lukker for noget som helst!

Ved jo godt at det har kommunen altid skullet meeen nu smækker de ikke blot kassen i samme dag ja, endda ofte dagen før og lader borgeren stå med fletningerne i postkassen!

Administrativt...hmm...ja, det skal nok blive "sjovt" for de mennesker der skal holde styr på for meget og for lidt!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 21:49   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 15
Andersine85 er ny på vejen
Synes det rent retsligt er en udemærket ændring, men har ret ondt af mine kollegaer i ydelsen, der nu skal sende stakkevis af regninger afsted....
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 08:07   #3
Djinn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Djinn er ny på vejen
En stor bedring endda hvad angår udeblivelse ....

Jeg er helt enig i, at det er en forbedrelse. Det er et udtryk for et af de FÅ områder, hvor regeringen trods alt har gjort sygedagpengelovens bedre. Ikke alene er der nu en partshøringsfrist ved udeblivelse, men man kan ikke længere miste sine sygedagpenge, fordi man glemme en samtale. Nu hedder det "så længe" borgeren ikke medvirker. Det er ikke ret længe siden, jeg tror det belv ændret ca. april 2009, hvor der var lovhjemmel til helt og pernament at stoppe sygedagpengene for en person, som havde glemt en opfølgningssamtale, blot at det stod i indkaldelsesbrevet, at det var konsekvensen af at udeblive. Jeg tror ikke, at tanken var, at det skulle bruges på den måde, som mange kommuner gjorde. Det var vel tænkt til, hvis en person gentagende gange ikke udeblev, så kunne man give en ultimatum, mød op eller mister du pengene. Det blev bare brug på en anden måde - så det ramte alle, der udeblev blot en gang. Og det var fuldt lovligt, vel at mærke!!
Djinn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regeringen dropper diagnoseliste på sygedagpengeområdet Webmaster K10 Nyheder 0 18-06-2013 06:10
Styrelse skaber igen kaos på sygedagpengeområdet empowerment Det er da strengt ! 9 21-10-2011 09:09
Ændring af Sikringsstyrelsen.... phhmw Alt det andet 0 13-06-2010 21:20
projekt om sagsbehandling på sygedagpengeområdet Pska Alt det andet 4 17-12-2009 02:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension