K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2011, 10:56   #1
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Virksomhedspraktik?

Hej .
Ifølge min aktindsigt har jeg læst at sagsbehandler har noteret at jeg har været virksomhedspraktik 2 gange, troede bare det var selvalgt aktivering. Begge mislykkedes efter kort tid. Hvordan er reglerne? Er der en kontrakt, "timesedler" osv ? Og hvad er forskellen på ativering og virksomhedspraktik? Har godt nok skrevet et par andre indlæg tidligere, men nyt spørgsmål derfor denne "tråd.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 12:01   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej .
Ifølge min aktindsigt har jeg læst at sagsbehandler har noteret at jeg har været virksomhedspraktik 2 gange, troede bare det var selvalgt aktivering. Begge mislykkedes efter kort tid. Hvordan er reglerne? Er der en kontrakt, "timesedler" osv ? Og hvad er forskellen på ativering og virksomhedspraktik? Har godt nok skrevet et par andre indlæg tidligere, men nyt spørgsmål derfor denne "tråd.

Hvis du i en aktindsigt får kendskab til noget du ikke er enig i så har du mulighed for at skrive det og sende det til sagsbehandler og bede om at få lagt det ind i din sag...

Men er det en virksomhedspraktik så burde der være en kontrakt på det (det skal der faktisk være ved alt og vi skal være bedre til at forlange at vi får en )

En virksomhedspraktik dækker over flere ting, læs evt her

http://www.jobkompagniet.silkeborgko...somhedspraktik

Og aktivering er mere for at få dig igang på arbejdsmarked igen hvis du er ledig aktivering er også hvis man er på kontanthjælp eller dagpenge så skal man aktiveres for ikke at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet , men prøv at læse her det er af ældre dato men dækker stadig godt


http://www.denmarkonline.dk/hvad_er_aktivering-200629
  Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 13:49   #3
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Det der med at få rettelser ind i sagen har jeg kun en dårlig erfaring med. Sammen med tidligere Sb,lavede vi rettelse. Får ny "problematisk" Sb, og beder om aktindsigt. Der manglede bla rettelsen, næste møde efterlyser jeg den. Jeg skal beskrive,dato osv,så vil Sb "lede" efter den. 20 dage senere sender hun den og referat fra mødet+ tidligere møde 2 1/2 tidligere. Hun havde været meget fraværende , derfor forsinkelsen og ubesvarede mails,HaHa. Har søgt om ny Sb, pga. manglende tillid,reskekt , fik afslag da Sb ikke har samme oplevelse af vores "forløb". Mine sagsakter er også skrevet i 3 forskellige "opsætninger", det vækker min mistro, og jeg ved jo heller ikke om der er mere der udeladt. Datoen for rettelsen passer heller ikke Sb møder, og der er ikke noteret noget at vi lavede rettelse. Tilbage til oprindeligt indlæg. Min sidste "virksomhedspraktik" ,var i en frivillig lektiecafe 2-3 timer pr uge, der var jeg i over 5 mdr. Stoppede pga uoverensstemmelser, det er en del af mig jeg ikke har kontrol over, at jeg handler "uhensigtsmmæssigt". Har oplevet det mange gange, og det er muligvis derfor at jeg har haft en "karriere" på kontanthjælp i 30 år, det var/ er ikke drømmen. Men med en fyldt "rygsæk" er det altså ikke bare sådan lige til at være "normal". Har "fået" 2 diagnoser ,personlighedsforstyrrelse og PTSD, det var skræmmende og grænseoverskridende. Men et andet sted har det også været befriende at goggle om det.Jeg har fået meget mere forståelse for hvorfor jeg reagerer/tænker som jeg gør. Men ting tager tid og jeg har jo kæmpet for at "overleve" i så mange år, så der går nok lang tid før jeg bliver hel. Får jo heller ikke professionel hjælp, selvom jeg gerne ville, men økonomi og ønsker hænger bare ikke sammen. Det blev langt, undskyld.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Virksomhedspraktik osv. mukke Alt det andet 0 13-03-2012 13:08
virksomhedspraktik ottosen47 Spørgsmål ang fleksjob 4 19-10-2011 16:45
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
Virksomhedspraktik???? Mouse Alt det andet 12 11-06-2009 19:29
Virksomhedspraktik ? LV. Alt det andet 3 27-03-2008 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension