K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2011, 15:40   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Må jeg spøger hvad har du lavet i 2 ÅR?
har du overhovedet ikke været til nogen læge
siden det er første gang du snakker med en psykiater
når det er psykiske problemer du har
hvis du er forlænget, så kommer du på kontanthjælp

må indrømme det ser noget håbløst ud desværre
du er jo ikke kommet et skidt videre i din sag, fra du startede med at være sygemeldt
udover du nu skal i behandling for moderat, depression
som ikke rigtig tæller noget i det kommunale system
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 15:49   #12
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg forstår det nok ikke helt - du har været sygemeldt siden midten af 2009 - dvs. omkring 2år. Så meget er jeg med på.

Men hvorfor har du været i arbejdsprøvning?

Har der fra din læge/psykolog været udtalt, at du forventes at kunne komme tilbage til ordinær beskæftigelse og i så fald, hvad var udsigterne på daværende tidspunkt?

Hvorfor mener kommunen, at du skal til at afsluttes? Din forlængelse hedder 2x52 uger og der må altså være ca 1år tilbage af forlængelsesmuligheden, så det er mangler, er vel en begrundet formodning fra psykiaterens side om, hvordan udsigterne ser ud med behandling - går ud fra, at du ikke har været i medicinsk behandling?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 16:04   #13
Kalmia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
Kalmia er ny på vejen
Jeg blev sygemeldt den 30.maj 2009 (stress) og blev opsagt fra mit job fra den 1.okt.2009.
Den 9.juli 2010 blev min sygedagpengeperiode forlænget med 2x52 uger udvoer 30.juni 2010 iflg. § 27 stk.1 pkt.3.

Jeg har været til diverse scanninger i 2010 og 2011 via neurolog, som ikke rigtig har vist noget.
Jeg skal nu til undersøgelse for fibermyralgi den 15.nov.2011 hos Bente Danneskjold Samsøe, da jeg siden 2009 har haft smerter i ben og arme.

I sommeren 2011 var jeg til undersøgelse i Kbh.kommunes pensioneringsråd, da jeg kunne få udbetalt min opsatte tj.mands pension. Vurderingen fra Pensioneringsrådet lyder på, at min erhvervsevne er nedsat til halvdelen eller derunder, så nu får jeg lidt pension udb. hver måned.

Jeg har været i arb.prøvning i Juni-Sept.2011, som viste, at jeg max kan arbejde 20 tim. ugl.
Kommunen sendte mig til denne samtale hos psykiater, som mener, at jeg skal behandes for depression samt gå til samtaler hos en psykiater.

Jeg kan forstå på jeres svar, at jeg står rigtig dårligt.

Hvad gør jeg nu, hvor kommunen gerne vil afslutte min sag?

Jeg har været i medicinsk behandling siden 2010 for depresion, men som psykiaten sagde, var det ikke en korrekt behandling, som jeg får.
Han ville skrive til mig læge.

Min læge har, da jeg fik forlænget sygedagpengeperioden i 2010, skrevet til kommunen, at hun vurderer, at jeg kan raskmeldes.

Det er kommunen, som har sat mig i arbejdsprøvning.

Sidst redigeret af Webmaster; 10-11-2011 kl. 00:34. Årsag: 2 indlæg efter hinanden lagt sammen til et
Kalmia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 16:21   #14
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalmia Se meddelelser
Jeg har været i medicinsk behandling siden 2010 for depresion, men som psykiaten sagde, var det ikke en korrekt behandling, som jeg får.
Han ville skrive til mig læge.

Min læge har, da jeg fik forlænget sygedagpengeperioden i 2010, skrevet til kommunen, at hun vurderer, at jeg kan raskmeldes.
Bær over med mig, men hvorfor vil kommunen afslutte din sag? Har de ikke givet en grund? Hvis du stadig er underforlængelse, mener jeg ikke, at de kan afkorte den, medmindre der forekommer nye oplysninger, der ændrer sagen væsentligt og du derfor fx. skal forlænges efter 27,1,4.

Har din læge sat en tidshorisont i 2010 for, hvornår du forventes at kunne raskmeldes?

Men uanset....når den nye psykiater skriver, at du forventes at blive rask når du får anden behandling, så har jeg svært ved at se, med hvilken begrundelse din sag afsluttes under en igangværende forlængelse....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 16:29   #15
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Nej, jeg tror ikke du får et fleksjob.
.....men jeg håber meget at du får behandlet din depression og stress, så du kan komme ud i verden igen.

Se at få fat i lægen.
Hvis hxn ikke vil hjælpe, så find en anden læge.

Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 16:29   #16
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
af samme grund har jeg advaret mange om flere arbejdsprøvning, før man har papir på nedsat arbejdsevne og denne er varig resten af livet
først her kan kommunen bruge en arbejdsprøvning.
Jeg er ikke helt enig, men heller ikke helt uenig; det kommer an på, hvad arbejdsprøvningen kan bruges til.

En tidligere arbejdsprøvning før behandling vil kunne bruges til at sammenligne med en arbejdsprøvning efter behandling.
Altså få synliggjort overfor et indstlillingsudvalg, hvad behandling har betydet for personen - i stil med "før behandling kunne han arbejde X timer, efter behandling kan han stadig kun arbejde X timer, derfor er det min vurdering, at arbejdsevnen ikke kan forbedres yderligere gennem behandling"

Den model brugte jeg nogle gange med succes som sagsbehandler, og den har "reddet" nogle indstillinger til pension igennem fra min side, især hvis jeg har vidst, at sagen kunne blive svær at få godkendt i indstillingsudvalget.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 16:33   #17
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
"Der er ikke lovhjemmel til på forhånd at afkorte en forlængelsesbestemmelses længde og dermed stille borgeren dårligere, end loven tilsiger. Skal en periode afkortes, og sygedagpengeudbetalingen dermed ophøre tidligere end den fastsatte periode, forudsætter det, at der er indtruffet væsentlige ændringer, der gør, at betingelserne
for forlængelse ikke længere er opfyldte. Perioden kan ikke på forhånd gøres kortere end
fastsat i loven. Der henvises i den forbindelse til principafgørelse 116-09."

S. 7 http://www.silkeborgkommune.dk/files...er%202011).PDF
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 16:43   #18
Kalmia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
Kalmia er ny på vejen
Kommunen skriver i mit forlængelsesbrev af juli 2010: At min læge skønner, at jeg indenfor 2x52 uger vil kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse.

Hvorfor kommunen ville have mig i arb.prøvning i juni-sept.2011 ved jeg ikke.
Jeg er tilbudt et fleksjob i et firma, men det har jeg ikke p.t. fortalt kommunen - vil det være en god ide?

Sidst redigeret af Kalmia; 09-11-2011 kl. 16:59.
Kalmia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 17:23   #19
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
"Der er ikke lovhjemmel til på forhånd at afkorte en forlængelsesbestemmelses længde og dermed stille borgeren dårligere, end loven tilsiger. Skal en periode afkortes, og sygedagpengeudbetalingen dermed ophøre tidligere end den fastsatte periode, forudsætter det, at der er indtruffet væsentlige ændringer, der gør, at betingelserne
for forlængelse ikke længere er opfyldte. Perioden kan ikke på forhånd gøres kortere end
fastsat i loven. Der henvises i den forbindelse til principafgørelse 116-09."

S. 7 http://www.silkeborgkommune.dk/files...er%202011).PDF
Yep og det var den præcise ordlyd....godt du havde den ved hånden

Og med henvisning til ovenstående og med psykiaterens udtalelse, skal du da ihvertfald ikke afsluttes nu, medmindre det er fordi den skal erstattes af en anden forlængelse, men for at komme videre er du nok nød til at have fat i sb og høre, hvad de har tænkt sig der skal ske fremadrettet.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 17:39   #20
Kalmia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
Kalmia er ny på vejen
Tak for jeres svar og især Silkeborg kommunes fil, som rummer mange gode oplysninger.
Jeg vil kontakte min sb.
Kalmia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Depression udløst af stress Winsof Din historie 24 02-02-2013 21:20
Er du sygemeldt pga. stress eller depression? Miamaria Alt det andet 0 02-09-2010 12:48
Pension pag. stress depression popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 14-11-2009 19:01
Godt for depression/stress ramte via job popcorn Nyt om loven 5 03-04-2009 00:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension