K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2018, 08:33   #31
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hold lige lidt igen med din vrede mod mig, jeg påstår ikke at jobcenteret er uskyldig, men at du har en enorm bevisbyrde at løfte og den er ikke løftet rent juridisk alene ved de to lægeudtalelser.

Speciallægen har udtalt sig ud over sine kompetencer, læger må ikke udtale sig om jobcenterets vurdering af om du er uddannelsesparat eller ej så den kan du risikere ikke at blive brugt i en retssag.

Ankestyrelsens afgørelser kan hjælpe dig, men mest hvis de skriver noget om at der er forbindelse mellem jobcenterets fejl og din forværring

Du er nød til ikke være så aggressiv og lægge følelserne til side, dette handler alene om jura og dokumentation og du risikere kun at tabe en masse penge, tid og blive bitter på at forfølge noget som ikke kan bevises rent juridisk.

Du er besluttet på at forfølge sagen og det er din ret, men forstår simpelthen ikke du spørge rherinde, for du har ikke været tilfreds med et eneste svar og at du mener det er bevidst, vil du nok opdage måske / måske ikke er bevidst i en retssag for det handler om begrebet årsagssammenhæng - et begreb du nok burde bruge til på at sætte dig ind i rent juridisk - for er du flyttet, dødsfald i familien,ændringer i familieforhold, medicinskift og meget meget mere i sammen periode vil modparten bruge alt hvad der står i dine papirer om forhold som også kan have medvirket til at forværre din tilstand for disse kan også have årsagssammenhæng med en forværring.

Men forlader tråden nu, for tror faktisk ikke du ønsker konstruktive råd og vil ikke bare snakke dig efter munden for at du skal være glad, når virkeligheden er en helt anden i en retssal hvor rimelighed og følelser ikke eksisterer

Held og lykke med at finde en advokat
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2018, 16:29   #32
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
Gisne, hvad mener du?
Jeg skrev bare hvad jeg havde af bevis i sagen, var det ikke det som du spurgte efter?
Hvad skal der ellers til som bevis, udover læge udtalelser?
Med hensyn til ankestyrelsen så henviser jeg til ankestyrelsens egen beslutning.
Jeg ved ikke hvorfor du blander alt muligt andet ind i det.

Sidst redigeret af Aleom; 31-10-2018 kl. 16:34.
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2018, 10:12   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aleom Se meddelelser
Jeg orker ikke at kigge hele sagsforløbet igennem, men jeg vedhæfter mig ved min læges udtalelse: Jobcenterets behandling har tydeligvis forværret min patients tilstand.

Og min specialæges: det undrer mig meget, at man har vurderet borgeren som uddannelsesparat. Og borgeren har tydeligvis fået det værre af den katastrofale behandling af systemet.

Min speciallæge blev så stiktosset at han ringede og skældte jobcenteret ud da jeg fortalte ham om sagsbeløbet. Jeg slås stadig med angst som opstod i forbindelse med sagsforløbet.
Hvis det kommer til en retssag, så vil disse læger bliver indkaldt, og skal dokumentere deres påstande.

Tror du, at de kan og vil det?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension