K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2009, 11:18   #1
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Er der nogen der ved?

Min kæreste blev kørt ned sidste sommer, og blev sygemeldt, hvorefter han mistede sit nye job, fordi han stadig var i prøvetiden. Så røg han på kontanthjælp.... da han så blev raskmeldt, skulle han jo i aktivering, på et snedkerværksted, det kunne hans hånd, som blev beskadiget ved uheldet ikke tåle og han blev i januar sygemeldt igen.
Han har smerter i højre hånd, kan ikke løfte en liter mælk og heller ikke trykke piller ud af en blisterpakning, bare lige for at give et billede af hvor ondt han har. Han går nu og venter på div undersøgelser af hånden.
Mit spørgsmål er om kommunen ikke skal indkalde ham til en samtale? Lægen har skrevet til dem at han mener der skal en vudering til, for at finde ud af hvad min kæreste kan og ikke kan.
__________________
Der skal et godt helbred til at være syg
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 11:53   #2
Maximus482
Udmeldt af K10
 
Maximus482s avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2009
Indlæg: 19
Styrke: 16
Maximus482 er ny på vejen
Wink kommunen er...

forpligtiget til, at følge op på sygemeldtes sag, med 3 mdr's mellemrum. Mange kommuner kan dog i praksis ikke overholde dette.
Jeg kan ikke lige ud fra din beskrivelse se, om din kæreste er blevet nægtet sygedagpenge, eller hvad?.
Hvis det er tilfældet, skal i have afslaget på skrift, med ankemulighed. Dette gælder alle afgørelser kommunen træffer i sagen.
Undersøgelser viser iøvrigt, at mere end halvdelen af kommuners afgørelser, enten er behæftet med fejl, eller at de på anden måde har tilsidesat gældende lov, så det kan godt 'betale' sig at anke afgørelser, der går jer imod.
Der er sikkert en hel del ventetid på undersøgelser af den art, din kæreste har brug for. Jeg har selv for år tilbage været gennem samme tur, med venstre hånd. Jeg kunne ikke tage om et dørhåndtag, eller løfte noget, uden stærke smerter. Da det var noget der opstod akut, fik jeg taget et rtg. billede. Der var i første omgang ikke noget at se, men jeg fik en gipsskinne på i 2 uger, og fik derefter taget et nyt billede. Dette viste nu, at knoglen mellem håndled og tommelfinger (naviculare), var flækket på langs.
Jeg fik nu cirkulær gips(hele armen), i 6 uger.
Men når det er en trafikulykke, må man formode, at din kæreste er blevet undersøgt ordentligt. Men vær alligevel obs. på at dette kunne være årsagen.
Jeg kan iøvrigt anbefale håndkir. afd. på 'Riget'..
Held og lykke med det.
Maximus482 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 13:25   #3
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Mange tak maximus:-))

Da han kom på komtanthjælp efter at være blevet raskmeldt første gang og så blev sygemeldt igen, har han vel ikke krav på sygedagpenge.....lige nu får han jo kontanthjælp mens han er syg!

Han er blevet undersøgt, og specielt den der lille knogle;-))
__________________
Der skal et godt helbred til at være syg

Sidst redigeret af Susana; 21-04-2009 kl. 13:26. Årsag: tilføjelse
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som ved det ? lunamaria Alt det andet 14 24-01-2012 08:05
Nogen der ved... Gunell Alt det andet 1 29-12-2010 20:43
er der nogen der véd det? buster Dit og Dat 8 01-08-2010 10:05
Nogen der Jøsses Alt det andet 6 25-03-2010 17:39
Nogen der véd det buster Alt det andet 4 25-08-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension