K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2014, 21:51   #1
Catling
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Catling er ny på vejen
Førtidspension

Hej.
Er der nogen der kender til en lov om, at man kan få fjernet sine børn fra hjemmet, for at samle kræfter til at kunne klare et fleksjob???
Catling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2014, 23:55   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det har ingen gang på jord eller LOV!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 06:16   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man får kun fjernet sine børn hvis man ikke magter deres behov.

altså ikke fordi man ikke kan arbejde, men hvis du sidder og udtaler at du ikke magter dem, så skal de kikke på det , fordi de her oplysnings pligt.

men børn kan kun fjernes hvis det er bevist, at de mistrives.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 08:41   #4
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Du vil blive bedt om at gå ned i tid på jobbet i stedet eller andre foranstaltninger der hjælper jeres hverdag.

Jeg skal forhåbentlig snart i arbejdsprøvning med familierådgivningen i ryggen, og det øjeblik jeg oplever forværring, vil børnenes trivsel vægtes højere end sagsbehandlers forsøg på at presse mig op i tid.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 11:15   #5
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
man får kun fjernet sine børn hvis man ikke magter deres behov.

altså ikke fordi man ikke kan arbejde, men hvis du sidder og udtaler at du ikke magter dem, så skal de kikke på det , fordi de her oplysnings pligt.

men børn kan kun fjernes hvis det er bevist, at de mistrives.
Man kan også få en frivillig anbringelse, men der skal meget til, jeg tror ikke at de vil hjælpe med det, fordi man ikke kan klare et arbejde.
De vil nærmere give en "hjemmehosser", men hvis ikke du kan klare det, skal der måske ses på timeantal, dagligdagen skal jo hænge sammen. Har du en depression?
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 11:26   #6
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
De vil gerne true med det.......
Kender mange der har fået truslen at så må deres børn i aflastning for at de kan klare 1 times fleks job...........
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 11:40   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Be evt om at se(Udskrift) hvor det står i loven!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 12:09   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uh ja, de ELSKER at true med det - det var jeg da selv ude for i sin tid. De kunne ikke forstå, hvordan jeg kunne have ressourcer til børn, hvis ikke jeg havde ressourcer til et arbejde. Underforstået, hvis de nu fjernede børnene, ville arbejdsevnen nok komme snigende LOL

Men ved selvfølgelig ikke, om det er dig selv der vil have børnene i pleje, så du kan klare et fleksjob - eller om det blot er en af kommunens syge måder at vride armen om på borgerne på?? De har en ide om, at jo mere frygt de skaber, jo raskere bliver borgerne (og det virker da også engang i mellem - det er næsten det værste ved det!). Folk tror fejlagtigt på det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 12:14   #9
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
De vil gerne true med det.......
Kender mange der har fået truslen at så må deres børn i aflastning for at de kan klare 1 times fleks job...........
Men er det så jobcenter eller familie afdelingen der har sagt det?

Barnets tarv vægter højere end beskæftigelsesindsats.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 12:21   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dog vil jeg lige tilføje, at jeg kender til en enkelt sag, hvor de fjernede kvindens to børn.

Men det var UDELUKKENDE, fordi moren havde lagt alle problemer over på børnene - altså, at hun ikke kunne arbejde fordi hun skulle aflevere/hente børn, ikke havde pasningsmuligheder ved børns sygdom, det ene barn havde særlige behov osv osv.
Det endte med en indberetning og en §50 sag, hvor det blev vurderet af pædagogerne i børnenes institutioner, at børnene heller ikke blev passet og plejet optimalt og i øvrigt havde ustabilt fremmøde....

Så der hang tingene ligesom også sammen. Moderen havde en arbejdsevne, men kunne ikke benytte den, fordi hun ikke helt kunne magte børnene. Så det var jo et fair nok udfald.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension